Test: Renault rafale E-tech full hybrid 200 esprit alpine

Test

Lovec na poglede ...


Odkar Renault vse stavi na križance oziroma cestne terence in v ponudbi osebnih avtomobilov razen clia nima več klasičnih karoserijskih oblik, je tudi njihov zastavonoša postal križanec - rafale. Si rafale s kupejevsko obliko zadnjega dela, cestno-terensko visoko stojo, digitalnim voznikovim okoljem in hibridno tehniko zasluži oznako zastavonoša znamke?

Oblika in prostornost 5/5 zvezdic
Zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
Vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
Varnost in oprema 4/5 zvezdic
Vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Renault nikoli ni bil klasična avtomobilska znamka, zato so tudi nekdanji renaulti, ki so najbolj ostali v spominu, ne-klasični; na primer (originalni) espace, safrane, pa avantime ali vel satis, če se spomnimo samo najbolj očitnih. Ali bo tudi rafale obstal v spominu javnosti tako dolgo kot omenjeni modeli pred njim, bo pokazal čas, je pa rafale nedvomno prevzel vlogo zastavonoše znamke, saj je najdražji in tehnično najbolj izpopolnjen med Renaultovimi avtomobili v prodajnih salonih. 

Rafale je s 4,71 metra za približno dva centimetra krajši od espaca, kar ob enaki medosni razdalji (273,8 cm) in kupejevski obliki zadka pomeni predvsem drugače oblikovan prtljažnik in spremenjeno prostornost na zadnji klopi.

Zanimiv - in prostoren

Z rafalom je Renault zajahal val popularnosti kupejevskih oblik na visokih nogah; platformo in tehniko si sicer deli z espacom, a z ostrimi karoserijskimi linijami, dinamično in malce agresivno podobo, satovjem v maski hladilnika ali dnevnima LED lučema, ki ju prekinja karoserijski pregib, je rafale precej daleč od zglajene in malce generične podobe espaca. 
Rafale je s 4,71 metra za približno dva centimetra krajši od espaca, kar ob enaki medosni razdalji (273,8 cm) in kupejevski obliki zadka pomeni predvsem drugače oblikovan prtljažnik in spremenjeno prostornost na zadnji klopi. Espace je lahko po želji tudi sedemsedežnik, rafale pač ne; kupejevsko padajoča streha odvzame nekaj prostora zadnjemu delu kabine, prtljažnik pa je s 627 litri prostornine le za 50 litrov manjši od espacovega. Velika prtljažna vrata sicer odkrijejo veliko nakladalno luknjo v prostoren prtljažnik, a ima ta precej visok nakladalni rob - 82 cm -, kar pomeni, da je treba večje in težje kose prtljage dvigniti kar visoko v avto. 
Na rafalovi zadnji klopi je več kot dovolj prostora za dva odrasla, pa tudi trije se z nekaj gneče lahko peljejo udobno. Kljub proti zadku padajoči strehi je dovolj prostora tudi za glave, za kar ima nekaj zaslug zagotovo inovativna steklena streha brez prostor jemajočega pomičnega  senčnika; inovativna je streha zato, ker ima vgrajeno tehnologijo tekočih kristalov, ki po pritisku na stikalo steklo naredijo polprosojno oziroma zasenčijo svetlobo sonca. Zadeva deluje presenetljivo učinkovito. 

Kupejevsko padajoča streha odvzame nekaj prostora zadnjemu delu kabine, prtljažnik pa je s 627 litri prostornine le za 50 litrov manjši od espacovega.

Google generacija

Rafalovo vozniško delovno okolje je podobno kot v drugih novodobnih renaultih; pred voznikom je 12-palčni zaslon digitalnih merilnikov oziroma podatkov, ob njem pa prav tako 12-palčni zaslon multimedijske naprave. Vse skupaj bi bilo lahko bolj estetsko združeno, si pa pohvale zaslužita dobra čitljivost obeh zaslonov in uporabniški vmesnik, ki je ob pomoči Googla natančen, bogat in odziven - vključno z Googlovo navigacijo, ki tudi brez povezanega pametnega mobilnika prikazuje aktualne prometne razmere. Uporabniški vmesnik ponuja veliko število nastavitev in upravljavskih funkcij, tako da je treba kar nekaj seznanjanja z vsemi možnostmi. 
Na sredinski konzoli rafala velja omeniti še nenavadno prečno ročico, ki na prvi pogled deluje kot nekakšno veliko stikalo, a je v resnici le naslonjalo za roko oziroma ročaj, ki premika naprej in nazaj pokrov globokega predala za drobnarije. Zanimiva, a ne prav uporabna rešitev. 
Pod pripombe velja uvrstiti še gnečo ročic ob volanskem obroču; poleg ročice menjalnika si omejen prostor za volanom delita še ročici brisalnikov in upravljalni sklop audio naprave, zaradi česar se pogosto zgodi, da nehote poprimemo za napačno ročico; verjetno po daljšem druženju z rafalom teh težav ne bi imeli več.

Rafalovo vozniško delovno okolje je podobno kot v drugih novodobnih renaultih; pred voznikom je 12-palčni zaslon digitalnih merilnikov oziroma podatkov, ob njem pa prav tako 12-palčni zaslon multimedijske naprave.

