Nesreča naj počiva: Varna vožnja avtodoma

Novice

Tudi vi na naših cestah opažate vse več avtodomov? Bivalni kombiji oziroma avtodomi, v katerih je bivalna nadgradnja vgrajena znotraj tovornega prostora lahkega dostavnika s skupno maso do 3500 kg, so v zadnjih letih doživeli razcvet in spadajo med najbolj priljubljena počitniška vozila v Evropi.


Avtodom ima v primerjavi z osebnim avtomobilom – zaradi svoje dolžine, širine in višine – nekaj posebnosti, ki jih moramo pri vožnji upoštevati, prav tako pa se moramo zavedati, da naša počitniška hiša na štirih kolesih to postane šele takrat, ko avtodom parkiramo.

Varna vožnja avtodoma: Nesreča naj počiva

 

Osnove varne vožnje so pri avtodomu sicer enake kot pri osebnem avtomobilu: »Pravilen sedežni položaj, pravilna drža volana in uporaba varnostnega pasu – in to ne le pri vozniku in sopotniku spredaj, temveč tudi pri sopotnikih zadaj. Opažamo, da nekateri sopotniki med vožnjo uporabljajo postelje oziroma spijo. To je v primeru trka ali pri nenadnem izogibanju oviri smrtno nevarno«, eno od najbolj tveganih situacij potovanja z avtodomom predstavi Peter Smrekar, AMZS inštruktor varne vožnje in nosilec programa varne vožnje za voznike avtodomov v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem, ki ob tem poudari še pravilen prevoz tovora: »Prtljaga in vse potrebščine, ki jih vozimo v avtodomu, morajo biti pravilno naložene, zložene in pritrjene. Že pri močnem nenadnem zaviranju lahko tovor poleti po vozilu s takšno silo, da hudo poškoduje potnike in tudi voznika, ki potem ne more več obvladovati svojega vozila.« Smrekar tudi poudari, da skupna teža avtodoma (s prtljago in potniki), ki ga lahko vozimo z vozniškim dovoljenjem B kategorije, ne sme presegati 3,5 ton.

Opažamo, da nekateri sopotniki med vožnjo uporabljajo postelje oziroma spijo. To je v primeru trka ali pri nenadnem izogibanju oviri smrtno nevarno.

Ko smo naložili in zavarovali tovor, pred vožnjo:

  • preverimo, ali so omarice in predali zaprti in zaklenjeni,
  • zapremo vsa okna, ki naj bodo med vožnjo zapahnjena,
  • temeljito pregledamo okolico vozila: vratca morajo biti zaprta in zaklenjena, pozorni pa moramo biti tudi na vhodno stopnico. Ta se pri novih vozilih samodejno zapre, a če je mehanizem zelo umazan ali zataknjen s palico, se stopnica ne pomaknila navznoter, kar lahko pri vožnji predstavlja problem.

Ne predelujte vozila brez pomoči strokovnjaka

Izkušeni inštruktor varne vožnje kot eno od pasti vožnje z avtodomom – zaradi njegove večje površine – navaja bočni veter. »Morebitne težave in nevarne situacije zaradi sunkov vetra, ki jim je avtodom bolj izpostavljen, bomo lahko reševali le, če volan držimo z obema rokama. Zaradi višine in širine avtodoma moramo biti dodatno pazljivi na mostovih, v podvozih, na parkiriščih nakupovalnih centrov, kjer imajo omejitve z zapornicami, pri vožnji pod drevesi. Še zlasti, če avtodom najemamo, svetujem, da izmerimo njegovo višino in to upoštevamo pri vožnji.«

Glede na vse bolj priljubljene predelave vozil za bivalne namene pa Smrekar izpostavlja sledeče:

Predelave vozila po nakupu lahko negativno vplivajo na varnost vozila, zato tega nikar ne počnimo brez pomoči strokovnjaka.

#amzsNasvet: BREZ UPOŠTEVANJA TEH PRIPOROČIL NIKAR NA VOŽNJO Z AVTODOMOM
Spoznajmo vozilo: upoštevajmo njegovo višino, dolžino in širino.
Poskrbimo za tovor: pravilno ga naložimo in zavarujmo.
Poskrbimo za potnike: uporaba varnostnega pasu je obvezna ne le za voznika in sopotnika spredaj, temveč tudi za sopotnike v bivalnem delu avtodoma.

 


AMZS želi vsem voznicam in voznikom čim bolj varne poti ter čim lepše poti z avtodomom. 

Ključne besede


na potiavtodomCenter varne vožnje VranskoAvtodomivarna vožnja