Srečanja: Švicarski nož med avtomobili

Pogovor

Nejc Fistrovič, član AMZS


AMZS je nepogrešljiv sopotnik na cesti za številne slovenske voznike. Za našega sogovornika, člana in ustanovitelja društva ljubiteljev fiat pande, pa predstavlja še veliko več – varnost, zanesljivost in svobodo. Z nami je delil svoje izkušnje z AMZS pomočjo na cesti in strast do legendarne pande, ki ga je popeljala na nepozabne avanture, od slovenskih cest do maroških puščav.

Kako ste prvič izvedeli za AMZS in kaj vas je spodbudilo k sklenitvi članstva?

Ko sem leta 2017 sklepal zavarovalno polico za svojo prvo fiat pando 4x4, sem v drobnem tisku razočarano opazil, da asistenca, ki sem jo sklenil, krije pomoč na cesti v primeru tehnične okvare vozila samo v primeru, če je vozilo mlajše od 15 let, kar je pomenilo, da bi v mojem primeru asistenca veljala samo v primeru prometne nesreče. Znanec mi je predlagal, da sklenem AMZS članstvo, ki svoje pomoči ne pogojuje s starostjo vozila, in njegov nasvet sem z veseljem upošteval.

Ali ste vedeli, da ... 
AMZS pomoč na cesti v tujini vključuje celotno Evropo in tudi Severno Afriko in Bližnji vzhod.

AMZS vam je v zadnjih dveh letih dvakrat pomagal na cesti – obakrat zaradi okvare vaše fiat pande. Kako je potekala asistenca v Italiji in kaj se je zgodilo v Bohinjski Bistrici?

Najprej mi je lani na avtocesti v Italiji, ko sem se vračal z največjega zbora pand na svetu, v bližini Milana, odpovedala vžigalna tuljava na novejši pandi. Čeprav gre za majhno in razmeroma enostavno popravilo, situacija ni bila tako preprosta – s seboj nisem imel ne ustreznega orodja ne nadomestnega dela, povrh vsega pa je bila nedelja, ko so vse trgovine z avtomobilskimi deli in mehanične delavnice zaprte. Težave na licu mesta ni bilo mogoče odpraviti. Takrat sem se prvič obrnil na klicni center AMZS in bil navdušen nad obravnavo in odzivnostjo! V nekaj urah je na kraj dogodka prispela pomoč. Po hitrem pregledu motorja smo ugotovili, da je najboljša rešitev, da se pando naloži na avtovleko in odpelje na servis v Ljubljano. Zaradi hitre in učinkovite pomoči sem še isti večer spal doma, težava pa je bila odpravljena že naslednji dan, takoj ko se je odprla mehanična delavnica.

Pred kratkim pa sem se že drugič v dveh letih znašel v situaciji, ko sem potreboval vašo pomoč. Na izletu našega društva Pandisti je iz menjalnika moje pande začelo iztekati olje. Odkrušil se je kovinski del na menjalniku, popravilo pa kljub prisotnosti več rekreativnih mehanikov ni bilo mogoče. Situacijo je dodatno zapletel časovni pritisk: v roku ene ure smo morali nadaljevati pot z avtovlakom iz Bohinjske Bistrice v Most na Soči. Po klicu v vaš klicni center so mi obljubili, da bodo naredili vse, kar je v njihovi moči, da pomoč prispe pravočasno. In res – po dobre pol ure je iz Bleda že prispel gospod Janez, naložil pando in jo odpeljal na servis v Ljubljano.

Skupnost ljubiteljev fiat pand vztrajno raste. "Ljudje, ki vozimo pande, smo prav tako vsestranski, vedno pripravljeni na akcijo in polni energije. Super klapa smo," pravi Fistrovič.

Videti je, da imate posebno vez s fiat pando. Zakaj vas privlači prav ta avto?

Kot sem omenil, sem član in ustanovitelj prvega slovenskega društva ljubiteljev fiat pand – Pandisti. Zgodba se je začela leta 2022, ko se nas je v znanem ljubljanskem burger placu zbrala skupinica šestih zanesenjakov, ki nas je združila ljubezen do naših pand. Že takrat se je porodila ideja o ustanovitvi uradnega panda kluba. Po dobrem letu boja z birokracijo nam je v začetku leta 2024 uspelo ustanoviti društvo. Naša skupnost hitro raste – prav pred kratkim smo v svoje vrste sprejeli že 70. člana.

