Primerjamo: Renault clio e-tech edition 140 in toyota yaris 1,5 HSD e-CVT premiere tech

Test

Hibridni dvoboj - Dolgoletni slovenski prvak proti aktualnemu evropskemu avtomobilu leta 2021


Slovenski prodajni prvak renault clio je prvič dobil hibridni pogon, zato smo ga soočili z razrednim hibridnim prvakom oziroma evropskim avtom leta 2021 - novim Toyotinim yarisom. Kateri od obeh hibridov je prepričljivejši - in kateri porabi manj?

  Renault clio e-tech edition 140 Toyota yaris 1,5 HSD hybrid e-CVT premiere tech 
oblika in prostornost 4/5 zvezdic  4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic  5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic  4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic  5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic  3/5 zvezdic

 

 

Tekmeca s tradicijo in zavidljivimi številkami!

Clio in yaris sta pri nas zelo dobro uveljavljeni avtomobilski imeni. A prodajne številke so izrazito na strani clia, ki je že vse od leta 1995 najbolj prodajan avto v Sloveniji. V tem trenutku se po slovenskih cestah vozi več kot 60 tisoč cliov vseh generacij. Toyota ni imela toliko izkušenj z majhnimi mestnim avtomobili kot Renault, kljub temu pa je že s prvo generacijo yarisa pred dobrimi dvajsetimi leti naredila velik vtis tudi na slovenske voznike. Do danes so pri nas prodali več kot 15 tisoč yarisov. Je bil pa yaris prvi majhen mestni avto s hibridnim pogonom in serijskim samodejnim menjalnikom.

Renault je celo desetletje razvijal svoj hibridni pogon, a clio je šele v aktualni peti generaciji dobil pomoč elektromotorjev. Renaultovo hibridno tehnologijo e-tech smo v Motoreviji že podrobno predstavili, obširno tehnično zgodbo pa smo objavili tudi o novi generaciji Toyotinega najmanjšega hibrida.

Izkušeni hibrid proti novincu med hibridi, ki pa ima v Sloveniji za seboj največ zvestih kupcev. Bo clio prepričal Slovenijo tudi kot občutno dražji hibrid ali pa bo med ekologi vrh slovenske lestvice zavzel novi yaris s Toyotino tradicijo?

Razlike pri menjalnikih

Ključna razlika med hibridnima pogonoma clia in yarisa je v zasnovi menjalnika. Oba avtomobila sta brez sklopke, a cliov menjalnik je tehnološko precej bolj zapleten kot zelo enostavno in predvsem izpopolnjeno mehansko planetno gonilo yarisovega e-CVT menjalnika, v katerem sta tudi oba elektromotorja. Toyotin hibridni e-CVT velja za enega najbolj zanesljivih menjalnikov na trgu, ki so ga v vseh letih ob obilici izkušenj uporabniško zelo izpilili. Za povrhu ne zahteva nikakršnega vzdrževanja.

Clio sicer naredi vtis tehnološko dodelanega izdelka, saj v teoriji ponuja kar 15 različnih kombinacij delovanja vseh treh motorjev in izbranih prestavnih razmerij v menjalniku, a na cesti se te obljubljene raznolikosti ne čuti. Če voznik od pogona nenadno zahteva hiter odziv, se cliov menjalnik začne izgubljati v vseh svojih kombinacijah in postane glasno neodločen.

Na testu smo z yarisom v povprečju porabili 6 decilitrov manj goriva na 100 kilometrov, kar pa na lastniškem stroškovniku ni zanemarljiva razlika.

 Hibridne podrobnosti

Pri pogonu zelo očitno povede yaris, pri katerem do izraza pridejo Toyotina leta izpopolnjevanja hibridne tehnologije. Yarisova tehnika bolje obvladuje energetske tokove in bencinske oziroma električne kilovate prej oziroma lahkotneje spravi na prednji kolesi. Yaris se bolje odziva, hitreje preklopi na električni pogon in bolje izkorišča inercijsko jadranje, pri katerem generator kinetično energijo spreminja v elektriko.
Oba hibridna pogona obljubljata veliko učinkovitost, saj naj bi v gostem mestnem prometu kar do 80 odstotkov kilometrov prevozila na elektriko. Od clia smo glede na zmogljivejši litij-ionski akumulatorski sklop pričakovali (še) več električnih vklopov pogona, a se je izkazalo, da Toyotin napredni krmilnik - ta kar 10.000-krat na sekundo preverja, kdaj pognati elektromotor - deluje še bolj učinkovito. Razpoložljivo zalogo elektrike yaris porablja bolj smotrno in se hitreje odziva na spremembe v slogu vožnje. Za volanom se opazi, da so cliovi električni intervali malce daljši kot v yarisu, a jih je v toyoti več in elektrika bolje sodeluje z bencinskim motorjem. Slednje se pozna tudi pri razliki v hitrosti “ugašanj” črtic napolnjenosti akumulatorja pri obeh avtomobilih, saj clio hitreje porablja razpoložljivo električno energijo. Za odtenek hitreje njegov hibridni pogon tudi žanje energijo, a pod črto je yarisov hibridni sistem preprosto bolj učinkovit. Skoraj polovico vseh testnih kilometrov smo v yarisu prevozili z izklopljenim bencinskim motorjem, pri cliu pa dobro četrtino. Ob tem naj povemo, da smo se veliko vozili tudi po avtocesti, kjer yaris tudi pri hitrosti do 130 km/h od odmiku noge s stopalke za plin “jadra” v električnem načinu, clio pa od hitrosti 75 km/h naprej ne preklopi več na elektriko.

