Pri Renaultu pravijo, da renault 5 e-tech electric ponuja odgovore na podobne izzive, kot jih je leta 1972 originalni renault 5; takrat smo imeli naftno krizo, danes imamo okoljsko, tudi takrat se je spreminjala osebna mobilnost in tudi danes se kot takrat dogajajo globoke družbene spremembe. Tako kot originalni renault 5 v resnici ni predstavljal avtomobilske revolucije, tudi novi električni renault 5 ni zelo revolucionaren avto, utegne pa - tako kot original pred 53 leti - precej pomagati Renaultu v boju s tekmeci.
Zanimivosti in dejstva: Prvi renault, ki oddaja elektriko okolici
Renault 5 e-tech electric je tudi prvi Renaultov avto, ki omogoča napajanje električnih naprav iz avtomobilskega akumulatorskega sklopa (V2L- vehicle to load) in tudi oddajanje električne energije v omrežje (V2G - vehicle to grid) - in to s polnilnikom za izmenični tok. Z izmeničnim tokom bomo lahko električno petko polnili z močjo 11 kW, z enosmernim pa z močjo 80 kW (za motor z 90 kW) in 100 kW (za motor s 110 kW). |
Da so se Renaultovi oblikovalci - in vodstvo - pri dizajnu naslonili na originalno petko, torej ne čudi; pogled v zgodovino in tradicijo je v avtomobilski industriji pogost in pričakovan, če je narejen z okusom in smislom za estetiko, pa je tudi smiseln. In nova petka je všečna, čedna in prijetna na pogled; vzbudi ravno toliko nostalgije, da privlači poglede, vzbuja nasmehe in dviguje palce opazovalcev. Vsaj takšen je bil naš vtis, ko smo se za volanom nove petke vozili po mestecih in vaseh francoske Provanse; spet avto, ki je prepoznaven že od daleč in ki ne skriva svoje identitete. Da imamo tudi Slovenci prijeten spomin na Renaultovo (novomeško) petko, pa je tudi jasno.
Nostalgično - a zelo sodobno
Razveseljuje dejstvo, da so tudi v notranjosti uporabili nekaj nostalgičnih elementov originalne petka, na primer z blagom (tudi džinsom) prekrit del armaturne plošče pred sovoznikom - z vidnimi šivi vred - in pa po vzoru na športne sedeže v renaultu 5 GT turbo oblikovana prednja sedeža. Kombiniranje nostalgičnih elementov z uokvirjenima zaslonoma - zaslonom namesto merilnikov in zaslonom multimedijske naprave - deluje zelo všečno, hkrati pa tudi barvito. Najbolje opremljena petka ima tudi ambientalno osvetlitev.
Prostorski kompromis
Vozniška ergonomija je vzorna, pri ostalih lastnostih notranjosti pa ne gre brez kompromisov: vidljivost nazaj in vstran je zaradi specifične oblike zadka precej okrnjena, prostor za kolena potnikov na zadnji klopi pa je skromno odmerjen. Električna petka v dolžino meri manj kot 4 metre (392 cm), kljub radodarno odmerjeni medosni razdalji 254 cm pa prtljažnik s 326 litri prostornine ni med najprostornejšimi med tekmeci - nekaj krivde za to ima zagotovo tudi prisekan zadek.
Nova električna platforma
Pri Renaultu so dovolj preudarni, da so nostalgijo omejili na nekaj oblikovnih elementov in podobo - vse ostalo je na zelo sodobni tehnični ravni. Novi renault 5 je na primer prvi Renaultov avto, postavljen na povsem novo platformo za manjše električne avtomobile (ampR small), na kateri bodo narejeni tudi drugi novi električni avti Renaultovega koncerna, ki bodo predstavljeni v prihodnjih letih. Platforma ima v karoserijsko dno integriran ploščat akumulatorski sklop s tremi ali štirimi moduli baterijskih celic, ki je postavljen precej nižje kot pred časom v zoeju. Ob tako postavljenem akumulatorskem sklopu so morali zadnji kolesi podpreti z več vodili, saj ni prostora za poltogo premo; takšno “multilink” rešitev, ki je sicer značilna za večje in bolj športne avtomobile, so si izposodili pri novem dacia dusterju, kar je zmanjšalo stroške za razvoj, novi petki pa podarilo zelo dobre vozne lastnosti.