Fiat panda je res poseben avtomobil – pravi švicarski nož na štirih kolesih. Idealen je za vožnjo po ozkih mestnih ulicah, a se enako dobro znajde tudi na terenu, izven utrjenih poti. Poleg tega preseneti z izjemno prostornostjo v notranjosti. Je pravi inženirski presežek, ki navdušuje že desetletja. Letos namreč praznujemo 44 let, odkar je prva fiat panda zapeljala s proizvodne linije v Torinu. Ljudje, ki vozimo pande, smo prav tako vsestranski, vedno pripravljeni na akcijo in polni energije. Super klapa smo! Še nikoli nisem srečal napornega lastnika Pande (smeh).

Ali imate še kakšno zanimivo zgodbo, povezano z vožnjo pande?

Lepih zgodb in dogodivščin s svojimi pandami imam kar nekaj, a morda je najbolj posebna tista, ko sva se s prijateljem Tilom pred petimi leti s pando 4x4 udeležila pravega puščavskega rallyja v Maroku. To je bila neverjetna izkušnja – najbližje, kar lahko kot amater prideš izkušnji legendarnega Rallyja Dakar, in to brez astronomskega finančnega vložka. Takrat me je panda popolnoma navdušila. Z vožnjo do Maroka in nazaj sva v povprečju preživela v pandi po 10 ur na dan, in to 14 dni zapored, od tega osem dni v neizprosnem puščavskem okolju. Kljub ekstremnim razmeram naju je vsak dan pripeljala do cilja, pa čeprav je proti koncu pogosto delovala že na zadnjih izdihljajih. Rally sva zaključila na 57. mestu med 400 ekipami, kar je izjemen dosežek, še posebej, ker sva se na to pustolovščino morda malce naivno podala s skoraj povsem tovarniško pando, brez posebnih nadgradenj ali prilagoditev. Takrat je panda res dokazala svojo trpežnost, vzdržljivost in kvaliteto – midva pa tudi!

S prijateljem sta se s pando 4x4 udeležila pravega puščavskega rallyja v Maroku.

Ali ste vedeli, da ...
AMZS pomoč na cesti nima omejitev glede starosti vozila. AMZS članstvo je namreč vezano na voznika, zato lahko AMZS pomoč na cesti koristijo tudi vozniki, ki vozijo starejša vozila oziroma starodobnike.

Komu bi še posebej priporočili AMZS članstvo?

Menim, da se na čisto vse situacije nikoli ne moreš vnaprej pripraviti. Prav zato bi članstvo v AMZS še posebej priporočil vsem, ki uporabljajo več vozil, še posebej pa tistim, ki vozijo avtomobile, starejše od 15 let. Poleg klasične pomoči na cesti za avtomobiliste vam AMZS priskoči na pomoč tudi v primeru, da pomoč potrebujete kot voznik tujega vozila, na primer izposojenega ali službenega. Prav tako krije pomoč pri drugih vrstah prevoznih sredstev, kot so kolesa in skiroji, ter nudi zdravstveno zavarovanje z asistenco v tujini za vas in vaše bližnje. S članstvom v AMZS imate vse te storitve urejene na enem mestu, brez skrbi o tem, kdaj obnoviti posamezno zavarovanje ali asistenco. Tako prihranite čas in denar. Poleg tega vsak mesec v nabiralnik prejmete izvod revije Motorevija, ki prinaša zanimive članke s področja avtomobilizma in aktualne teste. Te vedno podrobno preberem, zlasti pred nakupom novih pnevmatik. Prav na podlagi njihovih testov sem se odločil tudi za nakup otroškega sedeža – tako za avto kot za kolo.

Svoje osnovno članstvo ste nadgradili v Plus in nato v Premium in vključili tudi družino. Zakaj se vam je to zdelo pomembno?

Svoje članstvo sem skozi leta prilagajal in nadgrajeval glede na potrebe. Najprej sem ga razširil na pomoč v tujini, saj sem odpovedal asistenco pri zavarovalnici tudi za primarno vozilo, ki ga uporabljamo za daljša potovanja in dopuste. Kasneje, ko sva s partnerko v družino pozdravila novega člana, sem zavarovanje nadgradil še z zdravstvenim in turističnim zavarovanjem v tujini za celotno družino. Zdaj imam vsa zavarovanja urejena na enem mestu, kar mi prihrani skrb za pravočasno obnovo posameznih zavarovanj. Poleg tega je to tudi cenovno ugodnejša rešitev.