Yaris zabavnejši in varčnejši, clio udobnejši

Yarisov živahnejši hibridni pogon povsem izniči razmeroma veliko prednost sistemske moči clia. Na papirju ima clio kar 18 kW več, a na asfaltu se to ne pozna. Yaris pospešuje bolj odločno in 100 km/h doseže skoraj sekundo hitreje. Toyotin 1,5-litrski trivaljnik preseneča s prožnostjo, svoje pa doda tudi razlika v kilogramih. 11 cm daljši clio je s štirivaljnikom, večjim menjalnikom in zmogljivejšim akumulatorskim sklopom 143 kg težji. Toyotini inženirji so v yarisu tudi odlično razporedili težo, znižali težišče in zelo dobro uravnotežili podvozje: yaris se nikoli do sedaj ni peljal tako natančno. Lega na cesti je odlična, podvozje ponuja celo nekaj športnega značaja in volanski mehanizem je veliko bolj “zgovoren” kot prej. Yaris je med ovinki hitrejši, natančnejši, skratka vozniško bolj zabaven kot clio; še generacijo nazaj je bilo obratno. Clio s svojo odzivnostjo deluje precej lenobno in ni tako natančno vodljiv. Bo pa z voznimi lastnostmi bolj všeč voznikom, ki jim več pomeni udobje. Pri višjih hitrostih je clio tišji in cestne neravnine blaži precej bolj mehko kot iskrivi yaris.

Ključno merilo izbora hibridnega pogona v majhnem avtomobilu seveda ni pospeševanje od semaforja do semaforja, ampak učinkovitost oziroma poraba goriva. Na testu smo z yarisom v povprečju porabili 6 decilitrov manj goriva na 100 kilometrov, kar pa na lastniškem stroškovniku ni zanemarljiva razlika. Pri cliu se je poraba gibala od 4,5 do 5,6 litra na 100 km. Pri yarisu se poraba v gostem prometu hitro spusti tudi po štiri litre, v povprečju pa mu je zadostovalo 4,5 litra goriva na 100 km.

Clio je v prednosti tudi s kakovostno izdelano kabino. Njegova armaturna plošča je skladnejša, odlično pregledna in ima veliko uporabnih odlagalnih površin.

Japonec razburljivejši, Francoz elegantnejši

Glede oblikovanja je jasno, da yaris v vseh pogledih izpolnjuje Toyotino zavezo o koncu dolgočasnega oblikovanja. Yarisova precej razburljiva rdeče-črna barvna kombinacija najvišje ravni opreme premier sovpada z dinamičnimi voznimi lastnostmi; široka, agresivnejša maska bo s samozavestno držo morda bolj všeč mlajšim kupcem. Na drugi strani pa v biserno belo barvo (doplačilo 590 evrov) odet clio z diskretnimi oziroma ravno prav opaznimi oblikovnimi dodatki serije e-tech deluje precej bolj elegantno, kar bo zagotovo všeč širšemu krogu kupcev.

Clio je v prednosti tudi s kakovostno izdelano kabino. Njegova armaturna plošča je skladnejša, odlično pregledna in ima veliko uporabnih odlagalnih površin. Precej bolj sodobno delujejo tudi njegovi digitalni merilniki. Japonca za seboj odločno pusti še s svojim 9,3-palčnim pokončno postavljenim digitalnim multimedijskim vmesnikom easy link. Ta ima izbirnike v slovenščini, je hitreje odziven, ponuja več storitev in boljšo uporabniško izkušnjo.

Armaturna plošča v yarisu je ergonomsko dosledna, a z malce futurističnim izgledom plačuje davek uporabnosti, saj so odlagalna mesta manj uporabna. Toyotinemu multimedijskemu vmesniku se po ločljivosti, grafični zasnovi in odzivnosti pošteno poznajo leta, yaris pa za povrh ne piše in ne govori slovensko.

Armaturna plošča v yarisu je ergonomsko dosledna, a z malce futurističnim izgledom plačuje davek uporabnosti, saj so odlagalna mesta manj uporabna.

Voznik tako v cliu kot v yarisu ne bo imel težav z nastavitvijo sedežnega položaja, je pa ta v yarisu nekoliko višji, kar se pozna tudi pri preglednosti, pa tudi sedanje v avto je za kanček bolj udobno in prednja sedeža bolje podpreta telo. Pri prostornosti ni bistvenih razlik, si pa Toyotini inženirji zaslužijo pohvalo, da so manj kot štiri metre dolgo karoserijo uspeli postaviti na medosno razdaljo, ki je le 2,3 cm krajša od cliove. Zadnja bočna vrata so pri yarisu ožja, na zadnji klopi pa je za kanček manj prostora za kolena kot v cliu. V njunih prtljažnikih ne gre pričakovati čudežev, pri 14-litrov več prostornine v prtljažniku clia se v praksi ne pozna.

