Novi GLB ni običajen mercedes, ki bi petičnim kupcem dobrikal (le) s tehniko, prestižem in zvezdo na nosu. Premore tudi neobičajno veliko prostora in uporabnosti. Nekakšen “ljudski” mercedes?
oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Mercedesovo hierarhijo postavlja na glavo?
V Mercedesovi modelski hierarhiji praviloma vladata red in disciplina, a novi GLB stvari postavlja na glavo. Črka B za oznako GL označuje, da gre za kompaktnega cestnega terenca, a v dolžino meri več kot 4,6 metra, njegova medosna razdalja pa je s skoraj 283 centimetri kar za 10 cm daljša od medosne razdalje družinskega razreda B. GLB noče biti trendovski terenski kupe, ampak oglato škatlast družinski avto, ki zato ni nič manj privlačen.
Rezultat dimenzijske ekspanzije je izjemno prostorna notranjost, v kateri je prostor za vzdolžno pomično zadnjo klop, dodatna sedeža v tretji vrsti in radodarno odmerjen prtljažni prostor. Šesti in sedmi sedež (na voljo seveda za doplačilo) ne ponujata veliko prostora, a zložena v prtljažno dno ne jemljeta veliko prostora prtljažniku - vanj gre približno 500 litrov prtljage, če pa naslonjalo zadnje klopi (deljivo v razmerju 40:20:40) prekucnemo naprej, dobimo skoraj 1,7 kubičnega metra prostornine - dovolj za vsakršne družinske prevozne zahteve.
Ostalo v notranjosti je zelo podobno razredu B - tudi armaturna plošča s širokim digitalnim zaslonom in pametnim uporabniškim vmesnikom MBUX. Ta zahteva veliko privajanja in jemlje pozornost, a predstavlja najboljše iz sveta digitalne mobilnosti - le ustrezno globoko je treba seči v žep zanj.
Ni športnik, a pospešuje zelo odločno in zvezno
Platforma razreda B (in A) pomeni, da je GLB v osnovi avto s pogonom na prednji kolesi, oznaka 4matic pa pomeni tehnično preprost, a učinkovit štrikolesni pogon s sredinsko lamelno sklopko in obilico elektronskih pomočnikov. Če štirikolesne pomoči ne rabimo, GLB suvereno in smerno stabilno požira asfaltne kilometre. Tudi ovinkaste, čeprav je treba v zakup vzeti 1,8 tone mase praznega avta. GLB ni športnik, čeprav pospešuje zelo odločno in zvezno; 140 kW in 400 Nm dizelskega navora in odličen 8-stopenjski samodejni menjalnik sta zagotovilo za suverene zmogljivosti in veliko potovalno udobje - kljub občasni hrupnosti izpod koles in vetra okoli karoserijskih robov.
Bogatega in zelo učinkovitega nabora asistenčnih sistemov verjetno ni treba posebej omenjati - kot tudi ne dejstva, da je treba za številne dodatke in dele opreme globoko seči v žep. Lepotni paket AMG line na primer stane več kot 3000 evrov, tehnični paket z matričnimi žarometi 3100 evrov, sedeža v tretji vrsti 1200 evrov, 20-palčna platišča tisočaka …
Pod črto ...
Ne, mercedes GLB ni “ljudski” mercedes, a za 44.000 evrov ponuja več prostornosti, uporabnosti, zmogljivosti in suverenih voznih lastnosti kot katerikoli drug mercedes - in marsikateri drug avto.
Všeč nam je +
prostornost, prilagodljivost, prožen motor, udobje v vožnji
Ni nam všeč -
prostornost v 3. vrsti, cena dodatne opreme
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina 1950 cm3, največja moč: 140 kW (190 KM) pri 3800 vrt./min, največji navor: 400 Nm pri 1600 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, osemstopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 463,4 cm, širina: 183,4 cm, višina: 170 cm, medosna razdalja: 282,9 cm, masa praznega vozila: 1810 kg, dovoljena skupna masa: 2465 kg, prtljažnik: 130 - 500 - 1680 l, posoda za gorivo: 60 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 217 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,6 s, normna poraba goriva kombinirano: 6,3 l/100 km, izpust CO2: 164 g/km, poraba na testu: 6,8 l/100 km. |
Cena: | Autocommerce: 43.860 EUR |