Slovenski avto leta 2025 je škoda superb!

Avto-moto

Suverena zmaga Škodinega superba


Slovenski avto leta 2025 je Škodin superb, ki je v 33-letni zgodovini izbora postal še tretji Škodin model s tem laskavim naslovom. Klasično oblikovani superb je naslov Slovenski avto leta 2025 osvojil zelo prepričljivo, saj je že v finale vstopil z največ točkami, pridobljenimi z glasovi slovenskih bralcev, gledalcev, poslušalcev in sledilcev, ki so glasovali za svojega favorita, zmago pa potrdil tudi po glasovanju avtomobilskih novinarjev sodelujočih medijev. Drugo mesto je osvojila dacia duster, na tretje mesto se je uvrstil peugeot 3008, četrto in peto mesto letošnjega izbora pa sta po seštevku točk osvojila citroen C3/e-C3 in renault symbioz.

Letošnji zaključni dogodek izbora Slovenski avto leta je gostil najbolj obiskan slovenski muzej, Park vojaške zgodovine v Pivki. Avtomobilski svet ima veliko skupnega s tehniško kulturo, tehnologijo in logistiko različnih strojev, ki jih hranijo in negujejo v tem atraktivnem muzeju. Za piko na i imate člani AMZS tudi popust pri ogledu muzeja, ki vam ga vsekakor priporočamo.  
V njihovem osrednjem razstavnem paviljonu smo tokrat v družbi jeklenih velikanov in njihovih raznolikih pogonov v soj luči postavili pet finalistov, ki ste jih še pred sklepno prireditvijo s svojimi glasovi ovrednotili tudi bralci, poslušalci, gledalci in spremljevalci v izboru sodelujočih medijev. 

Veliki evropski finale z 32.914 slovenskimi glasovi 

Letošnji finalni izbor je bil še toliko bolj zanimiv, ker so se v njem prvič po letu 2017 pomerili zgolj avtomobili evropskih izdelovalcev, kar je ob vsesplošnem občutku, da Evropa izgublja primat razvojne avtomobilske celine, vsekakor pomembno sporočilo. Da na stari celini avtomobile kupujejo zahtevni vozniki, ki dobro vedo, kaj si želijo, oziroma kaj pomeni dober, učinkovit, varen in vozniško prepričljiv avtomobil, ste znova dokazali tudi z vašim vplivom na razplet finala. Kar 32.914 glasov slovenskih voznic in voznikov je letos sestavljajo glas ljudstva, ki je v finalu največ točk podelil Škodinemu superbu, ki so mu sledili dacia duster, peugeot 3008, citroen C3/e-C3 in renault symbioz. Tudi bralci Motorevije ste - podobno kot bralci, gledalci, poslušalci in sledilci ostalih medijev, ki sodelujejo v izboru -, na prvo mesto postavili superba. 

Veliki pokal zmagovalca je predstavnici Škodi Nini Lednik predal predsednik izbora in urednik AMZS Motorevije Blaž Poženel. 

Veseli nas, da je odziv javnosti letos za skoraj 6000 glasov presegel lansko glasovanje; hvala bralcem, ki vam ni vseeno, kakšne avtomobile vozimo in kako dobra, varna, zmogljiva, dosegljiva in učinkovita bo slovenska mobilnost tudi v novi dobi mobilnosti z raznolikimi energenti in digitalno pametnimi avtomobili. 

Nagrade prejmejo …

Vse glasovalce smo v velikem finalu znova nagradili z lepimi nagradami partnerjev izbora. 

Žreb na finalni predstavitvi je nagrade namenil naslednjim nagrajencem:

1. nagrado, vrednostno kartico za dobroimetje za nakup goriva pri Petrolu v vrednosti 1500 evrov, je dobila Tatjana Tanko iz Ribnice,
2. nagrado, komplet vrhunskih celoletnih pnevmatik Goodyear Vector 4Seasons Gen-3, je dobil Lojze Šinko iz Ljubljane,
3. nagrado, družinski vikend paket na Kopah, je dobil Božidar Benko iz Ljutomerja.
Slavnostno prireditev je vodila Ula Furlan.

Kako smo glasovali pri Motoreviji?

Pri Motoreviji smo največ točk namenili Daciinem dusterju, avtomobilu, ki je v primerjavi s prejšnjo generacijo naredil največji tehnološki in oblikovni korak naprej, hkrati pa ostal cenovno dostopen najširšemu krogu kupcev. Ob tem velja izpostaviti, da je Dacia znamka, ki je prodajno med najboljšimi prav pri fizičnih kupcih. S svojim novim oblikovnim pristopom in filozofijo po načelu “ravno prav vsega” so našli zelo dobro razmerje med ceno in vsebino. Res pa je, da zaradi tega načela pri varnostni opremi in zasnovi še vedno ne dosegajo najboljših. To je tudi pri naši presoji še vedno največja kritika dusterja 3. generacije.

Na drugo mesto smo postavili klasično oblikovanega Škodinega prostorskega prvaka superba, ki voznikom ponuja še odličen pogonski komplet bencinskih in dizelskih motorjev, nadgrajen z novo generacijo priključno-hibridnega pogona, ki mu s skoraj 100 km električnega dosega daje lastnosti električnega avtomobila. K tem lastnostim je treba prišteti še obilico uporabnega prostora, dvo- ali štirikolesni pogon in najsodobnejšo tehnologijo. 

Reyultati glasovanja vseh devetih sodelujočih avtomobilskih uredništev in slovenskih voznic ter vonikov.

Tretje mesto smo namenili uporabnemi in cenovno dostopnemu Citroenovemu križancu C3, ki na trg prihaja tudi kot cenovno eden najbolj ugodnih električnih avtomobilov. Z njim bo Citroen nedvomno ponudil dober in predvsem lažje dosegljiv električni avtomobil za širši krog slovenskih kupcev. 

Četrto mesto smo v našem uredništvu namenili novi generaciji peugeota 3008, ki je oblikovno najbolj drzen finalist. Večino njegovih lastnosti smo v zadnjih letih pri izboru že nagradili s podelitvijo naslova v letu 2023, ko je slavil njegov manjši brat 308. Je všečen, pogonsko raznolik in varen avto, ki pa z začetno ceno sega na superbovo raven, ki pa vendarle v primerjavi z njim ponuja več prostora in več vozniške dinamike. 

Podobno je z Renaultovim križancem symbiozom, ki smo ga postavili na 5. mesto. Ta zaenkrat kupcu ponuja le en pogon in v Renaultovi ponudbi predstavlja “le” zapolnitev manjkajočega člena. Komur je pač austral - slovenski avto leta 2024 - prevelik, captur pa premajhen, si lahko zdaj pri Renaultu izbere symbioza. Na trg torej ni pripeljal nič drugega kot večjo izbiro znotraj uveljavljene in že nagrajene tehnologije. 

Atraktivno prizorišče letošnjega finala.

 

Ključne besede


Škodaškoda superbSlovenski avto leta 2025

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije