Mercedes CLS je eden najlepših štirivratnih kupejev našega časa. Z eleganco in tehniko dobrika premožnim kupcem s smislom za estetiko. Je kot tak lahko tudi naložba v poslovni ugled?
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 5/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 5/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Lepota je precej subjektiven pojem, a novi CLS je eden tistih avtomobilov, ki je zagotovo lep za večino oči. Avto je z vseh zornih kotov eleganten, fotogeničen in kot magnet privlači poglede. Skoraj 5 metrov dolg kupe brez ostrih karoserijskih prehodov že na pogled daje vtis popolnosti; je za ljudi, ki radi izstopajo. To ni avto diskretnega prihoda, saj zbuja pozornost, občudovanje. Kdor mora že na prvi pogled narediti vtis, mu bo CLS nedvomno v pomoč.
Lepota ima v tem razredu prednost pred praktičnostjo
Ekipi oblikovalcev s slovenskim strokovnjakom Robertom Lešnikom na čelu je pri mercedesu CLS uspelo na najbolj razumljiv način Mercedesovo filozofijo čutne čistosti - oblikovanje brez ostrih robov - pretočiti v vsem razumljivo in hkrati učinkovito avtomobilsko skulpturo. CLS je z vidika oblikovanja prava umetnina. Izjemno elegantna linija z nizkimi bočnimi stekli in širokimi rameni pušča vtis oblikovnega ideala.
Kot pravi kupe ima na vratih stekla brez okvirjev. Dostop do zadnje klopi je dober. Ko pa sedeš pod strop, je hitro jasno, da je zgornja meja udobja vezana na telesno višino, ki ne sme preseči 175 cm. Ob skoraj treh metrih prostora med osema zadaj ne blesti s prostorom za kolena in sredinski greben je visok. CLS je maneken poslovnega razreda, ki ga bolj kot družina zanima kariera. Zadnji sedeži so v tem avtu stvar prilagajanja. CLS je v osnovi avto za voznika in sopotnika. Je pa zanimivo, da ima tudi ta mercedes odlično dostopna, praktična isofix sidrišča za otroška sedeža. No, saj so otroci tudi VIP gostje, ki občasno uživajo udobje in zmogljivosti takega kupeja. Prtljažnik s 520 litri ni majhen, prav praktičen pa tudi ne, predvsem zaradi višine in dostopa. To ni družinski zalogovnik aktivnega življenja. V tak prtljažnik sodijo kovčki izbrane znamke, oblike in pravilnih geometrijskih oblik in torbe za golf.
Njegova oblika pa ni namenjena zgolj nagovoru čustev, ki odpirajo denarnice zahtevnih kupcev. Kot velik potovalni kupe, ki kilometre brez težav “požira” v visokem tempu, mora učinkovito rezati zrak. CLS je puščica - ne le zaradi moči in navora, ki poskrbita, da 100 km/h doseže v 5,7 sekunde, temveč tudi zato, ker pri visokih hitrostih s svojo aerodinamiko skoraj povsem zaduši hrup zračnih tokov, poskrbi za zelo dobro smerno stabilnost in ugodno porabo goriva.
Odlična motor in menjalnik
V veliko pomoč mu je odličen, prožen, varčen in zmogljiv 3-litrski dizelski vrstni šestvaljnik, eden najmočnejših v Mercedesovi zgodovini in opremljen z 48-voltno električno napeljavo. Vseh 600 Nm navora ponudi že pri 1200 vrtljajih. Skupaj z 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom sta zmagoviti pogonski tandem - odločen ali pa uglajeno nežen, s funkcijo “jadranja” pri odmiku noge s plina. Motor z 210 kilovati je na testu v povprečju zahteval le 7,8 litra goriva na 100 km. Odličen rezultat glede na zmogljivosti, moč in maso avtomobila.
Velik in skoraj dve toni težek kupe se pelje tako kot izgleda: zelo dinamično. Nizko postavljeno težišče in stalni štirikolesni pogon - ta navor med osema deli v razmerju 45 (spredaj) : 55 (zadaj) - ne puščata dvomov glede lege na cesti. Se pa blizu meje oprijema začnejo kazati učinki kilogramov in predvsem sprednji del začne malce siliti iz smeri. CLS je hiter, a ni športni avto. 5 voznih programov in dobra dva tisočaka vredno aktivno zračno vzmetenje odlično nadzorujejo gibanje koles, čeprav pri vsem skupaj nekaj davka na račun udobja poberejo velika, 20 palčna kolesa.
Žlahtna notranjost
Kabina je z žlahtnostjo, kakovostjo materialov, digitalizacijo in osvetlitvijo razred zase. V vsaki podrobnosti se vidi, da gre za kupe visokega razreda. Celo zračniki v obliki letalskih turbin se ob nastavljanju temperature odzivajo s svetlobo. Zahteva pa CLS nekaj kupejevskih prostorskih kompromisov - predvsem za potnike zadaj.
