Škoda je z aktualno generacijo superba tudi največjim dvomljivcem dokazala, da zna narediti lep in dober avto po meri “direktorske” mobilnosti. Bo izbrušena češka krona kotirala še višje?
Zanimivosti in dejstva: preverjen recept
Škoda superb scout se odlično počuti tudi na podlagah z manj oprijema. V serijski opremi ima tudi sistem za samodejni nadzor hitrosti pri spustu po strmini ter XDS elektronsko zaporo diferenciala. Ta velik, prostoren in udoben karavan obvladuje položaj tudi, če se kakšno kolo znajde v zraku. Seveda pa superb scout ni terensko vozilo. |
Čehi po dobro preverjenem receptu - preverjena tehnologija, veliko prostora in drzno oblikovanje in cenovna sprejemljivost - vztrajno dvigujejo letvico svojih uspehov in ugleda. Ta recept deluje globalno - od Evrope do Kitajske, ki je za Čehe že postala najbolj pomemben trg. |
Ko je Škoda leta 2002 predstavila prvo generacijo svoje novodobne velike limuzine kupcev ni bilo prav veliko, vsega 135.700 superbov so naredili v šestih letih. Danes je številka precej višja, saj se na ceste zapeljalo že 1.280.600 suprebov, od tega debelega pol milijona 3. generacije, ki je leta 2015 šokirala z eleganco novega oblikovnega pristopa. |
V notranjosti poleg prostornosti in že znanih praktičnih rešitev organizacije prostora izstopajo še nova ambientalna osvetlitev, novi dekorativni elementi in barvni šivi na sedežih iz alkantare ali usnja. |
Prvič v pohodniški različici scout
Superb je danes zelo dobro uveljavljen v srednjem avtomobilskem razredu, kjer postavlja merila glede sedežnega udobja na zadnji klopi in prostorskih razsežnostih prtljažnika. Tu ni nič novega. Je pa največja škoda še okrepila samozavestno držo, ki temelji na izrazito ostrih linijah, navdahnjenih po čeških kristalih. Spredaj v oko hitro padejo večja maska hladilnika, na novo oblikovane LED meglenke in novi matrični LED žarometi. Slednji tehnološko ne sodijo v vrh tistega, kar ponuja koncern v novih audijih ali prenovljenemu passatu, a so češki inženirji poskrbeli, da se vsega šest svetlobnih elementov v glavnem žarometu dovolj učinkovito odziva na večino izzivov vožnje v temi. Superb combi je prvič na voljo tudi v “pohodniški” različici z oznako scout. Ta je opremljen z že znanim, učinkoviti štirikolesnim pogonom, prilagodljivim delovanjem blažilnikov in terenskim voznim programom. Na voljo je še dodatni paket za grobo podlago. Superb scout je za centimeter in pol bolj oddaljen od tal ima izdatneje zaščiteno podvozje in izpostavljene dele karoserije. To je karavan za zahtevnejše voznike, saj je zmožen suvereno opraviti s snegom, makadamom in težko prikolico.
Po novem tudi z električnim priključkom
Največja novost prenove je zagotovo elektrifikacija. Prihodnje leto bo superb prvi Škodin priključni hibrid. Kombinacija 1,4-litrskega TSI bencinskega motorja, elektromotorja (85 kW) in akumulatorskega sklopa zmogljivosti 13 kWh ponudi 160 kW sistemske moči in 400 Nm navora. Električni domet naj bi po WLTP ciklu presegel 50 kilometrov. Sicer ima v motorni ponudbi superba še vedno najpomembnejšo vlogo dizelski motor. Temeljito posodobljen in prožen 2-litrski TDI z oznako EVO (110 kW in 360 Nm) deluje precej manj robato in je namenjen dolgim avtocestnim etapam. Dobre 4,8 metra dolg karavan bo s tem motorjem in dobro izračunanimi prestavnimi razmerji 7-stopenjskega DSG menjalnika na dolgih poteh z lahkoto držal porabo okoli 6 litrov na 100 kilometrov.
Pod črto ...
Z dopolnjeno varnostno opremo, ki vključuje tudi samodejno zaustavljanje v sili na večpasovnih cestah, bo prenovljeni superb vse bolj zanimiva alternativa racionalistov, ki radi potujejo varno in predvsem udobno. Slovenskim kupcem je izbrušena češka krona že na voljo - za nekoliko višjo ceno, ki je posledica izdatnejše serijske opreme.
Prenovljena škoda superb in superb combi
- TSI (1,5 in 2,0) in TDI (1,6 in 2,0) motorji z močjo od 110 do 200 kW
- tri različice: scout, sport in L&K
- matrični LED žarometi in digitalni merilniki na 10,25 palca velikem zaslonu
- sodobna varnostna oprema
- od leta 2020 priključni hibrid z 55 km električnega dometa
- že na voljo v Sloveniji: za najmanj 28.361 oziroma 29.571 (combi) evrov