Z iV bo Škoda označevala vse električno gnane različice svojih modelov: prvi med njimi sta citigoe, ki ga poganja elektrika in superb, ki je poslej na voljo tudi kot priključni hibrid. Kaj ponuja superb iV?
Zanimivosti in dejstva: električni priključek za limuzino in karavana
priključni hibrid z bencinskim in električnim motorjem |
na voljo kot kombi limuzina in karavan |
sistemska moč 160 kW |
skupni doseg do 930 km, zgolj na elektriko do 62 km |
manjši prtljažnik - 485 oziroma 510 litrov |
najcenejša kombi limuzina 34.347 evrov, karavan 35.535 evrov |
V dveh letih že deset različic iV
Kaj pomeni iV? V je okrajšava za vozilo (vehicle), črka i pa je začetnica oznak inovativno, inteligentno, individualno, ikonično, intuitivno in navdušujoče (angl. inspiring). Že do konca leta 2022 naj bi Škoda imela deset različic iV, leta 2025 naj bi elektrificirani avti pomenili četrtino vseh izdelanih.
Zakaj naprej superb iV? Zato, ker gre za najbolj prestižen Škodin model, s katerim želi češka znamka poudariti svojo tehnološko naprednost. Pri tem sicer ne gre spregledati, da so se pri njegovem snovanje oprli na tehniko koncerna Volkswagen. Superb iV poganjata 1,4-litrski bencinski motor s 115 kW (156 KM) in električni motor s 85 kW, sistemska moč hibridnega pogona je 160 kW (218 KM). Pred zadnjo premo ima superb iV vgrajene litij-ionske akumulatorje z neto zmogljivostjo 10,4 kWh, ki omogočajo vožnjo zgolj z električnim motorjem - do največ 62 km. Ob tem pa ima avto še 50-litrsko posodo za bencin, tako da je skupni doseg do 930 km. Za prenos moči na prednja kolesa skrbi 6-stopenjski avtomatiziran menjalnik z dvojno sklopko, ki pa ima dodano še tretjo sklopko za povezavo bencinskega in električnega motorja.
Voznik lahko s stikalom ob prestavni ročici izbira med tremi voznimi programi: športnim, ki z delovanjem obeh motorjev zagotavlja polno zmogljivost: največjo hitrost 224 km/h in pospešek do 100 km/h v 7,7 sekunde, vožnjo zgolj na elektriko in hibridni način vožnje, pri katerem elektronika samodejno prilagaja delovanje obeh motorjev. Pri vožnji v hibridnem ali športnem načinu ni bistvenih razlik v primerjavi s superbom z motorjem z notranjim izgorevanjem, pri vožnji z električnim motorjem pa avto oddaja poseben zvok za opozarjanje pešcev in kolesarjev.
Manjši, a še vedno velik prtljažnik
V potniški kabini ni bistvenih sprememb, še zlasti ne glede izjemne prostornosti. Manjši pa je prtljažnik, ki pri kombilinuzini meri 485 litrov, pri karavanu pa 510 litrov. Superb iV je na voljo z vsemi asistenčnimi sistemi, ki jih sicer ponuja superb - tudi s prediktivno navigacijo in s storitvami, ki jih zagotavlja vgrajena eSIM kartica za prenos podatkov, omogoča pa tudi upravljanje nekaterih funkcij na daljavo, kot na primer upravljanje polnjenja z elektriko, uravnavanje gretja ali hlajena potniške kabine. Električni priključek je skrit v prednji maski. Polnjenje akumulatorjev prek običajne hišne 2,3 kW vtičnice in serijsko priloženega kabla traja 5 ur, prek posebnih polnilnic pa tudi hitreje. Seveda pa se akumulatorji polnijo tudi z rekuperacijo zavorne energije.
En motor, tri moči
Škoda citigoe iV
Škoda citigoe iV je prvi Škodin električni avto, ki se na videz ne loči prav veliko od običajne različice: še najbolj po maski v barvi karoserije in v vzvratni ogledali vgrajenih smernikih, vtičnica za polnjenje pa je na zadnjem desnem boku avta.
Avto poganja električni motor z največjo močjo 61 kW in 212 Nm navora, za shranjevanje električne energije je v dno avta vgrajeni1,1 metra široki, 1,7 metra dolgi in 30 cm visok litij-onski akumulator s 168 celicami z neto zmogljivostjo 32,3 kWh. Voznik izbira med tremi voznimi programi: pri srednjem se moč motorja zmanjša na 50 kW in 167 Nm navora, pri najšibkejšem na 40 kW in 133 Nm. Od izbranega voznega programa so odvisne tudi zmogljivosti: najhitrejši pospešek do 100 km/h je 12,3 sekunde, največja hitrost od 95 do 130 km/h. Od voznih zmogljivosti je seveda odvisen tudi doseg - pri najšibkejšem programu do 260 km, a tedaj je klimatska naprava izklopljena.
Na voljo sta dve različici opreme, pri obeh je serijsko vgrajen radio z držalom za mobilni telefon, prek katerega voznik lahko dobi nekatere informacije, prav tako pa upravlja nekatere funkcije na daljavo - na primer vklopi gretje ali hlajenje.