Pri prostornosti ni bistvenih razlik, si pa Toyotini inženirji zaslužijo pohvalo, da so manj kot štiri metre dolgo karoserijo uspeli postaviti na medosno razdaljo, ki je le 2,3 cm krajša od cliove.

Oba izdatno pomagata vozniku

Yaris nas je navdušil z odlično delujočimi vozniškimi pripomočki, ki so v zelo celovitem paketu aktivne varnosti na voljo že pri vstopnem modelu, ki vključuje tudi aktivni tempomat. V nobenem majhnem avtomobilu do sedaj denimo nismo doživeli, da bi sistem za nadzor smeri avto tako suvereno ohranjal položaj na sredini voznega pasu. Pri cliu je za aktivni radarski tempomat tudi pri ceni nad 20 tisočakov še vedno treba doplačati 350 evrov. 

Pri obeh avtomobilih hvalimo odlična serijska LED žarometa.

Slaba dva tisočaka razlike

Čeprav se tako clio kot yaris ponašata z najsodobnejšo hibridno tehnologijo in sta tudi primerljivo prostorna ter uporabna, sta si med seboj vseeno tudi precej različna. Pri odločanju je treba vsekakor upoštevati slaba dva evrska tisočaka cenovne razlike v prid clia, a hkrati tudi poudariti, da je hibridni clio na voljo le v eni opremski - in cenovni - različici, hibridni yaris pa v sedmih, od katerih je najskromneje opremljena naprodaj že za manj kot 17.000 evrov.

Pri obeh avtomobilih tudi ne moremo mimo dejstva, da mora kupec za hibridni pogon globoko seči v žep: hibridni clio je 2800 evrov dražji od najdražjega clia brez hibridnega pogona, a tudi hibridni yaris je za 3 tisočake dražji od primerljive bencinske različice.

Pod črto …

Tako clio kot yaris sta v hibridnih različicah tehnološko dovršena in izpopolnjena avtomobila, a pri učinkovitosti ima yaris nesporno prednost. Ne moremo pa mimo tistih treh tisočakov doplačila za hibridni pogon, ki se nam v tem cenovno zelo občutljivem razredu zdi previsoka cena za pomiritev ekološke vesti.

Renault clio e-tech edition 140

Všeč nam je +

udobje v vožnji, sodobna armaturna plošča, digitalni vmesnik, varnostna oprema, kakovost izdelave

Ni nam všeč -

nepriročne kljuke zadaj, visok rob prtljažnika, odzivnost pri dinamični vožnji

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina: 1598 cm3, največja moč: 67  kW (91 KM) pri 5600 vrt./min, največji navor: 144  Nm pri 3200 vrt./min. Električni motor: 36 kW in 205 Nm, zaganjalnik-generator 15 kW. Največja sistemska moč pogona: 103 kW (140 KM). Pogon na prednji kolesi, samodejni brezstopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 405  cm, širina: 172,8  cm, višina: 143,7  cm, medosna razdalja: 258,3  cm, masa praznega vozila: 1367  kg, dovoljena skupna masa: 1758  kg, prtljažnik: 300 - 1069 l, litij-ionski akumulatorski sklop: 1,2 kWh, posoda za gorivo: 39 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 9,9 s, normna poraba goriva kombinirano: 4,4 l/100 km, izpust CO2: 99  g/km, poraba na testu: 5,1  l/100 km.
Cena:  Renault Nissan Slovenija: 21.490 EUR

Toyota yaris 1,5 HSD hybrid e-CVT premiere tech

Všeč nam je +

odlične vozne lastnosti, odzivnost hibridnega pogona, športna, všečna podoba, učinkoviti varnostni pripomočki, majhna poraba goriva

Ni nam všeč -

(pre)malo uporabnih odlagalnih mest, zastarel info-zabavni vmesnik, več hrupa pri višjih hitrostih

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, prostornina: 1490  cm3, največja moč: 68  kW (92 KM) pri 5500 vrt./min., največji navor: 120 Nm pri 3600 vrt./min. Električni motor: 59  kW in 141 Nm. Največja sistemska moč pogona: 85 kW (116 KM). Pogon na prednji kolesi, brezstopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 394 cm, širina: 174,5 cm, višina: 150  cm, medosna razdalja: 256 cm, masa praznega vozila: 1224 kg, dovoljena skupna masa: 1616 kg, prtljažnik: 286 - 947  litij-ionski akumulatorski sklop: 0,53 kWh, posoda za gorivo: 36 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 175 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,1  s, normna poraba goriva kombinirano: 3,7 l/100  km, izpust CO2: 87 g/km, poraba na testu: 4,5  l/100 km
Cena:  Toyota Adria: 23.240 EUR

Ključne besede


testRenaultToyotaHibridni avtohibridni pogonRenault clioprimerjamohibridtoyota yaris