Kontrolor tehničnih pregledov je vsekakor moški poklic. To velja tudi v AMZS, kjer lahko člani AMZS in drugi vozniki tehnični pregled vozil opravijo v 23 centrih po vsej Sloveniji. Za razbijanje stereotipov na tem področju je leta 2023 poskrbela Milena Terčić, prva AMZS kontrolorka tehničnih pregledov.
Prometno inženirko Mileno Terčić je izobraževalna pot najprej vodila na srednjo prometno šolo v Doboju, nato pa je šolanje nadaljevala na tamkajšnji fakulteti za promet. Stik s poklicem kontrolorja tehničnih pregledov je tako imela že med pridobivanjem formalne izobrazbe. A ta za zaposlitev v Sloveniji, ki je njen dom od leta 2021, ni bila dovolj. Rojena je bila namreč v Srbiji, nato pa je živela v Bosni in Hercegovini, zato je morala pred zaposlitvijo v Sloveniji opraviti izpit iz slovenskega jezika.
Dinamično in raznoliko delo
Mileni je poklic kontrolorke tehničnih pregledov, za katerega je usposabljanje in izpit, ki ga je sredi novembra 2023 opravila v prvem poskusu, pridobila v AMZS in ji je hitro prirasel k srcu: "Delo kontrolorke tehničnih pregledov je moja prva služba in mi je zelo všeč, ker je delo zelo dinamično, raznoliko in ker delam z ljudmi, poleg tega pa me povezuje z mojim poklicem. To je tudi eden od razlogov, zakaj sem se zaposlila v AMZS, še dodaten razlog pa je, da gre za stabilno organizacijo z dolgoletno tradicijo."
In kako je biti ženska v pretežno moškem poklicu? Milena doslej s stereotipi nima slabih izkušenj.
Vozniki, ki pripeljejo vozilo na tehnični pregled so, ko jih sprejmem in pozdravim, dostikrat presenečeni, seveda v pozitivnem smislu. Predvsem ženske so navdušene, nekateri starejši moški pa kar na glas povedo, da ženska doslej še nikoli ni opravila tehničnega pregleda njihovega vozila.
Na prvem mestu je varnost
Delo kontrolorja oziroma kontrolorke tehničnih pregledov je izjemno odgovorno, saj opravljen tehnični pregled pomeni, da je vozilo brezhibno ter s tem varno tako za voznika in morebitne sopotnike kot tudi za druge udeležence v prometu. Kakšna vozila vozimo v Sloveniji in kaj so najpogostejše napake, ki jih naša sogovornica zaznava pri svojem delu?
"Precej je novejših vozil, ki niti nimajo napak oziroma pomanjkljivosti. Sicer pa glede na starost vozil in število prevoženih kilometrov že lahko ocenim, kakšne napake lahko pričakujem oziroma kakšne so šibkosti vozila. Najpogostejše napake, ki jih zaznavam, so nedelovanje luči za osvetlitev zadnje registrske tablice in pomanjkljiv sistem projekcije (odsevnik in leča)."
Zakaj se moramo veseliti, ne pa bati tehničnega pregleda?
Kontrolor mora biti pri svojem delu tudi vsaj malo psihologa. Zagotovo ni enostavno vozniku, ki mu je tehnični pregled zgolj "nujno zlo" oziroma se ne zaveda, kako pomemben je za varno vožnjo strokovno in profesionalno opravljen tehnični pregled, sporočiti novico, da je vozilo tehnično neustrezno in da mora odpraviti pomanjkljivosti. "Stranki skušam na čim bolj razumljiv način razložiti, kaj je z vozilom narobe in zakaj je ogrožena ne le njena, temveč tudi varnost drugih udeležencev v prometu. Večinoma kar dobro sprejmejo novico, dostikrat tudi rečejo, da je naše delo, da jih opozorimo, če je pri vozilu kar koli narobe in je treba popraviti. Doslej so bile zelo redke situacije, ko je bila stranka jezna, njen odziv pa neprijeten."
Milena, ki v prostem času rada bere, hodi v naravo, vrtnari, si ogleda kakšen dober film ali pripravlja zdravo in okusno hrano, je prepričana, da lahko ravno vozniki še največ naredimo za svojo varnost: "Upoštevajmo cestnoprometne predpise in redno servisirajmo svoja vozila oziroma pravočasno odpravimo napake, ki jih pri vozilih opazimo. Redno je treba preverjati tudi globino profila pnevmatik in tlak v pnevmatik, saj ta vpliva na dobo trajanja in obrabo pnevmatik, ustrezne pnevmatike pa so ključne za varno vožnjo. Predvsem pa: vozimo varno in strpno!”
AMZS - vse storitve za vaše vozilo na enem mestu!