V biologiji simbioza oziroma sožitje označuje pojav, ko dva različna organizma živita v povezani skupnosti, ki koristi obema. Renaultov symbioz na podoben način povezuje dva različna energenta in njuno sožitje odlično dopolnjuje z uporabnim formatom družinskega avtomobila.
oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 5/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Dimenzije symbioza oziroma format avtomobila, vključno z zelo sodobno in všečno podobo, so blizu prostorskega ideala štiričlanske družine. Z dobrimi 4,4 metri dolžine in več kot poltretjem metru medosne razdalje (263,9 cm) je ta križanec hkrati dovolj prostoren in ne prevelik za prometno drenjanje po mestu ali sploh na prenapolnjenih decembrskih parkiriščih nakupovalnih središč. V Renaultovi modelski ponudbi je s svojim prihodom zapolnil vrzel med kompaktnim capturjem in srednjevelikim australom. Vsi, ki jim je captur premajhen, austral pa predrag bodo v symbiozu našli dobro uravnotežen paket družinske mobilnosti, ki v najvišji ravni opreme iconic ponuja precej bogato in tehnološko napredno izkušnjo družinske mobilnosti.
Najbolje opremljeni symbioz je za 3600 evrov dražji od najbolj opremljenega capturja. Za ta denar kupec dobi občutno več prostora in udobja v kabini, pa tudi 70 litrov večji prtljažnik. Velja izpostaviti lepo modro kovinsko barvo z imenom mercure, za katero je treba doplačati 600 evrov, ki lepo poudari ostre prehode med karoserijskimi površinami. Brez težav pa bi se odpovedali 1500 evrov vredni panoramski strehi. Piko na i obliki nedvomno postavljajo svetlobni elementi, med katerimi izstopajo atraktivno oblikovane dnevne LED luči na obeh robovih prednjega odbijača.
Dovolj prostorna in pregledna kabina
Pogled z boka najbolj očitno razkriva neposredno karoserijsko vez platforme CMF-B med capturjem in symbiozom. Karoserija symbioza je za 18,6 cm daljša od capturjeve in na prvi pogled se zdi, kot bi z boka gledali karavanskega capturja. Dodatni centimetri največjo razliko naredijo pri prostoru na sedežih zadaj. Tam je dovolj prostora za glave in kolena odraslih potnikov, da se veliki najstniki tudi na daljših poteh ne bodo pritoževali. Nekdanja bogata dediščina Renaultovih praktičnih enoprostornežev v kabini pušča sled z vzdolžno pomično klopjo, deljivo v razmerju 40:60. Z njenim delnim ali celotnim pomikom naprej je brez polaganja naslonjal mogoče osnovno prostornino prtljažnika s 492 litrov povečati na karavanskih 624 litrov. Lahko dostopen in od tal ne preveč oddaljen prtljažnik ima še dvojno dno, v katerem je lahko za dodatnih 200 evrov nameščeno zasilno rezervno kolo.
Digitalno, pregledno, slovensko
Na dovolj velikih in udobnih prednjih sedežih z višjim položajem sedenja voznika pričaka znano digitalno okolje s preprosto prilagodljivim prikazom merilnikov in z 10,4 palca velikim pokončno postavljenim osrednjim zaslonom na dotik. Kljub vsem digitalnim veščinam in komunikacijskim storitvam, podprtim s stabilnim Googlovim sistemom in openR link vmesnikom, ki se posodablja na daljavo, so pod velikim zaslonom in na volanu oblikovalci obdržali še vsa nujna analogna stikala za upravljanje funkciji, povezanih z vožnjo oziroma varnostjo in udobjem. Pri zasnovi armaturne plošče velja omeniti tudi uporabnost odlagalnih mest in predalov. Voznik in sovoznik imata okoli sebe za skoraj 25 litrov prostora.
Palec na strani varnosti dvigujemo za preglednost in 360-stopinjsko sliko okolice, ki pa bi bila lahko ostrejša. Pri Renaultu si zaslužijo pohvalo tudi zato, ker so v symbiozu omogočili, da nekatere obvezne, a moteče asistenčne sisteme (ki so posledica evropske uredbe o splošni varnosti), izključimo s pritiskom na eno samo stikalo. Pohvalo si zaslužijo tudi za slovenščino na obeh zaslonih. Bi si pa glede na družinsko uporabnost tega avtomobila vsaj kakšnih 200 kg napredka zaslužila njegova vlečna zmogljivost, ki s 750 kg ostaja na ravni lahkih prikolic.
