Test: Renault megane conquest 145 e-tech R.S. line

Test

Vmesna pot - Renault je z meganom conquestom našel vmesno rešitev med osebnim avtom in terencem.


Renault je meganovo družino karoserijskih različic dopolnil s conquestem, ki ga označuje kot športnega terenca, a je v resnici križanec različnih avtomobilskih oblik. Kaj ponuja?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

 

Conquestova silhueta deluje kot elegantni štirivratni osebni avto s kupejevskim zadnjim delom, bolj natančen pogled pa odkrije visoko odmaknjenost dna avta od tal. Vsekakor avto na pogled ne deluje glomazno kot cestni terenci podobnih oblik, kar potrjuje tudi višina avta 157,1 cm - približno toliko visoki so bili tudi nekateri klasično oblikovani avtomobili. 

Izrazita je odmaknjenost dna avta od tal - po tehničnih podatkih 20 cm -, kar je bistveno več kot so dvignjeni nekateri osebni avti s terenskim pridihom, v resnici pa še več, saj so bočni pragovi 30 cm nad tlemi.


A prav to daje avtu posebno svojskost: ne deluje kot terenec ali enoprostornež, a ima ravno prav visoko postavljene sedeže, da se nanje usedete enostavno, brez naprezanja oziroma sklanjanja ali vzpenjanja - in tako tudi izstopite iz avta. Prostor na zadnji klopi je sicer zaradi kupejevsko padajoče strehe malce omejen, a tudi visokorasli potniki (do 190 cm telesne višine) nimajo težav s prostorom za glavo.

Bolj je v 456,8 cm dolgem avtu omejen prostor za kolena, še zlasti, če sta prednja sedeža pomaknjena povsem nazaj. Še najbolj se kupejevska oblika pozna v prtljažniku, saj je njegov nakladalni rob skoraj 80 cm nad tlemi, prtljažnik s približno metrom dolžine in širine pa je dokaj plitek, še zlasti, če je dvojno dno prtljažnika v zgornjem položaju.

Potniška kabina je oblikovana povsem v slogu osebnih Renaultovih avtomobilov, pri opremi R. S. line pa je vgrajenih še nekaj dodatnih elementov, ki popestrijo videz. Instrumentna plošča je digitalna, velik sredinski zaslon je postavljen pokončno, upravljanje je dovolj intuitivno, na voljo je tudi nekaj stikal za enostavnejše upravljanje.

Hibridni pogon

Preskusni avto v vpadljivi oranžni barvi, ki je na voljo - brez doplačila - zgolj v opremi R. S. line, je poganjal že iz clia znan hibridni pogonski sklop z 1,6-litrskim bencinskim motorjem, dvema električnima motorjema - eden je tudi zaganjalnik -, 1,2 kWh akumulatorskim sklopom in multimodalnim sekvenčnim samodejno delujočim menjalnikom. Pogonski sklop deluje povsem avtonomno, voznik nima nobenega vpliva na njegovo delovanje, izbere le način delovanja menjalnika: brez zaviranja ali s poudarjenim zaviranjem in s tem rekuperacijo, ko voznik odmakne nogo s pedala za plin - tedaj je vožnja podobna kot v električnem avtu.

Samodejno prestavljanje sekvenčnega 6-stopenjskega menjalnika je zelo uglajeno in tudi pravočasno.


Vožnja je tako povsem nezahtevna, odziv pogonskega sklopa ob naglih pospeševanjih je učinkovit. Tiste, ki imajo posluh za delovanje motorja, znajo zmotiti le zvoki, ki jih pogonski sklop ustvarja ob prilagajanju svojega delovanja. Gospodarnost pogonskega sklopa je precej odvisna od vrste vožnje: na avtocestah je precej manjša kot pri vožnjah po podeželskih in mestnih cestah, ko ima večjo vlogo elektromotor. Čeprav conquest ni priključni hibrid, je elektrike v akumulatorskem sklopu vedno dovolj, saj jo poleg rekuperacije ustvarja tudi bencinski motor, ko deluje v optimalnem načinu. Na našem preskusu je avto v povprečju porabil 5,4 litra bencina na 100 km, kar je povsem primerljivo s porabo dizelskega motorja.

Še najbolj se kupejevska oblika pozna v prtljažniku, saj je njegov nakladalni rob skoraj 80 cm nad tlemi, prtljažnik s približno metrom dolžine in širine pa je dokaj plitek.

Pod črto ...

Renault je z meganom conquestom našel vmesno rešitev med osebnim avtom in terencem, avto pa ponuja tudi sodobno pogonsko tehniko. Ker je primerna tudi cena - takšen avto stane brez popusta 29.290 evrov -, ima veliko atributov za prepričevanje kupcev.

Všeč nam je +

všečna oblika, prostornost potniške kabine, višje sedenje, vstop v avto in izstop iz njega, dobre vozne lastnosti in zmogljivosti, gospodarnost hibridnega pogonskega sklopa, cena

Ni nam všeč -

visok rob nizkega prtljažnika, zvoki iz pogonskega sklopa

 

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina 1598 cm3, največja moč: 69 kW (94 KM) pri 5600 vrt./min., sinhroni električni, nazivna trajna moč: 24 kW, konična moč: 36 kW, visokonapetostni zaganjalnik: moč 15 kW, sistemska moč hibridnega pogona: 105 kW (145 KM). Pogon na prednji kolesi, multimodalni sekvenčni samodejno delujoč menjalnik, litij-ionski akumulatorski sklop: 1,2 kWh.
Mere in masa: dolžina: 456,8  cm, širina: 180,2  cm, višina: 157,1  cm, medosna razdalja: 272  cm, masa praznega vozila: 1538  kg, dovoljena skupna masa: 1961  kg, prtljažnik: 480 -1263 l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 174  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 10,6  s, normna poraba goriva kombinirano: 5 l/100 km, izpust CO2: 112 g/km, poraba na testu: 5,4  l/100 km.
Cena: Renault - Nissan Slovenija: 29.290  EUR 

 

Ključne besede


TestRenaultHibridni avtoTest avtaKrižanechibridni pogonhibridrenault meganerenault megane conquest