Test: Renault kangoo passenger dCi 115

Test

Dizelska priložnost - Prav kangoojev varčen dizelski motor je njegova največja prednost ...


Čeprav družinski kangoo niti približno ni več tako cenovno ugoden kot nekoč, ima na trgu veliko prednost; večina njegovih tekmecev je dobila drag električni pogon in izgubila uporabnost dizelskega motorja. Prav kangoojev varčen dizelski motor je njegova največja prednost, ima pa takšnega tudi njegov bratranec z zvezdo

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic

Ko smo prvič sedli za volan nove generacije kangooja v dostavniški oziroma furgon različici, so  pri slovenskem uvozniku še kolebali, če bodo dražjo družinsko različico sploh pripeljali na naše ceste. Na novo oblikovan in predvsem tehnološko naprednejši 5-sedežni družinski kangoo s tremi isofix sidrišči, LED žarometoma in enajstimi varnostnimi sistemi, ki so mu ob izboljšani karoseriji prinesli tudi vseh 5 zvezdic na varnostnih testih konzorcija Euro NCAP, bi bil takrat z 28 tisočaki le težko konkurenčen takrat še številnejšim tekmecem. A oba njegova glavna francoska tekmeca sta čez noč dizel zamenjala za električni motor, le dobrih 200 kilometrov dosega in predvsem krepko previsoka cena elektrifikacije pa je potniškemu kangooju na široko odprla vrata na trg …

Glede oblike pri Renaultu seveda niso odkrili nič novega, saj prostorske zahteve v tem razredu ne dopuščajo nič drugega kot povsem navpično prisekan zadek, velike bočne površine in visoko streho.

Mercedes razred T proti kangooju: več ugleda za skoraj enako ceno

Ima pa družinsko opremljeni kangoo še nemškega bratranca z ugledno zvezdo na maski motorja, s katerim si delita karoserijsko osnovo in motorje. Potniški mercedes razdred T je v notranjosti bolj prefinjen, a tudi malce slabše opremljen, vseeno pa mu je najbližji tekmec - tudi zaradi podobne izhodiščne cene. Velja poudariti, da zvezdna različica kangooja pri udobju, prostoru in uporabnosti ne ponudi opaznejše razlike v primerjavi z Renaultovim izvirnikom, le pri varnostnih sistemih je razred T za odtenek bolj natančen, malce bolje zvočno zatesnjen in zaradi odličnega samodejnega menjalnika v vožnji bolj uglajen - kangoo ne ponuja samodejnega menjalnika. Pri iskanju tekmecev ne moremo mimo Mercedesove dostavne petsedežne različice citana, ki je v osnovi 5 tisočakov cenejša od družinskega kangooja. Četrto različico kangooja pri nas ponuja še Nissan z modelom townstar.

Iz avtomobila je odličen razgled v vse smeri, zelo udoben je tudi dostop v kabino - zaradi obeh širokih bočnih drsnih vrat tudi na ožjih parkiriščih.

Prostorsko razkošje: 2,7 metra prostora za zaprtimi vrati

Glede oblike pri Renaultu seveda niso odkrili nič novega, saj prostorske zahteve v tem razredu ne dopuščajo nič drugega kot povsem navpično prisekan zadek, velike bočne površine in visoko streho. Je pa zato iz avtomobila odličen razgled v vse smeri, zelo udoben je tudi dostop v kabino - zaradi obeh širokih bočnih drsnih vrat tudi na ožjih parkiriščih. Velika dvižna prtljažna vrata na široko odprejo prtljažnik in obenem služijo kot priročen nadstrešek ali senčnik. Prag ravnega dna prtljažnika je manj kot 60 cm oddaljen od tal. Že osnovna prostornina prtljažnika ponudi zajetnih 775 litrov. Sedežno klop je v razmerju 40:60 mogoče enostavno položiti in podaljšati v ravno ploščad, za povrhu pa je mogoče prevrniti še naslonjalo sovoznikovega sedeža. Tako prilagojen dostavniški tloris tudi v potniškem kangooju omogoča prevoz do 2,7 metra dolge predmete in 3,5 kubičnega metra prostora. Si pa kritiko zasluži razmeroma skromna nosilnost, ki znaša le 419 kg, kar glede na prostornino kabine ni prav nič dostavniško-družinska vrednost.
Zadnja klop ponuja dovolj prostora za kolena in ravno dno pod nogami brez sredinskega grebena, zato precej udobno sedi tudi sredinski potnik zadaj. Z odlagalnimi mesti so izdatno opremili še armaturno ploščo, saj je okoli obeh prednjih sedežev na voljo za 49 litrov predalov in polic, med katerimi je tudi indukcijska ploščica za brezžično polnjenje telefona. Nad voznikom in sovoznikom je še zajetna stropna polica in nad merilniki še velik zaprt predal, ob levem A stebričku vetrobranskega stekla pa tudi priročen gibljiv nosilec pametnega telefona.