Varčen pogon po načelu “vzemi ali pusti”
Časi pestre pogonske raznolikosti so pri Renaultu, če izvzamemo slovenskega prodajnega prvaka clia in delno capturja, očitno postali preteklost. Symbioz kupcem ponuja pogon po sistemu “vzemi ali pusti”. Na voljo je zgolj znani polni hibridni pogon e-tech z 1,6-litrskim atmosferskim bencinskim štirivaljnim motorjem, ki mu pri zmogljivosti in učinkovitosti pomagata še 36-kilovatni električni motor in 39-kilogramska litij-ionska električna shramba, v kateri je do 1,26 kWh elektrike.
Na srečo ta pogon ponuja učinkovito simbiozo med dvema energentoma; ob 105 kW sistemske moči se symbioz sicer ne proslavi s pospeški, je pa zato toliko bolj prepričljiv z upravljanem razpoložljive energije. Z 48-litrsko posodo bencina in hitro obnovljivo zalogo elektrike symboz z lahkoto omogoči od 800 do 900 kilometrov dosega, najvarčnejši vozniki pa bodo na črpalko zavili po 1000 prevoženih kilometrih. Renaultovi inženirji so dobro izpilili tudi vrstice programske kode, ki poveljuje multistopenjskemu menjalniku. Ta sedaj deluje bolj zbrano in odločno, še vedno pa ne mara priganjanja. E-tech hibridni pogon vedno speljuje na elektriko in nima sklopke, zato je zlasti vožnja po mestu zelo uglajena oziroma udobna. V gostem mestnem prometu delež na elektriko prevoženih kilometrov hitro preseže 50 odstotkov, pa tudi na avtocesti do največje dovoljene hitrosti vsak odmik noge s stopalke za plin sproži električno jadranje. Na našem testu smo prevozili 1430 kilometrov in med njimi je bilo kljub vožnji na večje razdalje 455 kilometrov na elektriko - brez vsakršne nervoze pri iskanju vtičnice. Pri tem smo zabeležili povsem “dizelsko” povprečno porabo goriva: 5,3 litra bencina na 100 kilometrov.
Udobna in varna vožnja
Zelo uravnoteženo podvozje bi brez težav na cesto preneslo tudi večjo moč. Symbioz je vozniško zelo prijeten in udoben avto. Renaultovi inženirji so dobro nastavili vzmetenje; ohranili so prijetno, pregovorno francosko mehkobo in hkrati zagotovili dovolj dinamike brez neprijetnih nagibanj. Pri Renaultu razmerje med dinamično in udobno vožnjo obvladajo bolje kot njihovih francoski tekmeci. Pohvalimo tudi očitno razliko ob vklopu dinamičnega voznega programa - odzivnost pogona je občutno boljša.
K vožnji z manj stresa pomembno doprinesejo še učinkoviti in uglajeno delujoči aktivni varnostni pomočniki. Z vidika celovite družinske mobilnosti je bogata oziroma celovita varnostna oprema vsekakor pomembna postavka, pri kateri ta Renaultov križanec ne razočara.
Pod črto …
Symbioz je varčen, varen in ravno prav velik družinski avto, ki z malce racionalnosti pri izbiri opreme tudi z vidika stroškovnika družinske mobilnosti ponuja uravnoteženo sožitje med željami in zmožnostmi ter tehnologijo.
Všeč nam je +
varčen hibridni pogon, prostornost, bogata serijska oprema, všečna oblika, Googlov operacijski sistem in zemljevidi, velik prtljažnik
Ni nam všeč -
vlečne zmogljivosti, pogonska raznolikost
Tehnični podatki
Renault symbioz e-tech 145 iconic
MOTOR IN PRENOS MOČI: | bencinski, štirivaljni, prostornina: 1598 cm3, največja moč: 69 kW (94 KM) pri 5600 vrt./min., največji navor: 149 Nm pri 3600 vrt./min. Električni, sinhroni motor: 36 kW in 250 Nm, litij-ionski pogonski akumulator zmogljivosti 1,26 kWh, največja sistemska moč: 105 kW (145 KM). Pogon na prednji kolesi, samodejni multistopenjski menjalnik. |
MERE IN MASA: | dolžina: 441,3 cm, širina: 179,7 cm, višina: 157,5 cm, medosna razdalja: 263,9 cm, masa praznega vozila: 1545 kg, dovoljena skupna masa: 1925 kg, prtljažnik: 492 - 624 - 1582 l, posoda za gorivo: 48 l. |
ZMOGLJIVOSTI: | največja hitrost: 170 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10 s, normna poraba goriva: 4,8 l/100 km, izpust CO2: 108 g/km, poraba na testu: 5,3 l/100 km. |
CENA: | Grand Automotive: 34.490 EUR |
Kako do novega avtomobila?
NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti. |