V Krškem slavje kvalifikanta Vaculika

Šport, Na poti

Prva letošnja dirka za svetovno prvenstvo speedwayistov


 

V uvodni dirki letošnjega svetovnega prvenstva v speedwayu za posameznike, ki jo je gostilo AMD Krško na stadionu Matije Gubca, so bili presenetljivo najboljši speedwayisti, ki so si nastop v svetovnem prvenstvu zagotovili v lanskih kvalifikacijskih dirkah. Dva sta se namreč uvrstila v finalno vožnjo, tretji je obstal v polfinalu. Zmagal je Slovak Martin Vaculik, ki se je med najboljše voznike uvrstil lani v kvalifikacijah. Slovenski navijači – seveda so bili v večini med približno 7000 gledalci – so tudi zadovoljni zapuščali štadion, saj se je Matej Žagar uvrstil v polfinale, na koncu pa osvojil sedmo mesto.

Uvodna dirka v prvenstvu razkrije razmerje moči med petnajsterico na vseh dirkah sodelujočih dirkačev, čeprav je tudi res, da so proge različne in tudi različno pripravljene. V Krškem so morali domači prireditelji pokazati vse znanje in izkušnje pri pripravi proge, saj je pred dirko deževalo, zato je bila proga preveč namočena, da bi dan pred dirko, ki je bila zadnjo aprilsko soboto, dovoljevala trening. Tako je tudi žrebanje številk, ki ga je opravil Tim Gajser, minilo brez srečanja svetovnega prvaka v motokrosu z najboljšimi speedwayisti na svetu. Gajser je določil, da sta se slovenska voznika, klubska tovariša pri AMTK Ljubljana, Matej Žagar, letošnji stalni udeleženec dirk za svetovno prvenstvo in 18-letni Nick Škorja, ki je dobil posebno povabilo, pomerila že v prvi vožnji. Žagar je priprave za prvi štart izkoristil tudi za preverjanje obeh motorjev in se odločil v zadnjem trenutku. Očitno je dobro izbral, saj je bil na štartu iz neugodnega C štartnega mesta dovolj hiter, da si je že v prvem ovinku privozil drugo mesto za dvakratnim svetovnim prvakom Woffindnom in ga suvereno zadržal do konca. Škorja se je pogumno spustil v boj s tekmeci: ob Žagarju in Woffindnu je bil to še trikratni svetovni prvak Nicki Pedersen, in se prebil na tretje mesto – resnici na ljubo tudi zato, ker je imel Pedersen težave z motorjem. Žagar je tako prvenstvo začel z dvema točkama, Škorja z eno – na koncu se je izkazalo, da tudi edino, saj v naslednjih štirih vožnjah ni prehitel nikogar več. Toda njegove vožnje so bile zelo solidne, v neposrednih dvobojih pa se je videlo, da mu manjka izkušenj in zato tudi odločnosti, toda njegovi zaostanki so bili zelo zmerni.

Matej Žagar je po uvodnem drugem mestu doživel grenko razočaranje v svojem drugem nastopu, ko z zunanjega štartnega mesta ni mogel mimo tekmecev in je bil zadnji. V svojem tretjem nastopu je z enakega štartnega mesta kot v prvi vožnji ponovil dosežek iz prve vožnje, a zgolj štiri točke po treh vožnjah so bile jasen znak, da mora biti v zadnjih dveh nastopih v ospredju. V četrtem nastopu je z B štartnega mesta odlično štartal, v prvem ovinku izbral zunanjo linijo, dobil veliko hitrost in prednost pred tekmeci, ki jo je suvereno zadržal do cilja. To je bila res odlična vožnja, tudi najhitrejša na celotni dirki, kar je bil dokaz, da je motor hiter, Žagar pa v pravi formi. To je bila tudi jubilejna, stota Žagarjeva zmaga v posamični vožnji na dirkah svetovnega prvenstva.

V petem nastopu je Žagar iz notranjega štartnega mesta zaostal za Rusom Sajfutdinovim, ki si je privozil že tretjo zmago v posamični vožnji in zanesljivo uvrstitev v polfinale. Žagarju sta dve točki tudi zadostovali za uvrstitev v polfinale. Ker je zadnji izbiral štartno mesto, mu je ostalo zunanje štartno mesto, s katerega je dobro štartal, a prehitel le Sajfutdinova, ki se je tudi vrnil med najboljše prek lanskih kvalifikacij. Žagar je v polfinalu močno ogrožal Doyla, ga v zadnjem krogu dohitel, a prehiteti ga ni mogel. Tretje mesto v polfinalu je pomenilo, da je najboljši slovenski speedwayist v Krškem osvojil deset točk in sedmo mesto, s čimer je bil po dirki zelo zadovoljen. “Končno zadovoljen zapuščam Krško. Imel sem dober občutek. V polfinalu sem bil žrtev slabega štartnega mesta, nisem mogel mimo Doyla, a najbolj pomembno je, da sem dobil potrditev, da sem v dobri formi in da lahko nadaljujem tako, kot sem končal lansko sezono: z dobrimi dosežki. Proga je bila zelo zahtevna, a to sem znal obrniti sebi v prid, saj sem v Krškem v takšnih razmerah že tekmoval,” je povedal Žagar, ki so ga njegovi navijači po polfinalnem nastopu pozdravili z aplavzom.