Prilagojen potniško-dostavniški tloris tudi v potniškem kangooju omogoča prevoz do 2,7 metra dolge predmete in 3,5 kubičnega metra prostora. Med doplačili vsekakor priporočamo zmernih 160 evrov za pravo rezervno kolo. 

Analogen, za doplačilo pa tudi digitalno sodoben

V kangooju se bodo zelo domače počutili vozniki, ki jim sodobno avtomobilsko digitalno okolje ne ustreza. Kangoo vozniku na dosegu rok ponuja mehanska stikala za upravljanje vseh ključnih funkcij. Avto ima še vedno klasične in odlično pregledne analogne merilnike, med njimi pa digitalni zaslon potovalnega računalnika, ki s pritiskom palca na volanu ponudi precej različnih podatkov. Za pametni nadzor hitrosti in varnostne razdalje, parkirno podporo kamere, nadzor mrtvih kotov, samodejno klimatsko napravo, navigacijo na 8-palčnem zaslonu, komunikacijski sistem easy link, ki med drugim opozarja tudi na meritve hitrosti in ponuja pregled cen goriva in za ogrevane sedeže je treba dodatno seči v denarnico. Skupaj z všečno terracotta barvo karoserije, strešnimi letvicami in v usnje oblečenim volanskim obročem prej našteta doplačila avto podražijo na več kot 32.000 evrov. S takšnim razmerjem med ceno, opremo in zmogljivostmi je kangoo z vidika povprečnega slovenskega družinskega proračuna še najmanj konkurenčen - sploh, ker mu nasproti stojita Fordov tourneo connect in Volkswagnov caddy, ki ponujata tudi možnost štirikolesnega pogona, ki ga je kangoo že davno izgubil. Že res, da je z malce racionalnosti pri doplačilih mogoče še kaj privarčevati, a kangoo je leta 1997 na ceste prišel kot naslednik “katrce” in do nove digitalne dobe je bil na voljo po dostopni ceni.

Avto ima še vedno klasične in odlično pregledne analogne merilnike, med njimi pa digitalni zaslon potovalnega računalnika, ki s pritiskom palca na volanu ponudi precej različnih podatkov.

Varčen in prožen dizel je njegov največji adut 

Največji adut tega družinskega avtomobila ostaja preverjen, prožen in varčen 1,5-litrski dCi dizelski štirivaljnik. Z dosegom se naravnost posmehuje vsem svojim električnim tekmecem, saj ne glede na tempo vožnje povprečna poraba ne preseže 5,5 litra goriva na 100 kilometrov, kar pomeni skoraj 1000-kilometrski doseg s polno posodo goriva. Prav ta energetska svoboda je ena od največjih prednosti takega družinskega avtomobila, ki s prostorom ponuja tudi zasilne nočitve in je kot tak odličen za avtomobilska potovanja. Kangoo lahko vleče 1,5 tone težko prikolico. Motor s svojimi 270 Nm nima težav niti takrat, ko so sedeži in prtljažnik polno zasedeni. Bi si pa želeli nekoliko več natančnosti in uglajenosti menjalnika in njegove prestavne ročice.

Prožen in varčen 1,5-litrski dCi dizelski štirivaljnik je njegova ključna prednost.

Pri voznih lastnostih je kangoo povprečen; višje postavljeno težišče povzroča precej nagibanja, sploh ker je podvozje nastavljeno na udobje in ne na dinamične vozne lastnosti. Velika čelna površina in 1,8 m visoka streha povzročita tudi nekaj trušča pri višjih avtocestnih hitrostih. Zahtevnejši vozniki bodo več natančnosti med ovinki dobili pri Fordu in Volkswagnu.

Pod črto …

Kangoo je zaradi elektrifikacije tekmecev znova dobil priložnost kot družinski avto. A je žal po tehnološki poroki z Mercedesom postal (pre)drag za večino slovenskih družin. Ostal pa je varčen, udoben, prostoren in uporaben avto …

Všeč nam je + 

prilagodljivost, LED žarometa, varčen in prožen motor, dobre vozne lastnosti, udobje  

Ni nam všeć -

številna doplačila, visoka cena 

Priročni nosilec za telefon in pokrit predal nad merilniki.

Tehnični podatki

Renault kangoo passenger 115 dCi

Motor in prenos moči: dizelski, turbo, štirivaljni motor, prostornina: 1461 cm3, največja moč: 85  kW (116 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 270 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina 448,6  cm, širina: 186  cm, višina: 183,8  cm, medosna razdalja: 271,6 cm, masa praznega vozila: 1715  kg, dovoljena skupna masa: 2134  kg, prtljažnik: od 775 do 3500 l, posoda za gorivo: 54  l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 183 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 11,8 s, normna povprečna poraba goriva: 5,4 l/100 km, izpust CO2: 141 g/km, poraba na testu: 5,5  l/100  km
Cena: GA Adriatic: 28.090 EUR

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.
Pri obliki v oči padeta predvsem velika LED žarometa v značilni C obliki dnevnih luči. Novi kangoo je kljub visoki strehi videti bolj skladen in všečen. 

 

Ključne besede


RenaultTest avtadizelenoprostornežrenault kangoo

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije