Mercedes z novo generacijo svoje družinske klasike ni podlegel trendom avtomobilskega križanja. Razred B ostaja enoprostornež, praktičen in prežet s pestro vsebino. Je to še prednost?
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 5/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Zakaj jih je vse manj, čeprav so praktični in prostorni?
Za volanom preglednega in dobro opremljenega enoprostorneža, ki na manj kot 4,5 metra dolžina ponuja korektno odmerjen prostor za štiri odrasle potnike, se samo po sebi postavlja vprašanje, zakaj kupci vedno manj povprašujejo po tej karoserijski obliki. Edini logični odgovor ponuja sklicevanje na podobo: so enoprostorneži premalo atraktivni? Novi razred B, ki je sicer brez ostrih prehodov med karoserijskimi površinami, je všečno in dinamično oblikovan ter ima celo najboljši količnik zračnega upora med tekmeci. A ko ga postaviš ob vrsto cestnih terencev, ne izstopa: tudi z AMG line stilskim paketom ne, ki je najdražji (3779 EUR) na seznamu doplačil in ga brez slabe vesti prečrtamo iz spiska želja, ker nima neposrednega vpliva na kakovost vožnje.
To je pravi mercedes: prostorna in kakovostno izdelana kabina
V kabini novega B se pozna, da je razdalja med osema v primerjavi s predhodnikom večja za tri centimetre. Prostora za kolena je zadaj več, pogrešali pa smo vzdolžni pomik zadnje klopi, ki bo na voljo pozneje. Klop je deljiva v razmerju 40:20:40, za njo pa je povsem dovolj velik in globok 455-litrski prtljažnik pravilne oblike. Prtljažna vrata v serijski opremi odpira in zapira elektrika, hrbtu prijazna je tudi višina robu, saj je prtljago treba dvigniti le slabih 65 centimetrov visoko. Kot se za polnovrednega enoprostorneža, ki med drugim stavi na mlade družine, spodobi, ima lahko dostopna isofix sidrišča in nizek greben pod sredinskim delom klopi. Pohvaliti velja še preglednost iz kabine. Zelo dobra sta prednja ortopedska sedeža, udobje vstopanja oziroma izstopanja pa nič ne zaostaja za cestnimi terenci, saj se v avtu sedi 9 centimetrov višje kot v razredu A.
Digitalnost zahteva znanje tujega jezika
Vstopna dizelska motorna različica prinese osnovno podvozje z zadnjo premo s torzijskim drogom. Kljub temu je avto med ovinki občutno bolj natančen in suveren kot predhodnik. Vzmetenje je prilagojeno širokemu krogu želja, a usmerjeno predvsem v udobje. Vožnja je zelo sproščujoča tudi zaradi odlično delujočih vozniških asistentov, katerih digitalni vid seže pol kilometra pred avto. Med varnostno opremo velja omeniti nadgradnjo sistema za nadzor mrtvega kota, ki deluje tudi pri parkiranem avtu in ugasnjenem motorju - za varno odpiranje bočnih vrat. Velika in vsebine polna zaslona, ki segata čez celo levo polovico armaturne plošče, poosebljata vse, kar pomeni pojem digitalizacija avtomobila. Paradoks tega paketa umetne inteligence je, da moraš obvladati enega od globalnih jezikov, če hočeš uživati v tehnologiji MBUX. Tudi grafika kompleksnega izbirnika (še) ni prevedena v slovenščino.
Dizel? Da, še ima svoj smisel - 5,9 l na 100 km
Vstopni 1,5-litrski dizelski motor (OM608) je ob uglajeno delujoči asistenci 7-stopenjskega avtomatiziranega menjalnik na kožo pisan umirjenim voznikom. Je še dovolj prožen za varno prehitevanje in izstopa z varčnostjo. Na testu smo v poprečju porabili 5,9-litra plinskega olja na 100 kilometrov, kar je dokaz, da ima sodobna dizelska tehnologija tudi v manjših avtomobilih še vedno smisel, če je kilometrov res veliko.
Testni avto je imel za dobrih 15 tisočakov dodatne opreme, s katero naredi razliko med njim in “plebejskimi” tekmeci scenicom, C-maxom, C4 spacetourerjem … Brez doplačil je v prednosti predvsem zaradi sija zvezde.
Pod črto ...
Novi razred B je tehnološko in vsebinsko zelo prepričljiv družinski avto, pri katerem še posebej izstopata varčen motor in varnostna oprema. Kdor si ga lahko privošči, kljub klasični in netrendovski podobi, ne bo razočaran.
Všeč nam je +
všečna oblika, prožen in varčen motor, digitalna armaturna plošča, aktivni vozniški pripomočki, prostorna in pregledna kabina
Ni nam všeč -
MBUX izbirnik ne podpira slovenščine, draga dodatna oprema
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | dizelski, turbo, štirivaljni, prostornina: 1461 cm3, največja moč: 85 kW (116 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 260 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, avtomatiziran 7-stopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 442,7 cm, širina: 179,6 cm, višina: 157,8 cm, medosna razdalja: 272,9 cm, masa praznega vozila: 1485 kg, dovoljena skupna masa: 2010 kg, prtljažnik: 455 – 984 l, posoda za gorivo: 51 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 200 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,7 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 3,7/4,2/3,9 l/100 km, izpust CO2: 107 g/km, poraba na testu: 5,9 l/100 km. |
Cena: | Autocommerce: 28.410 EUR |
Vozniku zmore pomagati enako kakovostno kot razred S
Pri Mercedesu trdijo, da so dinamične vozne lastnosti in aktivna varnost pri njihovih kupcih višje na lestvici vrednost družinske mobilnosti kot prostor oziroma prilagodljivost. V novem razredu B ponujajo najnaprednejše sisteme za pomoč vozniku, kar pomeni, da se ta kompaktni enoprostornež po umetni inteligenci lahko primerja z doslednostjo razreda S. Z izboljšanin sistemom kamer in radarjev in s tem ostrejšim digitalnim vidom lahko spremlja promet do 500 metrov pred sabo, kot funkcije dodatne pomoči pa uporablja še podatke zemljevida oziroma prometne informacije iz navigacijskega sistema. Novi razred B je serijsko opremljen z razširjenim aktivnim zavornim asistentom, ki lahko pomaga ublažiti intenzivnost trka v zadnji del počasneje vozečih, ustavljajočih ali mirujočih vozil – in zdaj celo tudi trk s pešci ali kolesarji – ali ga popolnoma preprečiti. Za manj stresa v mestu pa je na voljo še povsem samodejno delujoč parkirni pomočnik, ki pri parkiranju nadzira tudi plin in zavore, izklaplja smernike ter nadzira prečni promet. Avto je odlično smerno stabilen, dodatno pa ga stabilizira še sistem za nadzor učinkov prečnega vetra.