GLA je najnovejši - in najmanjši - kamenček v Mercedesovem mozaiku cestnih terencev, ki s podobo in tehniko cilja na ljubitelje lahkotnega, a prestižnega avtomobilskega trekinga …
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 3/5 zvezdic |
varnost in oprema | 3/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
GLA ali pravzaprav B v lahkih treking športnih copatih?
Mercedesova temeljita prenova ponudbe manjših avtomobilov se je pričakovano razvila v smer cestnih terencev; klasični kombilimuzini razreda A in B sta najprej dobili cestno-terensko različico GLB, zdaj pa še manjšo, okretnejšo in malce cenejšo različico GLA. Je pa GLA cestni terenec drugačne sorte kot bratranec GLB: manj terenski, bolj cestni in tudi na videz bolj uglajen. Nekakšen razred B v lahkih treking športnih copatih, ki v preskušeni različici brez štirikolesnega pogona nima nič več oprijema ali odriva kot povsem cestni razred B.
Znotraj teh okvirjev ima novi GLA v rokah vse adute: videti je imenitno, športno in kompaktno, a hkrati ponuja prostorno notranjost - sicer bistveno manj kot večji GLB, a tudi bistveno več kot predhodnik, GLA prve generacije. Prostora na zadnji klopi je dovolj za dva odrasla, prtljažnik pa je s 425 litri nad razrednim povprečjem.
Ni terenec, zna pa zelo natačno nizati ovinke
Na tehničnem področju ni nič pretirano novega; 2-litrski dizelski motor s 110 kW in 320 Nm navora že poznamo, prav tako 8-stopenjski avtomatizirani menjalnik z dvojno sklopko, ki le pri speljevanju in tesnem manevriranju pokaže nekaj neodločnosti in nenatančnosti, sicer pa se odlično ujame z zelo prožnim štirivaljnikom. Kljub dizelskem predznaku je takšen GLA lahko tudi športnik, ki dinamično in zelo natančno niza ovinke ali pospešuje od semaforja do semaforja. Ni pa terenec: z le prednjima gnanima kolesoma (na voljo je seveda tudi različica 4matic) in 14-centimetrsko oddaljenostjo od tal GLA ne spada na brezpotje. Tudi limuzina ni: 20-palčna kolesa z nizkopresečnimi pnevmatikami (za doplačilo) in kombilimuzinska medosna razdalja ne znajo najbolje gladiti cestnih neravnin. Nasvet: če se izognete športnim pnevmatikam, veliko pridobite na voznem udobju.
Mercedesov nabor najsodobnejših asistenčnih sistemov si zasluži vse pohvale, saj delujejo zelo natančno in zanesljivo. Glede na to, da je v Mercedesovi maniri veliko teh sistemov na seznamu doplačil, velja temeljito razmisliti o doplačilih in raje izbrati varnost kot “šminko” ali nakazano športnost. V vsakem primeru vas bo takšen GLA stal več kot osnovnih 37.000 evrov. Še namig za avtomobilske pustolovce: prostornejši in bolj uporaben GLB je le slaba dva tisočaka dražji.
Pod črto ...
Novi GLA je skoraj popoln avto, če si ogledujete ponudbo v prestižnem delu kompaktnega cestno-terenskega razreda. A ne moremo se znebiti občutka, da ga daje rahla kriza identitete …
Všeč nam je +
videz in kakovost izdelave, digitalna notranjost, prožen motor, vodljivost
Ni nam všeč -
vozno udobje, cena dodatne opreme
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina 1950 cm3, največja moč: 110 kW (150 KM) pri 3400 vrt./min, največji navor: 320 Nm pri 1400 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, osemstopenjski avtomatizirani menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 441 cm, širina: 183,4 cm, višina: 161,1 cm, medosna razdalja: 272,9 cm, masa praznega vozila: 1615 kg, dovoljena skupna masa: 2135 kg, prtljažnik: 425 - 1420 l, posoda za gorivo: 43 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 208 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,6 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,6 l/100 km, izpust CO2: 147 g/km, poraba na testu: 6,1 l/100 km. |
Cena: | Autocommerce: 36.900 EUR |