Avto je prežet z visoko tehnologijo; budno spremlja cesto, do hitrosti 210 km/h lahko samodejno prilagaja varnostno razdaljo, bere prometne znake, odlično para temo z LED žarometoma in s svojimi reakcijami vliva zaupanje v pomoč tehnologije.
O evrih ne gre zgubljati besed. Tehnika in ugled imata svojo ceno. Za 25 tisoč evrov dodatne opreme v takem avtu ni nič nenavadnega. S premišljenim izborom opreme je možno ostati pod mejo 100.000 evrov.
Pod črto ...
Novi mercedes CLS je avto presežkov. Je izjemno eleganten, tehnično napreden, vozno odličen, sodobno digitalen, a tudi zelo drag. Kdor si ga lahko privošči, bo v njem nedvomno užival.
Všeč nam je +
atraktivna in učinkovita oblika, prožen, zmogljiv motor, vozne lastnosti in udobje, aktivna varnost in digitalizacija
Ni nam všeč -
premalo prostora na zadnji klopi, draga dodatna oprema
Tehnični podatki
Mercedes-benz CLS 350 d 4matic
Motor in prenos moči: | turbodizelski, šestvaljni, prostornina: 2925cm3, največja moč: 210 kW (286KM) pri 4600 vrt./min, največji navor: 600 Nm pri 1200 vrt./min. Stalen štirikolesni pogon, samodejni 9-stopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 498,8 cm, širina: 189 cm, višina: 143,5cm, medosna razdalja: 293,9 cm, masa praznega vozila: 1935 kg, dovoljena skupna masa: 2545kg, prtljažnik: 520 l, posoda za gorivo: 66 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 250 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,5 s, normna poraba goriva mesto/kombinirano: 5,9/5,6 l/100 km, izpust CO2: 148 g/km, poraba na testu: 7,8l/100 km. |
Cena: | Autocommerce: 78.930 EUR |
Digitalni novi svet: kjerkoli in kadarkoli
Umetna inteligenca avtomobila za 100 tisočakov ne sem puščati dvoma, glede varnosti in komunikacijskih sposobnosti. CLS je digitalno napreden in svet čipov ter procesorjev obvladuje tako dobro kot cesto. Pred voznikom in sopotnikom je 12,3-palčni zaslon, na katerem poleg vseh nastavitev pogona, prezračevanja, klime, digitalnega radija, navigacije različnih prikazov voznih parametrov in podatkov vezanih na potovalni računalnik, sodi tudi modul mobilne pisarne z aplikacijami za glasovno in podatkovno komunikacijo. Komunikacijski modul LTE zmožen hitrega prenosa podatkov deluje odlično, kar v praksi med drugim pomeni tudi vseskozi osvežena vremenska napoved, dostop do spleta, natančnejši in v realnem času podani podatki z navigacije ter dostop do aplikacije Mercedes me.
Slednja lastniku oziroma uporabniku avtomobila omogoča natančen pregled stanja avtomobila na daljavo in uporabo določenih storitev kot so denimo naročanje na servis, pregled servisnega poročila, vpogled v podatke avtomobila, “online" svetovanje … Na daljavo je preko te aplikacije še upravljati določene funkcije avtomobila kot so zaklepanje in odklepanje, nadzor stekel, strešnega okna, luči in hlajenja oziroma gretja kabine. Vseli dejstvo, da je ta aplikacija že prevedena v naš jezik. Prve tri leta je na voljo brezplačno, potem pa bo treba plačati 66 evrov letne naročnine. Za vse digitalne nastavitve različnih merilnikov, uporabo kamer, komunikacijskih orodji in odličnega 3D Burmesterjevega avdio sistema pa si je treba vzeti tudi nekaj časa, saj avto ponuja res veliko vsebine, a žal še vedno nima slovenskih menijev. Mercedes, čas je, da se naučiš vsaj delno komunicirati tudi v Slovenščini.
Tehnika: sodoben 3,0-litrski vrstni 6-valjni turbodizelski motor
Pod motornim pokrovom CLS-a se vrti izjemno prožen, zmogljiv in varčen 3-litrski vrstni šestvaljnik novega rodu Mercedesovih motorjev. Gre za “šibkejšo” različico OM 656 euro 6 motorja, ki je najmočnejši Mercedesov dizelski motor za vgradnjo v osebni avtomobil. Med tehnične posebnosti tega motorja sodi 48-voltna električna napeljava, zaganjalnik in alternator pa sta združena v novo električno napravo. Ta nima več jermenskega pogona temveč je neposredno vezana na ročično gred. Ta integrirana naprava opravlja tudi določene funkcije hibridnega pogona (“jadranje”) skrbi za delovanje sistema start in stop ter sekundarne porabnike električne energije. Motor ima spremenljive čase krmiljenja ventilov camtronic in valje prevlečene z nanoslide nanosom za zmanjšanje trenja. Učinkovitost so poleg dvostopenjskega polnjenja povečali še z dvigom tlaka v skupnem vodu, ki znaša 2500 barov. |
Vaše mnenje ...