Pravi prijatelj: “Zares radi pomagamo!”

Pogovor

Matic Zupančič, vodja AMZS informacijsko-prodajnega centra


Na AMZS informativno-prodajni center lahko gledamo kot na pročelje oziroma obraz Avto-moto zveze Slovenije. Info center, kot ga sodelavci AMZS-ja imenujemo že dolga leta oziroma desetletja, je virtualni prostor za izmenjavo informacij, ki so za uporabnike, ki pokličejo na AMZS, vselej zelo pomembne. Vodi ga Matic Zupančič, ki ga, kot pravi, naprej žene prav želja pomagati ljudem …

Z Maticem Zupančičem smo se pogovarjali v novih prostorih AMZS informacijsko-prodajnega centra na Dunajski 128 v Ljubljani, ki v času pogovora še niso bili povsem opremljeni, a najpomembnejši del opreme je že bil na steni - velik informacijski zaslon z aktualnimi prometnimi informacijami, ki jih objavlja DARS oziroma njihov Prometno-informacijski center. Prav stanje na cestah - v Sloveniji in tudi v tujini - je ena od najpogostejših informacij, ki jih v AMZS info centru posredujejo številnim klicateljem.

Eden najpomembnejših delov opreme v AMZS informativno-prodajnem centru - velik informacijski zaslon z aktualnimi prometnimi informacijami, ki jih objavlja DARS oziroma njihov Prometno-informacijski center.

Matic Zupančič pove, da je približno tretjina vseh klicev v AMZS info center povezana s prometnimi informacijami. “AMZS že dolgo ni edina informacijska točka za prometne razmere, saj je to nalogo od AMZS-ja že pred leti prevzel DARS-ov Prometno-informacijski center, a marsikateri naš uporabnik ima še vedno v spominu, da je bil AMZS nekoč edini, ki je ažurno spremljal in sporočal razmere na cestah, zato pač pokliče nas. Ljudje zaupajo AMZS-ju in vedo, da bodo vedno dobili točne informacije,” doda Matic Zupančič. Na vprašanje, če se je število klicev o prometnih razmerah zmanjšalo zaradi razvoja tehnologije, na primer mobilnih aplikacij za sprotno spremljanje prometa, med katerimi je tudi AMZS aplikacija, Matic Zupančič odgovarja: “Zagotovo, saj danes marsikdo lahko sam najde ažurne informacije o stanju v prometu. A veliko uporabnikov še vedno pokliče tudi v naš center. Mi vseskozi podrobno spremljamo stanje v prometu na naših avtocestah in obvoznicah, zato zelo dobro lahko ocenimo časovne zamude na poteh, česar različne aplikacije in digitalni zemljevidi ne znajo sporočiti tako natančno.”

Matic Zupančič pove, da je približno tretjina vseh klicev v AMZS info center povezana s prometnimi informacijami.

Seveda pa prometne informacije niso edine, ki zanimajo tiste, ki pokličejo na številki 080 28 20 ali 01 530 53 00. Matic Zupančič pojasni: “Naš info center posreduje uporabnikom informacije o vsem, s čimer se AMZS ukvarja. Veliko je klicev v zvezi s članstvom v AMZS-ju, torej o kategorijah članstva, ugodnostih, tudi ceni članstva. Pogosti so tudi klici uporabnikov, ki jih zanimajo registracije vozil, tehnični pregledi, homologacije, zavarovanja in še marsikaj drugega s področja delovanja AMZS-ja.” 


Da morajo biti sodelavci AMZS info centra zelo dobro obveščeni in da morajo imeti tudi veliko splošnega znanja s področja mobilnosti, je jasno, niso pa vsemogočni. “Veliko odgovorov na zelo različna vprašanja lahko podamo takoj, za kakšne bolj specifične ali zahtevne informacije pa klicatelje povežemo z AMZS-jevimi strokovnjaki z različnih področij. Če nas na primer pokliče nekdo, ki bi želel na svoj avto natakniti večje pnevmatike od dovoljenih v homologaciji in ga zanima, kako lahko to naredi, ga usmerimo na našega strokovnjaka za homologacije. Kar nekaj vprašanj dobimo tudi po elektronski pošti in tudi na ta odgovorimo mi ali pa kakšen drug strokovnjak znotraj AMZS. Tudi na Motorevijo preusmerimo številna vprašanja, kar brez dvoma opazite tudi v uredništvu Motorevije,” pojasni Matic Zupančič. 
Na vprašanje, koliko klicev prejme AMZS Informacijsko-prodajni center na dan, Matic Zupančič odgovarja: “Težko je enoznačno odgovoriti, ker je to zelo odvisno od dogajanja v posameznih dnevih. Največ klicev pride v naš center ob izrednih dogodkih, kot je na primer obilno sneženje ali kot so bile lanske avgustovske poplave, ko smo bili nenehno na telefonu. Na leto prejmemo približno 50.000 klicev. Več klicev je tudi ob vrhuncih turistične sezone, ko je na primer na naših cestah večje število tujcev.”

Z Maticem Zupančičem smo se pogovarjali v novih prostorih AMZS informacijsko-prodajnega centra na Dunajski 128 v Ljubljani.


Že statistično verjetnostno gledano je med temi 50.000 klici na leto v AMZS info center nekaj tudi nenavadnih, morda smešnih ali pa celo nesramnih. Matic Zupančič odgovarja:

Res je, tudi na kakšen tak klic dvignemo slušalko. Prav pred kratkim nas je poklical možakar, ki ga je zanimalo, koliko hitreje od dovoljene hitrosti lahko pelje mimo stacionarnega radarja, da ga ta ne bo posnel oziroma da ne bo plačal kazni. V hecu sem mu odgovoril, naj pač večkrat poskuša, pa bo ugotovil, kje je meja. V bolj resnem tonu pa sem ga spomnil, da z radarji ne bo imel nobenih težav, če se bo držal hitrostnih omejitev. Tudi sicer našim uporabnikom pogosto svetujemo pravilno ravnanje ob zanje nejasnih prometnih situacijah, jim odgovarjamo, kdo ima prednost ob srečevanju na ozkih klancih, kaj pomeni desno pravilo, kako ravnati ob nesrečah na cesti. Takšnih vprašanj je kar nekaj in na vsa radi odgovorimo.

 

AMZS informacijsko-prodajni center deluje vsak delovnik med 6. uro zjutraj in 20. uro zvečer, oziroma v poletni turistični sezoni do 22. ure zvečer, ob sobotah pa med 7. in 19. uro. V vsakem trenutku sta v info centru od petih zaposlenih na voljo vsaj dva sodelavca, ki odgovorita na vsak klic. Če so telefonske linije zasedene in klicatelj ne more dobiti povezave, sodelavci AMZS info centra klicatelje vselej pokličejo tudi nazaj. “Naš info center je obraz AMZS-ja, zato se vedno potrudimo, da vzpostavimo klic s klicatelji. Nikoli ne veš, kakšne narave je klic; morda pa nekdo rabi pomoč. Nenazadnje smo tu zato, da pomagamo,” na koncu še doda Matic Zupančič. 


 

Ključne besede


PogovorMatic ZupančičAMZS klicni center

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik