Kdor je v zadnjih desetih letih zapeljal na stezo AMZS tehničnih pregledov v Brežicah, je težko spregledal vedno vedrega, nasmejanega in prijaznega velikana Stipana Davidovića, kontrolorja tehničnih pregledov. Pravi, da mu nikoli ni težko oditi v službo …
"Vsak dan je nekaj novega, vsak dan prinese kakšen nov izziv. V naši službi se vedno lahko kaj novega naučiš, vidiš in doživiš. Pridejo tudi zapleteni primeri, ki jih moraš sproti reševat. To je čar dela na stezi - z ljudmi in vozili. V službo grem z veseljem, ker smo res dobra ekipa. Razumemo se odlično in če nastane kakšna težava, si radi pomagamo. Za brežiško enoto vsekakor velja slogan, da smo pravi prijatelji."
Kaj vse ljudje pripeljejo k vam v postopek homologacije vozil in vgrajene dodatne opreme? Kaj vse ste že videli?
"Najbolj so seveda zanimiva kakšna eksotična vozila ali pa starodobniki, ki jih ljudje podedujejo, kupijo kot najdbo ali naložbo in jih že dolgo nismo videli ali jih vidimo celo prvič. Tu še posebej izstopajo kakšni res stari motocikli, ki jih ljudje izpod kašnega kozolca ali kleti pripeljejo povsem zaprašene. Prosimo jih, naj vozilo očistijo, da sploh lahko ugotovimo model in njegove identifikacijske številke."
Kaj krasi poslovno enoto Brežice oziroma znamko AMZS? Kaj po vašem mnenju ljudem daje zaupanje v rumeno-modro uniformo na stezi?
"Mislim, da nam ljudje zaupajo zaradi našega odnosa do dela in strank. Imamo zelo korekten in iskren odnos do vseh ljudi, ki se pripeljejo k nam urejat svojo mobilnost. Ljudem tudi na tehničnih pregledih vedno odprto in korektno razložimo, kaj vse smo pri avtomobilu odkrili. Seveda pri tem naletimo tudi ljudi, ki se ob tem razjezijo ali razburijo. A vedno si vzamemo čas, da jim na strokoven, umirjen in spoštljiv način razložimo, da je to pomembno tudi za njihovo lastno varnost. Večina se jih s tem strinja in se na stezo vrne z ustrezno popravljenim vozilom brez napak."
Pa je težko ljudem razložiti, da so “padli” na tehničnem pregledu? Baje se nekateri slovenski vozniki tehničnega pregleda bolj bojijo kot sistematskega pregleda pri zdravniku …
Dostikrat pri ljudeh, ki pripeljejo svoj avto, začutimo kar precej hudo stisko. Tu izstopajo predvsem vozniki starejših generacij, ki jim testna steza očitno predstavlja stres. Včasih je kdo vidno prestrašen in s tresočo roko izroči ključ ali dokumentacijo vozila. S takimi se vedno najprej prijazno pogovorimo in jim lepo razložimo, kaj vse preverimo in zakaj. Potem jim odleže.
Kako pa bi kot izkušen preglednik ocenili stanje voznega parka v Sloveniji?
"Opažamo, da se vozni park stara. Na tehnični pregled se še vedno pripelje veliko več starih kot novejših avtomobilov. Med novejšimi že opazimo nekaj električnih in hibridnih avtomobilov na naših stezah, čeprav jih še ni prav veliko. Pri starejših pa že kar pogosto najdemo tudi znake starosti oziroma stanje, ko je treba kaj popraviti in zamenjati."
Kaj so najpogostejše napake, zaradi katerih vozilo “pade” na tehničnem?
"Težave z ustreznostjo izpušnih plinov oziroma katalizatorjev. Pogosto odkrijemo napake volanskih končnikov, zavor ali pa velike karoserijske razjede pri starih avtomobilih, ki so dobesedno preluknjani. Klasika so tudi preveč obrabljene pnevmatike."