Renault je s tretjo generacijo megana RS dvignil kar nekaj prahu, saj so v njega namesto 2-litrskega motorja vgradili 1,8-litrski bencinski turbo štirivaljnik iz alpine A110.
Oblika in prostornost | 4/5 zvedic |
Zmogljivost in poraba | 4/5 zvedic |
Vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvedic |
Varnost in oprema | 3/5 zvedic |
Vrednost glede na ceno | 3/5 zvedic |
Manjši motor, večja moč
A kljub manjši prostornini je motor močnejši: zmore 205 kW in ima 390 Nm navora. Dirkaške iskrivosti in surovosti mu ne manjka, prav tako ne uporabne prožnosti. Moč na prednji kolesi prenaša prek 6-stopenjskega ročnega menjalnika s kratkimi in natančnimi hodi, za učinkovito delitev navora pa skrbi mehanska zapora diferenciala, ki avto vpelje in ”izkoplje” iz zavoja.
Megane RS ima tudi štirikolesni krmilni mehanizem 4 control, ki avtu daje okretnost manjšega clia, veliko pa pripomore tudi k boljši vodljivosti. Že v prvih ovnkih - tudi pri nižjih hitrostih - se megane izkaže z lahkotno in natančno vodljivostjo.
Dodatki za dinamično in varno vožnjo
Dirkaški značaj je testnemu avtu dalo dirkaško oziroma “cup” podvozje, za katerega je treba - v paketu z Brembovimi zavorami in zaporo diferenciala - odšteti 1700 evrov; je precej trše od običajne različice - morda celo pretrdo za vsakodnevno vožnjo -, a meganu pri dinamični vožnji pomaga držati natančno linijo. Zavorno moč zagotavljajo ogromni Brembovi koluti, 15 mm večjega premera kot pri predhodniku. Megane RS ima vgrajeno tudi slovensko znanje - meglenke značilne oblike, ki so jih razvili v podjetju Hella Saturnus.
Megane RS ob gospodarni vožnji nudi zmerno porabo goriva - na testu smo namerili povprečje 8 l/100 km -, če pa se predate športnim užitkom, poraba hitro zraste proti 15 l/100 km.
Pod črto ...
Testni megane RS s kopico dodatne opreme stane več kot 37 tisočakov (če ne štejemo popusta): torej več od na navadnih cestah bolj uživaškega hyundaija i30 N. A na dirkališču megane ponuja več pristnih dirkaških občutkov in tudi boljše čase. Surov avto za posebne priložnosti.
Všeč nam je +
natančnost krmiljenja, nastopaški izgled, štirikolesno krmiljenje
Ni nam všeč -
počasno odziven zaslon na dotik, nastavljanje tempomata za +/- 2 km/h, monotonost pri merilnikih v različnih programih
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | turbo bencinski, štirivaljnik, prostornina: 1798 cm3, največja moč: 205 kW (280 KM) pri 6000vrt./min, največji navor: 390 Nm pri 2400vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina 436,4 cm, širina: 187,5 cm, višina: 142,8 cm, medosna razdalja: 266,9 cm, masa praznega vozila: 1407 kg, dovoljena skupna masa: 1905 kg, prostornina prtljažnika: 384 – 1247 l, posoda za gorivo: 50 l. |
Zmogljivost in poraba: |
največja hitrost: 255 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 5,8 s, poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 6,6/10,2/8 l/100 km, izpust CO2 (NEDC): 181 g/km, poraba na testu: 8 l/100 km. |
Cena: |
Renault Nissan Slovenija: 30.040 EUR |