Žagar je imel tudi nekaj smole s potekom dirke, kajti običajno je za uvrstitev v polfinale dovolj že osem točk, včasih celo sedem, tokrat pa je devet točk pomenilo sedmo mesto. Še slabše jo je odnesel Woffinden, ki je zbral osem točk in zmagal v dveh vožnjah, a je kot deveti ostal brez polfinala.

Potek dirke je bil močno odvisen od štartnih mest. Tako z zunanjega štartnega mesta nihče izmed voznikov ni zmagal v posamični vožnji, le štirje so se s tega štartnega mesta prebili do drugega mesta. Najbolj ugodno je bilo štartno mesto C, saj so si iz njega vozniki privozili osem prvih in deset drugih mest. Iz štartnega mesta B so vozniki dosegli osem prvih in pet drugih mest, iz notranjega štartnega mesta A, ki je bilo najbolj ugodno v prvih vožnjah, potem pa ne več, so vozniki dosegli sedem prvih in štiri druga mesta.

Iz polfinalne skupine, v kateri je tekmoval Žagar, sta se v finale uvrstila Poljak Dudek – tudi ta si je nastop v Krškem privozil v lanskih kvalifikacijah – in Avstralec Doyle, iz druge pa Šved Lindgren in Slovak Vaculik, izpadla pa sta lanski svetovni prvak Američan Hancock in Danec Iversen.

V finalu je Martin Vaculik, ki letos prvič redno nastopa na dirkah svetovnega prvenstva, z notranjega štartnega mesta odlično štartal, prehitel vse tekmece v prvem ovinku in potem z odločno vožnjo pri vstopih v ovinke zanesljivo vodil vse do cilja. Po dirki ni skrival zadovoljstva, prav tako pa tudi ne Lindgren, ki edini izmed voznikov uporablja motor GTR – vsi ostali vozniki imajo motorje GM – in Poljak Dudek, manj zadovoljen pa je bil Doyle, ki je bil četrti v finalu. Nekateri izkušenih vozniki so imeli veliko težav. Največ nedvomno Nicki Pedersen, ki je imel težave z motorjem in je osvojil vsega tri točke. Še slabše je šlo Švedu Lindbäcku, ki je osvojil vsega dve točki, lanski tretji v svetovnem prvenstvu Zmarzlik je zbral šest točk – tako kot Avstralec Holder in Poljak Janowski.

Krški prireditelji so se izkazali z brezhibno organizacijo in v danih razmerah zelo dobro pripravljeno progo, ki je tudi pripomogla, da je dirka minila brez padcev.

Varšava – Žagarjevo popolno razočaranje z eno samo točko

Dva tedna po dirki v Krškem so se najboljši speedwayisti pomerili na dirki na narodnem štadionu v Varšavi. Matej Žagar je lani na tej dirki zmagal in je imel tudi letos velika pričakovanja, ki pa so se povsem izjalovila. Dosegel je namreč svoj najslabši rezultat na dirkah svetovnega prvenstva, saj je osvojil vsega eno točko in bil prepričljivo zadnji. Kaj takšnega se mu na dirkah svetovnega prvenstva ni zgodilo še nikoli, odkar nastopa v elitnem tekmovanju. Edino točko je Žagar osvojil v svoji drugi vožnji, ko je premagal nekdanjega svetovnega prvaka Taija Woffindna. V tretji vožnji je imel Žagar spet bližnje srečanje z Nickijem Pedersnom, tekmecem, s katerim imata kar nekaj neporavnanih računov. Tudi tokrat je, tako kot lani v Krškem, kratko potegnil Žagar, ki je bil diskvalificiran. Žagar je po dirki vzrok za slab nastop poiskal v motorjih, ki da niso bili dovolj zmogljivi. Zakaj ne, je že drugo vprašanje, saj je sicer za Žagarjem nekaj uspešnih nastopov v poljski in švedski ligi, prav tako se je z drugim mestom na kvalifikacijski dirki v Žarnovici uvrstil v polfinale kvalifikacij za nastopanje v svetovnem prvenstvu prihodnje leto.

Na dirki v Varšavi je zmagal Šved Lindgren pred Poljakom Janowskim. V skupnem seštevku prvenstva po dveh dirkah vodi Lindgren z 32 točkami pred Doylom s 27 in Vaculikom s 26 točkami. Žagar je na 13. mestu z 11 točkami, Škorja je 17. z eno točko.

Tretja dirka je bila 27. maja – že po zaključku redakcije – v Daugavpilsu v Latviji. V juniju bosta dirki v Pragi in Horsensu.

Ključne besede


SpeedwayMatej ŽagarAMD KrškoSvetovno prvenstvo