AMZS inštruktor varne vožnje in policist Sandi Sheikha je pojasnil, da je po Zakonu o pravilih cestnega prometa med vožnjo prepovedana uporaba naprav ali opreme, ki zmanjšujejo voznikovo slušno ali vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila. Voznik ne sme poslušati radia ali drugih naprav tako glasno, da bi zaradi tega slabše slišal, kaj se dogaja v prometu. Vozniku je sicer dovoljeno uporabljati telefon, vendar samo s prostoročno napravo, razen če je voznik še v procesu učenja, kar pomeni, da vozi z učiteljem ali spremljevalcem. Dovoljena je uporaba radijske postaje za posebne naloge, kot so reševanje življenj, preprečevanje večje škode ali za naloge policije in vojske. Če voznik krši pravila, je globa 250 eur in 3 kazenske točke.
#BrezMobilca: Brez telefona ne moremo živeti, ampak zakoj bi zaradi njega tvegali življenje?
Na vprašanje, kako na cesti prepoznamo voznika, ki ni osredotočen in morda uporablja mobilni telefon, Sheikha odgovarja:
Če med vožnjo uporabljamo telefon, smo nezanesljivi vozniki. Voznika, ki uporablja telefon, lahko na cesti prepoznamo po podobnih znakih kot voznika pod vplivom alkohola: vijuganje, vožnja preblizu desnega roba, s čimer so ogroženi pešci in kolesarji, vožnja po odstavnem pasu ali prekomerno zaviranje. To so znaki, da ni osredotočen na cesto – nenadne spremembe hitrosti in nepredvidene menjave pasu pa samo še dodatno poudarjajo nevarnost.
Dodaja, da takšnega voznika raje ne prehitimo, temveč povečamo varnostno razdaljo in ostanemo pozorni na njegove nenadne premike z vozilom, da preprečimo morebitno kritično situacijo. "S previdnostjo in pravočasnim odzivanjem lahko zmanjšamo tveganje za nesrečo," je poudaril. Tudi sodobna tehnologija v avtomobilih, uporaba navigacije, iskanje radijske postaje … lahko moti in odvrača našo pozornost med vožnjo. Zato je pomembno, da vse te nastavitve uredimo še pred začetkom vožnje, ali pa se varno ustavimo in to uredimo kasneje, da ne bi ogrožali sebe in drugih na cesti, še izpostavlja Sheikha.
Uporaba telefona tvegana tudi med pešci in kolesarji
Uporaba mobilnega telefona ni tvegana le med vožnjo, ampak tudi med pešci, kolesarji in drugimi udeleženci v prometu, ki se morajo prav tako zavedati nevarnosti uporabe mobilnega telefona v prometu. Erik Logar, vodja področja varna mobilnost pri AMZS pravi:
Obstaja štirikrat večja verjetnost za nastanek prometne nesreče, če bomo med vožnjo uporabljali mobilni telefon. Veliko voznikov telefon uporablja za navigacijo, pri čemer svetujemo, da cilj naše poti izberemo, še preden speljemo. Vsa obvestila na telefonu, ki bi nas lahko zmotila med vožnjo, utišajmo z načinom 'ne moti'. In čeprav slovenska zakonodaja telefoniranje med vožnjo, če je v vozilo vgrajena naprava za prostoročno telefoniranje, dovoljuje, v AMZS priporočamo, da med vožnjo telefona ne uporabljamo, saj ta odvrača našo pozornost. Že zgolj trenutek nepazljivosti zaradi uporabe mobilnih telefonov v prometu lahko pomeni razliko med življenjem in smrtjo.
Med pogovorom po telefonu reakcijski čas dvakrat daljši
AMZS vseskozi in z najrazličnejšimi aktivnostmi opozarja na problematiko uporabe mobilnega telefona med vožnjo. Tako je na primer že leta 2012 predstavil rezultate raziskave, izvedene v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem, v kateri so bili ocenjeni reakcijski časi voznikov v dveh pogojih: med telefoniranjem (pogovorom po radijski postaji) in v kontrolni situaciji (običajni vožnji brez telefoniranja). Ugotovitev: reakcijski čas se pri klicu občutno poveča in je približno dvakrat daljši kot v običajni vozni situaciji. Posebna pozornost je uporabi mobilnega telefona kot dejavniku tveganja za nastanek prometne nesreče namenjena tudi pri programih varne vožnje v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem.
Treningi v AMZS Centru varne vožnje
Programi za avtomobiliste in motoriste z različnimi stopnjami zahtevnosti na najsodobnejšem poligonu v tem delu Evrope.