Test: Mercedes T 180d

Test

T kot tehtanje - T v primerjavi svojim dostavniškim bratom citanom tourerjem ponuja več opreme in udobja.


Mercedesov enoprostornež razred T v primerjavi svojim dostavniškim bratom citanom tourerjem ponuja več opreme in udobja, a je tudi dražji. Upravičeno?  

oblika in prostornost 5/5 zvezdic 
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic 
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic 
varnost in oprema 4/5 zvezdic 
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic 
Oglas
Oglas

Najprej naj spomnimo, da je razred T plod tehnološkega sodelovanja Mercedesa in Renaulta; tako kot dostavniški citan tudi razred T izhaja iz karoserijske in pogonske osnove najnovejše generacije renaulta kangooja. So se pa pri Mercedesu pri razredu T še izdatneje potrudili zabrisati tehnološko poreklo; po voznem udobju, zvočni zatesnjenosti, odzivnosti pogonskega sklopa in v delovanju umetne inteligence mercedes razred T daje vtis originalnega mercedesa. Za odlično integracijo Mercedesovih standardov, materialov in značaja si inženirji zaslužijo čisto petico. Ključno pri vsem skupaj je, da se razred T na cesti obnaša kot razred B, kar pomeni, da so inženirji pri njem prekinili tudi vez s citanom, ki je malce bolj robusten in bolj dostavniški. 

Pri obliki je to tisti mercedes, ki najbolj odstopa od skladnosti karoserijskih razmerji - nizek prednji del, visoka streha, velika bočna površina in strmo prisekan zadek. A kljub vsemu so oblikovalci poskrbeli, da so robovi zadnjega dela lepo zaobljeni, da je njegova barva elegantna, da temo para z odličnima žarometoma in da ima tisto Mercedesovo samozavestno držo.

Seveda to ni razred S, je pa kljub vsemu eden najbolj simpatičnih mercedesov in predvsem v primerjavi s kompaktnima družinskima razredoma B in GLB tudi najbolj prostoren mercedes, ki je v osnovi - brez (pre)dragih paketov oblikovnih doplačil - na voljo za manj kot 30 tisočakov.Glede oblike in dimenzij razred T ponuja vso prostorsko razkošje citana.

Kdor išče pravega družinskega mercedesa, pa nima denarja za velikega V-ja ali cestno-terenskega GLB-ja, bo v T-ju našel zelo dobro razmerje med ceno, ugledom in prostorom. Po voznih lastnostih T ne zaostaja za razredom B, uporabnost pa nadgrajuje z enostavnim vstopanjem preko drsnih vrat na obeh bokih, s prostorno kabino z ravnim dnom brez sredinskega grebena, velikanskim prtljažnikom z nizkim nakladalnim robom in tremi isofix sidrišči za pritrjevanje otroškega varnostnega sedeža. V osnovi razred T z močnejšo različico 1,5-litrskega dizelskega motorja (180d) stane 6 tisočakov več kot dostavniški citan, doplačilo pa skuša upravičiti predvsem z bogatejšo osnovno opremo in udobneje nastavljenim podvozjem. 

Prtljažnik: od 517 do 2390 l.

Energetska svoboda varčnega dizla in odličen menjalnik

S številnimi (in dragimi) doplačili je testni razred T za skoraj 10 tisočakov povišal svojo izhodiščno ceno. Vsakega centa doplačila (2100 evrov) je vsekakor vreden 7-stopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko; nemški inženirji so mu napisali novo programsko kodo in ga odlično uglasili z varčnim in prožnim dizelskim motorjem. Kljub temu, da motor ne ponuja zmogljivostnih presežkov (85 kW, 270 Nm), menjalnik z uglajenim, a hkrati natančnim delovanjem poskrbi, da voznik na kolesih dobi tisto, kar zahteva. 
Mercedesovo pogonsko udobje družinski T nadgrajuje še z energetsko svobodo dizelskega goriva; v praksi to pomeni 1000-kilometrski doseg brez skrbnega načrtovanja poti ali taktiziranja glede zniževanja potovalne hitrosti. Ta avto ponuja vse, kar družina potrebuje za dolge družinske izlete ali potovanja, tudi 568 evrov vredno vlečno kljuko, na katero je mogoče pripeti do 1,5 tone težko prikolico. 
Za tako opremljen razred T (tudi z odličnima LED žarometoma), je treba pripraviti 37 tisočakov. Ni malo, a razred T je še vedno eden najcenejših in najbolj praktičnih mercedesov, ki, mimogrede, ni kaj dosti dražji od podobno opremljenega Volkswagnovega caddyja in celo cenejši od električnih različic Citroenovega berlinga ali Peugeotovega rifterja. 

Urejeno vozniško okolje, uporabna odlagalna mesta in sodobna komunikacijska ter varnostna oprema. Zelo dobro razmerje med analognim in digitalnim svetom.
Oglas
Oglas

Pod črto …

Družinski mercedes razred T z obilico uporabnosti, prostora in voznega udobja ter z varčnim dizelskim motorjem ponuja najcenejšo, a presenetljivo pristno mercedesovsko vozniško izkušnjo.

Všeč nam je +

prilagodljivost, LED žarometa, varčen in prožen motor, samodejni menjalnik (za doplačilo), dobre vozne lastnosti, udobje, uporabna digitalizacija

Ni nam všeč -

številna doplačila

Ta avto ponuja vse, kar družina potrebuje za dolge družinske izlete ali potovanja, tudi 568 evrov vredno vlečno kljuko, na katero je mogoče pripeti do 1,5 tone težko prikolico. 

Tehnični podatki

Mercedes T 180d

Motor in prenos moči: dizelski, turbo štirivaljni motor, prostornina: 1461 cm3, največja moč: 85  kW (116 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 270 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 7-stopenjski samodejni avtomatizirani menjalnik.
Mere in masa: 448,8  cm, širina: 185,9  cm, višina: 180  cm, medosna razdalja: 271,6 cm, masa praznega vozila: 1791  kg, dovoljena skupna masa: 2199  kg, prtljažnik: od 517 do 2390 l, posoda za gorivo: 54  l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 177 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 13,2 s, normna povprečna poraba goriva: 5,7 l/100km, izpust CO2: 150 g/km, poraba na testu: 5,6  l/100 km.
Cena: Star Import: 28.777 EUR 
Pri uporabnosti velja omeniti njegovo 410-kilogramsko nosilnost. Ta je nekoliko bolj skromna glede na tekmece.

Ključne besede


MercedesTest avtadizelDizelski motorjienoprostornežmercedes citanMercedes T