Pravi prijatelj: Motor je svoboda

Pogovor

Peter Kavčič, urednik AMZS portala DoberAvto.si


Peter Kavčič je strasten in tudi izkušen motorist, ki na motociklu uživa predvsem v svobodi, ki jo ponujajo stranske poti. Zaljubljen je v puščavske sipine, saj je kot novinar dvakrat prevozil traso slovitega rallyja Dakar, ko je ta še gostoval v Afriki. V AMZS je prišel pomagat graditi vsebino in prepoznavnost spletnega oglasnika DoberAvto, za katerega je prepričan, da ima velik potencial.

Peter svoje znanje deli tudi kot strokovni komentator v televizijskih prenosih MotoGP dirk. Je tudi eden od avtorjev, ki v Motoreviji ustvarjajo rubriko Na motorju. Zato smo pogovor seveda začeli z motorji. Peter je zaljubljen v terenski motociklizem, saj mu ta daje posebno vrsto svobode na motorju …

Peter Kavčič, urednik AMZS portala DoberAvto.si, pravi prijatelj in izkušeni motorist ter strokovni komentator v televizijskih prenosih MotoGP dirk.

Elektrika ali bencin, pogonska veriga ali kardanska gred?

Bencin in veriga, definitivno. V garaži imam skoraj vedno dva motorja - enduro in trial - in oba imata pogonsko verigo. Kardanska gred ja, če bi bil veliko na dolgih potovanjih in moto avanturah z veliko kilometri vsak dan. 

Najljubša slovenska cesta in najljubša motociklistična znamka?

Ker je moja najljubša podlaga pesek in makadam, se najraje zapeljem čez Ljubljanski vrh do Počka. Rad raziskujem stranske ceste in se na njih rad namenoma “izgubim,” da odkrijem kaj novega in na motorju uživam v doživetjih. Pri asfaltiranih cestah imam še vedno rad slovensko motoristično klasiko: staro magistralko proti naši obali.
Husqvarna ima v mojem srcu posebno mesto. To je najstarejša znamka, ki v svoji zgodovini od leta 1902 do danes nikoli ni prenehala izdelovati motociklov. Vedno so bili inovativni in svetu motociklov so dali veliko inovativnih rešitev. Pa tudi takrat, ko so se borili za preživetje, za obstoj, so bili vztrajni in so verjeli vase. To pa je nekako zelo podobno zgodbi mojega življenja. 

Peter ima rad stranske poti, skrite makadame. 

Kaj si se ob vseh svojih motorističnih izkušnjah naučil v AMZS centru varne vožnje? 

Bom čisto konkreten: pomen uporabe tehnike zadnje zavore, ki mi jo je pokazal naš vrhunski inštruktor Vojko Safran. V dežju smo opravili trening varne vožnje motocikla in znova sem občudoval njegovo zanje in predvsem, koliko zaupanja zmore v težkih razmerah prenesti na kandidate. Znova sem se naučil oziroma osvežil tehniko uporabe zadnje zavore, ki je pri marsikateremu motoristu tabu tema. Vedno poudarjam in vsakemu motoristu predlagam, da obišče enega od tečajev AMZS varne vožnje na Vranskem, saj kot motorist lahko največ narediš za svojo varnost ravno tako, da v varnem okolju osvežiš ključne tehnike vožnje in se naučiš voziti bolje. Znanje je tisto, kar v resnici vzgoji dobrega motorista.
 

Omeniti moram tudi nasvet, ki mi ga je predal Brane Legan, ko sem mu nekoč potarnal, da ljudje ob začetku nove sezone niso pozorni na motoriste: desno zapestje na motociklu pomaknite malo naprej in zmanjšajte plin. Deluje! Od takrat na motociklu nisem imel več resne težave.

Če sedaj klikneva na AMZS portal Dober avto za varen nakup avtomobila: kaj slovenski vozniki najpogosteje iščejo? Kašni rabljeni avtomobili jih najbolj zanimajo?

To so še vedno klasični avtomobili, ki so želja marsikoga, na primer Volkswagnov passat, Škodin superb, pa BMW serija 3 in 5, mercedes razreda C in seveda tudi zelo priljubljeni kompaktni cestni terenci. Vse bralce Motorevije vabim, da obiščejo AMZS DoberAvto.si. V uredništvu portala vedno poudarjamo, da nismo največji ponudnik avtomobilskih oglasov, zagotovo pa želimo postati prva izbira kupcev oziroma oglasnik zaupanja, na katerem bodo ljudje najprej pregledali ponudbo, ko bodo kupovali rabljen avto. Ta projekt me je in me zaradi zastavljenih cilje še vedno zelo motivira. Zaradi njega sem tudi prišel v AMZS. Ko danes pogledam na to, kaj je bilo narejenega, čeprav še nismo prišli na cilj, je bil pristop k temu projektu ena mojih boljših odločitev.

Kakšen je potencial te spletne platforme? Lahko postane prva izbira na trgu rabljenih avtomobilov? 

Če ne bi v projekt verjel, tudi ne bi sprejel nalog in odgovornosti urednika. Seveda je bilo na začetku ogromno navdušenja, entuziazma in morda tudi ne povsem realnih pričakovanj. Tak projekt je maraton, za katerega je treba veliko časa, energije, volje, znanja in vere v uspeh. Tudi ko je težko, je treba stisniti zobe in vztrajati. So tudi ljudje, ki so bili na začetku zraven, pa jih je minilo navdušenje, ker se uspeh ni zgodil čez noč. Vendar smo po treh letih delovanja portala prišli na radar ljudi. Vse več jih razume pomen naše zgodbe, ki je velika stvar - transparenten, varen nakup ali prodaja rabljenega avtomobila. Poleg tega portal povezuje še storitve mobilnosti, ki jih AMZS nudi skupaj s partnerji. V AMZS pa me še vedno navdušuje entuziazem in osredotočenost ljudi, ki verjamejo v poslanstvo AMZS. 

Peter je tudi kot motorist zaljubljen v Afriko. 

Kje vidiš vlogo AMZS v prihodnosti? 

Ljudje bomo vedno potrebovali neko obliko mobilnosti, še posebej osebne. Kjer je mobilnost, je AMZS, in to je naša priložnost, obveza in poslanstvo. Nikoli nisem bil med prvimi, ki bi pograbili vse, kar prinesejo razvoj in spremembe. Ko je že vse kazalo, da bo elektromobilnost edina pot v prihodnost, se sedaj že kaže, da bo le ena od poti. Jaz si predvsem želim, da bo AMZS tudi v naslednjih desetletjih najprej ostal branik in podpornik voznikov ter njihove mobilnosti.

Kaj pa na štirih kolesih? Kdo je Petrov ljubljenec?

Srce pravi Jeepov wrangler. Drugače pa kakršenkoli terenski avtomobil. Vse pickupe imam zelo rad. S takim avtom se še vedno lahko odpelješ raziskovat.

Ključne besede


motociklizemDober avtoPravi prijateljDoberAvto.si

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije