Test: škoda superb 2.0 TDI DSG laurin & klement

Test

Še dobro, da smo ljudje – in med njimi vozniki – nagnjeni k predsodkom; če ne bi bili, bi novi superb z enim zamahom postal edina izbira za vse, ki iščejo oziroma kupujejo limuzino in vsaj malo gledajo na ceno.


 

Predsodki?

Superb je že v prvih dveh generacijah blestel s svojo prostornostjo. A v zadnji, tretji izdaji Škodin zastavonoša navduši tudi z obliko. Celo do te mere, da se lahko vprašamo, ali ni morda superb ušel izpod Volkswagnovega nadzora; dizajn sicer vsak ocenjuje skozi svoje oči, a novi superb je nedvomno zelo skladno in samozavestno oblikovan avto, ki na cesti naredi odličen vtis.

Prečna modularna platforma je v superbu raztegnjena na skoraj 285 centimetrov medosne razdalje. To avtu seveda zagotavlja zares veliko notranje prostornosti; prostor za kolena mu lahko zavidajo tudi velike in prestižne limuzine, v prtljažnik pa lahko naložimo za 625 litrov prtljage. Kljub povsem limuzinski obliki ima superb velika prtljažna vrata (nič več predeljena v dvojno odpiranje), ki odprta – odpira jih elektrika, sproži pa (tudi) zamah noge pod odbijačem – razkrijejo velikansko nakladalno odprtino v prav tako velikanski prtljažnik. Če prekucnemo naslonjalo zadnje klopi naprej, se prtljažnik poveča na 1,8 kubičnega metra.

Superbova notranjost je v različici laurin & klement, torej najbogateje opremljeni različici, odeta v usnje in opremljena z vsemi sodobnimi dodatki, pripomočki in opremo. Klasične oblikovne poteze delujejo malce konzervativno, a zato toliko bolj pregledno in domače. Zaslon multimedijske naprave je velik in odlično berljiv, merilniki so klasični, položaj za volanom izdatno nastavljiv in zato vselej pravilen. Vidljivost iz avta je naprej zelo dobra, nazaj pa zaradi ozkega zadnjega stekla malce omejena; parkirna tipala in zadnja kamera so ob skoraj 4,9 metra dolgi karoseriji pri parkiranju skoraj nujen dodatek.

Pri tehniki presenečenj ni; preskusnega superba je poganjal 2-litrski TDI s 140 kW, torej najmočnejši dizelski motor v ponudbi. V kombinaciji s 6-stopenjskim DSG menjalnikom tvori prepričljiv pogonski sistem, ki zmore tako visoka hitrostna povprečja kot dokaj gospodarna križarjenja. Motor je dobro zvočno zadušen, DSG menjalnik pa bi bil lahko malce bolj uglajen; predvsem pri speljevanju občasno deluje dokaj sunkovito.

Kot zanimiv kompromis se izkaže superbovo vzmetenje, katerega blažilnike (pa tudi volanski mehanizem, motor in menjalnik) uravnava sistem za prilagajanje DCC; v programu za udobje superb (preveč) plavajoče požira cestne valove, v športnem programu pa za odtenek prečvrsto pobira luknje na cesti. A glede na dejstvo, da ima voznik izbiro, to ni taka težava. Treba se je navaditi na velikost avta in s tem povezano okornost.

Pri najbogateje opremljenem superbu se voznik lahko zanese na sodobne in zelo dobro delujoče varnostne ter vozne pripomočke – na primer radarski tempomat, na sistem za zaviranje v sili, na prepoznavanje prometnih znakov in na zelo učinkovit sistem za preprečevanje zapustitve voznega pasu (v kombinaciji z radarskim tempomatom vse skupaj zmore že kar veliko avtonomne vožnje).

Tudi tisti s predsodki bodo morali priznati, da je superb odličen avto. Za manj kot 40.000 evrov ponuja ogromno sodobne tehniko in veliko opreme. A vseeno velja pretehtati svoje želje in potrebe; kdo zares rabi tako velik in prostoren avto?

Motor in prenos moči dizelski, štirivaljni, turbinski polnilnik, prostornina: 1968 cm3, največja moč: 140 kW (190 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 400 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski avtomatizirani ročni menjalnik.
Mere in masa 486,1 cm, širina: 186,4 cm, višina: 146,8 cm, medosna razdalja: 284,1 cm, masa praznega vozila: 1555 kg, dovoljena skupna masa: 2100 kg, prtljažnik: 625 – 1760 l, posoda za gorivo: 66 l.
Zmogljivosti in poraba največja hitrost: 235 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,7 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,8/5,4/4,5 l/100 km, izpust CO2: 118 g/km, poraba na testu: 6,9 l/100 km.
Cena 38.952 EUR