V le dveh oktobrskih dneh je bilo na naših cestah povoženih pet pešcev, od tega sta dva v nesrečah izgubila svoji življenji. Grozljiva statistika dveh nesrečnih dni je še dokaz več, da so pešci res najbolj ogrožena skupina udeležencev v prometu. A ta tragična oktobrska dneva si velja ogledati pobližje; štiri od petih omenjenih nesreč so se namreč zgodile v jutranjem ali večernem času, torej v temi ali vsaj v mraku, tista dva dni pa je bilo povsod po Sloveniji tudi oblačno s padavinami. V večini nesreč s trkom avtomobila v pešca je krivda seveda na strani voznikov, še zlasti v primerih, ko pešca povozijo na prehodu za pešce. Od omenjenih petih nesreč so se kar tri zgodile na prehodih za pešce, kjer so vozniki pešce spregledali – kljub temu, da naj bi bili prav prehodi za pešce najvarnejša površina ceste.
Raztresenost, nepozornost, tudi objestnost in neupoštevanje pravil vožnje – razlogov, da vozniki celo na prehodih spregledajo pešce, je lahko veliko. A med razlogi za tovrstne nesreče je še en, pogosto spregledan ali vsaj podcenjen razlog: slaba vidljivost iz avta in slaba vidnost pešcev. Ob hkratni temi in slabem vremenu oziroma padavinah je v temna oblačila oblečene pešce ob cesti zares težko opaziti. V takšnih razmerah moramo biti vozniki še toliko bolj pozorni. Ob cesti pred nami moramo spremljati tudi dogajanje ob cesti in na pločnikih, gledati dovolj daleč naprej, predvsem pa predvidevati potek dogodkov na naši poti – če se vsak dan vozimo po isti cesti, nas prehodi za pešce in značilno gibanje pešcev ne bi smeli presenetiti. Za volanom je treba torej razmišljati – to spada med osnovna načela dobre in varne vožnje.
A jasno je tudi, da nismo vsi vozniki vselej dobri in varni – če bi bili, se takšne nesreče ne bi dogajale. To dobro vedo tudi v avtomobilski industriji; od varnostnih tehnologij, ki nastajajo v razvojnih oddelkih, so najučinkovitejše namenjene prav izogibanju trkov s pešci. O teh smo v Motoreviji že večkrat obširno pisali, nazadnje v oktobrski Motoreviji, ko smo preskusili in primerjali varnostne sisteme za samodejno zaviranje pred pešci in kolesarji. Če bi bili avtomobili in dostavniki, vpleteni v omenjene trke s pešci, opremljeni s temi varnostnimi sistemi, lahko z gotovostjo zatrdimo, da do teh nesreč ne bi prišlo ali pa bi bile posledice precej blažje.
V tej Motoreviji objavljamo temeljit in strokoven preskus sodobnih LED žarometov, ki imajo prav tako lahko velik vpliv na bolj varno vožnjo. Med merili za oceno posameznih žarometov je tudi zmožnost osvetljevanja pešcev ob cesti – kot smo ugotovili v naši primerjavi, je LED tehnologija tu bistveno učinkovitejša od klasičnih halogenskih luči, še zlasti če so žarometi opremljeni še z dodatnimi varnostnimi funkcijami, kakršno je samodejno prilagajanje širine svetlobnega snopa, ki ob cesti osvetli tudi tiste pešce, ki jih sicer ne bi videli. Ko se torej odločate za nakup novega avta, izberite sodobno varnostno tehnologijo – ta sicer ni poceni, a cena človeškega življenja je še neskončno višja.
Prav nič pa nas ne stane, če se kot pešci v teh temačnih jesenskih in zimskih dneh oblečemo v svetla oblačila in uporabljamo odsevnike, nalepke in obeske. Pešce, oblečene v svetla oblačila in opremljene z odsevnimi materiali, vozniki opazimo bistveno prej – celo 40 metrov prej kot pešce v temnih oblačilih. Če znamo o tem podučiti naše otroke – tudi z AMZS kampanjo “Ostani viden” –, ravnajmo varno tudi kot odrasli!