Koliko kilometrov letno prevozite?

Z vsemi svojimi tremi avtomobili skupaj letno prevozim približno 15.000 kilometrov. Poleg tega za vsakodnevno vožnjo v službo in prevoz na krajše razdalje redno uporabljam tudi kolo – ne glede na letni čas ali vremenske razmere. Z uporabo kolesa tako vsako leto prevozim med 2.000 in 3.000 kilometri. Na ta način prihranim tako denar kot čas, obenem pa poskrbim za svoje zdravje.

Kako bi se ocenili kot voznika?

Sam bi se ocenil kot povprečnega voznika, a z bogatimi izkušnjami, ki sem jih pridobil z vožnjo v različnih okoljih in na različnih podlagah. Od asfalta, peska, blata, skal in snega do vožnje skozi globoko vodo. Poleg tega pogosto uporabljam tudi kolo, kar mi daje vpogled v obe perspektivi – tako avtomobilista kot kolesarja. Zaradi tega razumem frustracije obeh skupin in se trudim situacijam, ki povzročajo konflikte, čim bolj izogniti.

Ko vozim avtomobil, skrbim, da je moja vožnja prijazna do kolesarjev, in enako se kot kolesar obnašam spoštljivo do avtomobilistov. Verjamem, da bi z več takšnega obojestranskega razumevanja na cestah vladalo bistveno manj slabe volje. Seveda pa se v vsaki skupini najdejo posamezniki, za katere je razpravljanje preprosto izguba časa – od voznikov avtomobilov, ki namerno izsiljujejo kolesarje, do kolesarjev in uporabnikov skirojev, ki se brezbrižno vozijo v napačno smer po kolesarskih stezah.

Imate tudi vi zanimivo izkušnjo z AMZS? Delite jo z nami in ostalimi člani AMZS: pišite na naš elektronski naslov clanstvo@amzs.si ali motorevija@amzs.si.

Kako si predstavljate mobilnost prihodnosti?

Kot laik si idealno mobilnost v prihodnosti predstavljam kot učinkovito kombinacijo dobro organiziranega sistema javnega prevoza in prevoza na krajših razdaljah s kolesom. Tak pristop bi zagotovo pripomogel k zmanjšanju gneče na slovenskih cestah. Če bi se vsi, ki živijo manj kot pet kilometrov od svojega delovnega mesta, na delo vozili s kolesom, bi bilo na cestah bistveno manj vozil. Izgovori, kot je: "Kolesaril bi v službo, če bi se tam lahko stuširal," po mojem mnenju ne bi smeli biti ovira. Poleg tega bi hitrejše in pogostejše povezave med predmestji in mestnimi središči – zlasti železniške – močno spodbudile uporabo javnega prevoza. Ključ do uspeha obeh rešitev pa je seveda kakovostna infrastruktura, ki omogoča varno in udobno mobilnost. Avtomobile z motorji na notranje zgorevanje bi lahko v prihodnosti uporabljali za užitek. Za vikend izlete po Sloveniji, vožnjo na dopust ali druge posebne priložnosti, namesto za vsakodnevne poti, kjer obstajajo bolj trajnostne alternative.

Posebej ste poudarili vožnjo z motorjem na notranje zgorevanje …

Res je. Menim, da vozila z motorji na notranje zgorevanje ponujajo poseben užitek v vožnji, ki ga električna vozila preprosto ne morejo poustvariti. Kot nekdo, ki izjemno uživa v vožnji, zato nisem velik pristaš električnih vozil – zdi se mi, da voznika oropajo te edinstvene izkušnje. Poleg tega menim, da nova električna vozila ne bodo nikoli dosegla statusa avtomobilskih klasik, kot ga ima na primer moja 30 let stara fiat panda. Električna vozila so zasnovana tako, da postanejo po 10 do 15 letih neuporabna, kar predstavlja škodo na več ravneh – finančni, predvsem pa trajnostni. Če bi v izračun trajnostnosti vključili celoten ogljični odtis vozila, vključno z emisijami pri njegovi proizvodnji, bi verjetno ugotovili, da je moja stara panda, ki še vedno zanesljivo služi svojemu namenu, eno najbolj trajnostnih vozil na cestah.

 

Še niste član?

Včlanite se in si zagotovite poti brez skrbi ter druge prednosti AMZS članstva.

Klik do članstva

Ključne besede


SrečanjaAMZS članstvointervjuNejc FistrovičFiat Panda