Trije motorji, dva akumulatorska sklopa
Tako kot zoe ima tudi renault 5 električni motor - in pogon - spredaj; sinhroni električni motor z rotorjem z navitjem in brez stalnega magneta so si sposodili iz megana e-tech in novega električnega scenica, a so ga skrajšali za 3 cm in olajšali za 15 kg. Motor bo kupcem na voljo v zmogljivostnih različicah s 70, 90 in 110 kW (in navorom 215, 225 in 245 Nm), kupci pa bodo lahko izbirali tudi med dvema akumulatorskima sklopoma - s 40 ali 52 kWh; različica s 110 kW bo na voljo samo z zmogljivejšim akumulatorskim sklopom, elektromotorja s 70 in 90 kW pa s skromnejšim. Litij-ionski akumulatorski sklop sestavljajo nikelj-mangan-kobaltove baterijske celice, ki trenutno zagotavljajo največjo energijsko gostoto, njihova majhna prostornina pa pomeni tudi manjšo težo - novi renault 5 e-tech electric v nobeni različici ne tehta več kot 1500 kg.
Živahno, dinamično - in varčno
Prve testne kilometre smo po mestnih ulicah, podeželskih cestah in avtocestah Azurne obale prevozili v dinamičnem vozniškem tempu - in z nasmehom na obrazu. Nova električna petka se pelje odlično; presenetljivo športno in zelo odzivno. Neposreden volanski mehanizem omogoča hitre menjave smeri, zadnji večvodilni (multilink) obesi zagotavljata zelo dober oprijem, športno čvrsto vzmetenje in velika vzvojna trdnost karoserije pa pustita zelo kompakten in čvrst vozniški vtis - vsaj v najzmogljivejši različici, ki je bila na voljo za preskus.
Med kar nekaj testnimi kilometri z različico s 110 kW in 52 kWh energetske zaloge, ki so nas vodili v strme provansalske klance, po ozkih mestnih ulicah in po vijugastih avtocestah je bila poraba energije od 12 do 18 kWh na 100 km, na koncu pa se je povprečje ustavilo pri 14,2 kWh/100 km, kar ocenjujemo za zelo sprejemljivo - realno lahko pričakujemo doseg okoli 400 km. Pri manj zmogljivi različici z manjšim akumulatorskim sklopom naj bi doseg znašal okoli 300 km, kar je za mestnim ulicam in dnevnim prevoznim nalogam namenjen (drugi) avto več kot dovolj.
Cenovna obljuba
Renault 5 e-tech electric bi bil torej lahko idealen mestni električni avto oziroma drugi avto pri hiši, ki bi z lahkoto opravil vse vsakodnevne naloge mobilnosti. Ponuja veliko živahnost, dobre vozne lastnosti in prijetno počutje - več kot katerikoli električni tekmec v tem razredu. Če bo v resnici našel dom v veliko domačih garažah ali parkirnih mestih, pa je seveda odvisno od cene - in tu pri Renaultu napovedujejo odločen nastop na trgu. Renault 5 v (bogatih) opremskih različicah iconic in techno, ki smo ju lahko preskusili, naj bi z najmočnejšim motorjem in zmogljivejšim od obeh akumulatorskih sklopov pri nas stal približno 33.000 evrov, v osnovni različici “five” s 70 kW in 40 kWh pa naj bi nova električna petka ne prešla “magične” meje 25.000 evrov. Če od tega odštejemo pri nas najvišjo subvencijo 7200 evrov, že dobimo številko, ki se približa ceni za podobno velik avto z bencinskim motorjem. Kako opremljen bo takšen avto - nova električna petka bo sicer na voljo z več kot 30 sodobnimi asistenčnimi sistemi -, bo znano prihodnje leto: električna petka naj bi v močnejših in dražjih različicah k nam zapeljala februarja, cenejše različice pa ji bodo sledile pred poletjem prihodnjega leta.
Pod črto
Električni renault 5 e-tech electric je svež - in ravno prav nostalgičen - vetrič v razredu majhnih električnih avtomobilov. Navduši s svojim šarmom in podobo, a tudi z živahnim vozniškim značajem, kakovostno izdelavo in učinkovitim električnim pogonom. Ali bo z obljubljeno ceno res razburkal brezvetrje slovenske električne mobilnosti, pa bomo - z velikim zanimanjem - opazovali prihodnjo pomlad.
Renault 5 e-tech electric
- 3,92 metra dolg električni avto s petimi vrati
- prepoznavna in všečna retro oblika
- sodobna notranjost
- električni motor s 70, 90 ali 110 kW
- akumulatorski sklop s 40 ali 52 kWh
- odlične vozne lastnosti
- sodobna varnostna oprema
- pri nas naprodaj februarja prihodnje leto
- napovedane cene od 25.000 do 33.000 evrov.