Velika večina motoristov sezono konča konec oktobra. A ta trend se počasi spreminja: vedno več nas je, ki tudi v zimskem času sedemo na motor - v toplejših krajih ali pa z ustreznimi prilagoditvami v vsakdanjem zimskem prometu pri nas.
Na začetku opozorilo: vožnja v hladnem vremenu ni enaka kot v mesecih, ko je temperatura asfalta motorjem prijazno visoka. To velja upoštevati in prilagoditi hitrost ter dinamiko vožnje razmeram na cesti. A tudi vožnja motorja v hladnem vremenu ima svoje meje. Z motociklom se ne vozimo po snegu in ledu; ko se temperature spustijo pod ledišče in je na cestah nevarnost poledice, motocikel nima več kaj početi na cesti.
A če se ozremo samo po naši obali, vidimo, da imajo lahko Primorci motoristično sezono, ki traja celo leto. Že samo izlet v Trst ali še kam dlje v notranjost Italije nam razkrije, da so predvsem skuterji v uporabi celo leto, saj si na tak način uporabniki motociklov in skuterjev olajšajo mobilnost v prenatrpanih mestih.
Vožnja v hladnem vremenu - nekaj koristnih napotkov
Pnevmatike v hladnem vremenu in na hladni cesti nimajo enakega oprijema kot v toplem vremenu. Če se odločite zapeljati s skuterjem ali motociklom na cesto v hladnejšem vremenu, seveda najprej upoštevajte, da oprijem v nagibu ni enak kot takrat, ko je zunaj prijetno toplo.
Ker imajo nekateri skuterji spredaj dve kolesi, so ti v prednosti pred klasičnimi motorji. Zaradi ABS zavornega sistema in nadzora zdrsa pogonskega kolesa (zadaj) ter sistema vpetja sprednjega para koles, ki se nagibajo v ovinku, je skoraj nemogoče, da bi prišlo do padca na enak način kot pri dvokolesnem skuterju. No, vseeno je treba voziti pazljivo; ceste so jeseni in spomladi, sploh pa pozimi, bolj umazane, tudi blatne in mokre. Sodobne motoristične pnevmatike imajo sicer visok delež silike, ki omogoča dober oprijem tudi na mokrem in hladnem asfaltu, a tudi takšne pnevmatike imajo svoje meje. So pa za skuterje na voljo tudi pnevmatike z zimskim profilom, ki se še nekoliko bolje izkažejo v teh razmerah; tovrstne pnevmatike denimo uporabljajo poštarji in dostavljavci na skuterjih.
Motoristična oprema za slabo vreme?
Ni slabega vremena, je le slaba oprema, pravijo bolj avanturistični vozniki motorjev, ki se z motorjem vozijo tudi v manj prijaznih mesecih. Na trgu je danes na voljo sodobna tehnična motoristična oprema (jakna, hlače, rokavice, škornji), ki je zasnovana, da jo lahko uporabljamo celo leto. Marsikatera motoristična jakna (ali hlače) je opremljena z odstranljivo notranjo termo podlogo, ki dobro ohranja telesno toploto in jo lahko v toplem vremenu preprosto odstranimo. Z membranami, ki ne prepuščajo vetra in dežja, smo zelo dobro zaščiteni tudi v mokrem vremenu. Usnjena motoristična obleka v mrazu in dežju ni najboljša izbira.
Zelo dobra rešitev so tudi pregrinjala, ki jih poveznemo prek rok in nog, na motorju pa ne motijo gibljivosti voznika. Ta rešitev je na voljo predvsem za voznike skuterjev. Najvišjo raven vremensko zaščitne motoristične opreme pa predstavlja ogrevana oprema, ki ima nameščene grelne elemente, ki delujejo ali na baterije ali pa jih priključimo na 12-voltno vtičnico - kot telefon ali navigacijsko napravo.
Sol in umazanija povzročata škodo
Ko temperature padejo pod ledišče in po cestah posipajo sol, je za motocikel najbolje, da ostane v garaži – tudi če so temperature čez dan dovolj prijetne za vožnjo. Sol in solni prah ali umazanija, ki se kot prah ali aerosol dvigne s cestišča, bo zagotovo prišel v vse pore motocikla in bo načel kovinske dele. Gre sicer bolj za lepotno – površinsko korozijo, ki jo lahko preprečite ali vsaj zmanjšate z rednim splakovanjem z vodo.
Terenska vožnja – rekreacija in adrenalin na motorju tudi pozimi
Kot velik zagovornik motoristične vsestranskosti, ki ostri motoristično znanje in občutke v vožnji, priporočam redno vožnjo s trial in motokros ali enduro motorji. Če tla niso zamrznjena, je vožnja s terenskim motociklom zelo dober trening, saj pomaga ohranjati občutek na plinu, na sklopki in zavorah, ohranja pa tudi motoriko ter krepi reflekse in mišični spomin. Ta je nujen za varno vožnjo z motociklom na cestah. V najbolj hladnih mesecih se na trening z enduro ali motokros motorjem rad odpeljem v Istro na katero od motokros prog ali v Italijo, kjer je podlaga peščena (na primer Gradež, Lignano). S trial motorjem lahko trenirate tudi doma na dvorišču in ne potrebujete veliko prostora za vožnjo …
“Fly&ride” - v toplih krajih
V zadnjih letih je v porastu tudi zimski motoristični turizem v toplejših krajih. Med takšnimi “toplimi” motorističnimi destinacijami sta na primer jug Španije ali Portugalska, kamor se odpraviš z letalom in za nekaj dni (ali več) najameš motocikel. Meni je izredno ljub Maroko, kamor se vsako zimo odpravim s prijatelji in tudi na tak način ohranim motoristično kondicijo.