Primerjamo: Mercedes E 220 d 4-matic all-terrain in opel insignia 2.0 CDTI biturbo 4x4 country tourer

Test

Učinkovitost, uporabnost in ugled ter oprijem v vseh pogojih


Mercedes in Opel na istih straneh in v neposredni primerjavi? Če gre za mercedes razred E all-terrain in opel insignio country tourer povsem upravičeno: avta imata namreč presenetljivo veliko skupnega.

  Mercedes E 220 d 4matic allterrain Opel insignia 2.0 CDTI biturbo 4x4 country tourer
oblika in prostornost 5/5 zvezdic 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic 4/5 zvezdic

 

Če vas vleče onstran asfaltiranih cest, če uporabljate štirikolesni pogon in če v avtu rabite veliko prostora, veliki cestni terenci niso edina – in tudi ne nujno najboljša – izbira. Že kar nekaj časa kupcem s tako raznolikimi zahtevami odlično služijo tudi večji karavani s terensko pogonsko tehniko, kar potrjujejo tržni uspehi pionirjev tega razreda, Audijeve serije allroad, Subarujevega outbacka in Volvovega V90 cross country. Tem avtom se je nedavno pridružil Mercedes z robustno all-terrain različico karavanskega razreda E, Opel pa je predstavil že drugo generacijo pustolovsko zasnovane insignie country tourer.

Z mercedesom lahko vlečete 2,1-tonsko prikolico in ga obtežite z največ 670 kg, z insignio pa lahko vlečete 1,8-tonsko prikolico, avto pa lahko obtežite z največ 618 kg

5 metrov udobja

Tako razred E kot insignia sta velika avtomobila; karavanski razred E v dolžino meri 495 cm, insignia country tourer celo 4 milimetre več kot 5 metrov. Karavanska karoserija obeh avtov zagotavlja odličen izkoristek prostora; razred E z medosno razdaljo 294 cm in insignia z medosno razdaljo 283 cm postrežeta s primerljivo bogato odmerjenim prostorom za noge potnikov zadaj, skoraj 10 cm medosne razlike v prid mercedesu pa se pozna predvsem v prtljažniku – v mercedesovega za zadnjo klop spravimo 640 litrov prtljage, v insigniinega pa 560 litrov. Pri obeh lahko prtljažnik povečamo s tridelnim podiranjem naslonjala zadnje klopi (v razmerju 40 : 20 : 40). Velja omeniti široke kote odpiranja vrat in udobno sedanje v notranjost pri obeh avtih, se pa – za razliko od višjih cestnih terencev – sedi limuzinsko nizko.

Oba preskušena avtomobila imata pogon serijsko speljan na vsa štiri kolesa.

Dizelska prožnost

Pogonski standard tovrstnih avtomobilov je znan: prožen dizelski motor, samodejni menjalnik, štirikolesni pogon. Mercedes mu sledi s spredaj vzdolžno nameščenim 2-litrskim dizelskim štirivaljnikom s 143 kW in 400 Nm navora, insignia s prečno nameščenim dvolitrskim štirivaljnikom s 154 kW in 480 Nm navora (motorju pri dihanju pomagata dve turbini). Razlika v moči se na cesti (ali brezpotju) ne pozna; mercedes malce manj moči kompenzira s prestavo več v svojem devetstopenjskem samodejnem menjalniku, zmogljivosti pa so zelo podobne. Razen porabe goriva: s povprečjem 6,7 l/100 km je mercedes za liter na 100 km gospodarnejši od insignie, čeprav je za več kot 100 kg težji. Mercedesov motor je tudi za odtenek bolje zvočno izoliran, čeprav je treba pri obeh kar pozorno prisluhniti, da slišimo dizelski zven motorja.

Kaj je pod kolesi?

Oba preskušena avtomobila imata pogon serijsko speljan na vsa štiri kolesa. Mercedesov pogonski sistem prek sredinske lamelne sklopke deli navor med prednjo iz zadnjo osjo v razmerju 45 spredaj in 55 zadaj, ob izgubi oprijema pa se odziva hitro in neopazno. Oplov štirikolesni pogon gre še korak dlje; namesto zadnjega diferenciala ima avto dvojno večploščno sklopko, ki vektorsko usmerja navor k posameznemu kolesu. Na peščeni ali blatni podlagi tako oba zelo učinkovito in hitro poiščeta oprijem: če se ustavita, se zaradi povsem cestnih pnevmatik in premajhne oddaljenosti od tal za vožnjo po resnem terenu. Ker ima mercedes karoserijo serijsko obešeno na zračno vzmetenje, ponuja nekaj več vozne prilagodljivosti: z izbiro voznega programa lahko namreč izbiramo oddaljenost od tal med 12,1 in 15,6 cm. Pri insignii je ta vselej enaka; z dodatnima dvema in pol centimetroma v primerjavi z običajno insignio insignia stoji 14,5 cm od tal. Oba avta ponujata možnost izbire voznega programa – pri mercedesu ta zajema tudi vzmetenje, pri oplu zgolj aktivno blaženje. Tudi zato mercedes E all-terrain v vožnji pusti udobnejši in prepričljivejši vtis; vzmetenje in blaženje zelo učinkovito blažita tudi najostrejše cestne neravnine, medtem ko je insignia s čvrsto nastavljenim vzmetenjem manj udobna.

Oba avta se seveda odlično počutita tudi na asfaltu; rahlo povišanega težišča se na običajni cesti ne občuti. Oba sta natančno vodljiva in tudi z ostrimi ovinki opravita z odliko – insignia še za odtenek živahneje kot malce težji razred E. Še podatek za tiste, ki znajo avto temeljito izkoristiti: z mercedesom lahko vlečete 2,1-tonsko prikolico in ga obtežite z največ 670 kg, z insignio pa lahko vlečete 1,8-tonsko prikolico, avto pa lahko obtežite z največ 618 kg.

Digitalno, povezano, varno

Tako razred E kot insignia sta lahko opremljena z večino najsodobnejših voznih in varnostnih pripomočkov – tudi z aktivnim tempomatom, ohranjanjem smeri vožnje na voznem pasu, samodejnim zaviranjem v sili in nadzorom prečnega prometa. A pri obeh je za popoln paket varnosti treba dodatno seči v žep – kot tudi za številne druge dodatke, kakršni so na primer pri insignii matrični LED žarometi ali pri razredu E komunikacijski in digitalni vmesnik. Z nakupom tega dodatka je mercedes E v notranjosti videti bolj digitalen od insignie; ima večje zaslone, armaturna plošča je v celoti digitalna, ponuja tudi več možnosti upravljanja z vmesnikom.

Vaše mnenje ...

Vaše mnenje nam je pomembno.

Kaj bi vi izbrali, če bi potrebovali prostoren avto s štirikolesnimi pogonom?

 

Verjetno ni treba posebej poudarjati, da pri Mercedesu svojo dodatno opremo cenijo dražje kot pri Oplu; preskusni razred E je imel za skoraj 40.000 evrov dodatne opreme, insignia pa za nekaj manj kot 10.000 evrov. Tudi zato je bila končna razlika v ceni med obema avtoma tako velika: če je ta pri obeh avtih brez dodatne opreme približno 11.000 evrov, je bila razlika v ceni obeh preskušenih avtov več kot 40.000 evrov. Je to torej cena, ki jo je treba plačati za ugled znamke s trikrako zvezdo? 

Pod črto ...

Mercedes E 220 d 4matic allterrain Razred E tudi v različici all-terrain prepriča z udobjem; serijsko zračno vzmetenje odlično izolira potnike od luknjaste ceste, izstopa pa s kakovostjo in doslednostjo pri varnostnih sistemih, ki so delovali še nekoliko bolj uglajeno kot pri Oplu.

Všeč nam je:

ugled

prostoren prtljažnik

odlično vzmetenje

Ni nam všeč: 

občutna masa avta

draga dodatna oprema 

visoka cena

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1950 cm3, največja moč: 143  kW (194 KM) pri 3800 vrt./min, največji navor: 400  Nm pri 1600 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, samodejni devetstopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 494,7 cm, širina: 185,1 cm, višina: 149,7 cm, medosna razdalja: 293,9 cm, masa praznega vozila: 1900 kg, dovoljena skupna masa: 2570 kg, prostornina prtljažnika 640 – 1820 l, posoda za gorivo: 57 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 231 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,1/5,6/5,3 l/100 km, izpust CO2: 139 g/km, poraba na testu: 6,7 l/100 km.
Cena: Autocommerce : 49.467 EUR – z opremo 88.998 EUR
Mercedesov prtljažnik: 640 litrov

 

Opel insignia 2.0 CDTI biturbo 4x4 country tourer Da se insignia country tourer sploh lahko postavi ob bok mercedesu razreda E, je veliko priznanje za Oplove inženirje. Z učinkovito tehniko in odličnimi voznimi lastnostmi lahko ustreže tudi najzahtevnejšim voznikom, razliko v ugledu pa nadomesti z dostopnejšo ceno.

Všeč nam je:

prostorna kabina

dobre zmogljivosti

učinkovit štirikolesni pogon

Ni nam všeč:

manj prostora v prtljažniku

nepopolna serijska varnostna oprema

 

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1956 cm3, največja moč: 154 kW (210 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 480  Nm pri 1500 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, samodejni osemststopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 500,4 cm, širina: 187,1 cm, višina: 152,5 cm, medosna razdalja: 282,9 cm, masa praznega vozila: 1732 kg, dovoljena skupna masa: 2380 kg, prostornina prtljažnika 560 – 1665 l, posoda za gorivo: 60 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 228 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,2 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,9/8,8/7,1 l/100 km, izpust CO2: 188 g/km, poraba na testu: 7,9 l/100 km.
Cena:  37.850 EUR – z opremo 47.185 EUR
Opel insignia: 560 litrov.

 

Ključne besede


Opelštirikolesni pogonMercedes-benz