Hibridni pogon: neodziven, a varčen

Rafale je na voljo le z novo generacijo električno samooskrbnega hibridnega pogona tehnologije E-tech. Hibridni pogonski sklop sestavljajo 1,2-litrski bencinski trivaljnik, multimodalni menjalnik s štirimi osnovnimi in dvema električnima prestavama (ki omogoča 15 različnih prestavnih razmerij), dva elektromotorja in pogonski akumulator z 1,7 kWh. Sistemska moč in navor znašata 147 kW in 350 Nm, velik del kilometrov pa hibridni rafale prevozi le na elektriko. To mu pomaga k znižanju porabe goriva - med našim preskusom smo zabeležili povprečje 5,9 l/100 km, kar je nekaj več kot pri enako motoriziranem australu, a je rafale večji in težji od australa. 
Se je pa treba na delovanje pogonskega sklopa navaditi, saj precej zapleteno multimodalno dogajanje v menjalniku pri odločnem pospeševanju ob speljevanju ali prehitevanju zahteva kar nekaj časa za odziv; dokler je za volanom zmeren voznik, je pogon zelo uglajen in miren, pri športnih ambicijah pa ta neodločnost voznika začne motiti. Velja pohvaliti zelo dobro zvočno zatesnjenost potniške kabine, v kateri delovanje motorja komaj slišimo. 

Hibridni pogonski sklop sestavljajo 1,2-litrski bencinski trivaljnik, multimodalni menjalnik s štirimi osnovnimi in dvema električnima prestavama (ki omogoča 15 različnih prestavnih razmerij), dva elektromotorja in pogonski akumulator z 1,7 kWh.

Okretnost štirikolesnega manevriranja

Tako kot hibridni pogonski sklop kar nekaj privajanja zahtevajo tudi rafalove vozne lastnosti. Kroji jih namreč rafalov sistem štirikolesnega krmiljenja 4control (z nastavljivimi koti obračanja zadnjih koles), ki pri hitrosti do 50 km/h vozniku pomaga z obračanjem zadnjih koles v nasprotni smeri kot sta obrnjeni prednji, nad to hitrostjo pa z obračanjem zadnjih koles v isto smer, kot se obračata prednji. Pri tesnih manevrih na parkiriščih ali obračanju pri majhnih hitrostih to precej zmanjša obračalni krog, česar se je treba navaditi, saj daje občutek, da zadnji kolesi avta zdrsneta. Pri višjih hitrostih se rafale zelo hitro odziva na menjave smeri, k čemu pripomore tudi dokaj neposreden volanski mehanizem. Škoda le, da ta ne ponuja prav veliko informacij o dogajanju pod prednjima kolesoma. 
Rafale je tudi malce čvrsteje vzmeten kot na primer espace, kar skupaj z nizkopresečnimi pnevmatikami povzroči stresanje prek ostrejših cestnih neravnin, a v celem je vzmetenje dovolj uravnoteženo, da voznika tudi dolge vozne etape ne utrudijo preveč.

Rafale je tudi malce čvrsteje vzmeten kot na primer espace, kar skupaj z nizkopresečnimi pnevmatikami povzroči stresanje prek ostrejših cestnih neravnin.

En pogon, dve opremi 

Rafale je na voljo le z dvema bogatima opremskima paketoma - techno in esprit alpine. Slednji je bogatejši in vsebuje širok nabor najsodobnejših asistenčnih sistemov vključno z radarskim tempomatom in učinkovitom sistemom za nadzor dogajanja za zadnjim delom avta. Sistem za opozarjanje na prekoračitev hitrosti ni prav natančen in dosleden, a tako ali tako ga bolj ali manj vedno izklopimo, čemur so pri Renaultu celo namenili posebno stikalo na armaturni plošči (o tem smo pisali v uvodniku zadnje Motorevije). 
Najbolje opremljen rafale stane 48.700 evrov, kar pomeni, da je najdražji avto v Renaultovem ceniku. Če je vreden tega denarja, naj presodi vsak sam, velja pa omeniti, da je v ceno vključenih tudi veliko sicer doplačljivih dodatkov - na primer štirikolesno krmiljenje, umetno usnje ali prilagodljiva matrična LED žarometa. 

Pod črto ...

Rafale je zanimiv avto tako na pogled kot glede na tehniko - in vozne lastnosti. Ni ravno ekscentričen avto po vzoru na Renaultove ekscentrike iz preteklosti, a je dovolj poseben in samosvoj, da se loči od vse številnejših tekmecev. Ponuja obilico sodobne tehnike in dovolj francoskega razkošja, da njegova cena ni pretirana. 

Všeč nam je + 

všečna kupejevska oblika, prostorna kabina, okretnost štirikolesnega krmiljenja, učinkovitost hibridnega pogona, Googlov operacijski sistem in zemljevidi, bogata oprema

Ni nam všeč -

odzivnost pogona, čvrsto vzmetenje, visok nakladalni rob

Tehnični podatki

Renault rafale E-tech full hybrid 200 esprit alpine

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, prostornina: 1199 cm3, največja moč: 96  kW (130 KM) pri 4500 vrt./min, največji navor: 205 Nm pri 1750 vrt./min. Električni motor: 50 kW in 205 Nm, zaganjalnik-generator 25 kW. Največja sistemska moč in navor: 147 kW (200 KM) in 350 Nm. Pogon na prednji kolesi, samodejni večstopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 471  cm, širina: 188,6 cm, višina: 161,3 cm, medosna razdalja: 273,8  cm, masa praznega vozila: 1795 kg, dovoljena skupna masa: 2180  kg, prtljažnik: 627 – 1910 l, litij-ionski akumulatorski sklop: 1,7 kWh (400 V), posoda za bencin: 61 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8,9 s, normna poraba goriva kombinirano: 4,8 l/100 km, izpust CO2: 107  g/km, poraba na testu: 5,9 l/100  km.
Cena: GA Adriatic: 48.700 EUR

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik