Za volanom: novi mercedes GLB

Za volanom

Triatlonec - pozoren in hiter na asfaltu, odločen v blatu ter praktičen za vsak dan.


Mercedes ima novega: cestni terenec GLB je namenjen tistim, ki jim je GLA premajhen in GLC predrag. A z merami, oglato podobo in prostornostjo GLB močno izstopa iz razrednih okvirjev.

Zanimivosti in dejstva: Pozoren na asfaltu, odločen v blatu

Novi GLB je lahko opremljen tudi s terenskim paketom “off-road” za zahtevnejše vozne razmere. Ta vključuje dodatno zaščito izpostavljenih karoserijskih delov in podvozja, vklop terenskega voznega programa pa navor med prednjo in zadnjo osjo razdeli v razmerju 50:50 (funkcija lock). Elektronski nadzor pogona pri hitrostih do 30 km/h prilagodi delovanje sistema ABS, ki s kratkimi intervali blokiranja koles poskrbi, da se pri strmih spustih na mehkejših podlagah pod kolesi naredi zagozda. Ta poskrbi za učinkovitejše zaviranje, sistem ABS in sistem za nadzor zdrsa pa na zahtevnih podlagah posredujeta tudi kot elektronska zapora diferenciala, ki ob vrtenju koles v prazno na posamezni osi preusmerja navor na kolo z več oprijema. GLB s terenskim paketom strmino obvladuje s pomočnikoma za speljevanje in samodejnim nadzorom hitrosti sistema za spuščanje po strmini, ki glede na naklon ter razmere pod kolesi omogoča razpon hitrosti od 2 do 18 km/h.
Z radarsko podporo in kamerami GLB spremlja dogajanje v prometu do pol kilometra pred avtom, kar povečuje učinkovitost aktivnih varnostnih pomagal pri preprečevanju nesreče.
Aktivno razporejanje navora stalnega štirikolesnega pogona 4matic med obe osi (spredaj : zadaj) glede na različne vozne programe: eco ali komfort (80:20) in sport (70:30) ter off-road (50:50).

Motorji

motor: menjalnik prostornina moč navor hitrost in pospešek

poraba

in izpusti 

GLB 200 7G-DCT samodejni 1332 cm3 120 kW (163 KM)  250 Nm pri 1620-4000 vrt./min. 207 km/h, 9,1 s od 0 do 100km/h 6,0 - 6,2 l na 100 km, 137 - 142 g CO2/km
GLB 250 4matic  8G-DCT samodejni  1991 cm3 165 kW (224 KM) 350 Nm pri 1800-4000 vrt./min. 236 km/h, 6,9 s od 0 do 100km/h 7,2 - 7,4 l na 100 km, 165 - 169 g CO2/km
GLB 35 4matic AMG AMG speedshift DCT samodejni 1991 cm3 225 kW (306 KM) 400 Nm pri 3000-4000 vrt./min. 250 km/h, 5,4 s od 0 do 100km/h 7,5 - 7,6 l na 100 km, 171 - 173 g CO2/km
GLB 180 d  8G-DCT samodejni  1950 cm3   120 kW (163 KM) 280 Nm pri 1300-2600 vrt./min. 188 km/h, 11,3 s od 0 do 100km/h 4,9 - 5,0 l na 100 km, 128 - 132 g CO2/km
GLB 200 d  8G-DCT samodejni  1950 cm3 110 kW (150 KM) 320 Nm pri 1400-3200 vrt./min. 204 km/h, 9,0 s od 0 do 100km/h 4,9 - 5,0 l na 100 km, 129 - 133 g CO2/km
GLB 200 d 4matic  8G-DCT samodejni  1950 cm3 110 kW (150 KM) 320 Nm pri 1400-3200 vrt./min. 201 km/h, 9,3 s od 0 do 100km/h 5,2 - 5,5 l na 100 km, 136 - 145 g CO2/km
GLB 220 d 4matic  8G-DCT samodejni  1950 cm3 140 kW (190 KM) 400 Nm pri 1600-2600 vrt./min. 217 km/h, 7,6 s od 0 do 100km/h 5,3 - 5,5 l na 100 km, 138 - 146 g CO2/km
Ob prostorni kabini z medosno razdaljo, ki presega 2,8 metra (282,9 cm) GLB ponuja prostorno in prilagodljivo potniško kabino. Razpon prostornine prtljažnika sega od od 570 do 1805 litrov. Na voljo sta tudi dva sedeža v tretji vrsti za katera pa Mercedesovi oblikovalci trdijo, da nudita dovolj prostora oziroma udobja za prevoz potnikov visokih 1,68 metra.

Prostorski čudež?

Na ceniku novi GLB res spada med GLA in GLC, v resnici pa na vse konce štrli iz te vrzeli. Postavljen je na modularno platformo razreda A in B, a ima kar 10 cm daljšo medosno razdaljo - z dolžino 463,3 cm je le za 2,4 cm krajši od večjega GLC, njegov odsekan zadnji del, pokončno vetrobransko steklo in višja karoserija pa uokvirjajo izjemno prostorno notranjost, ki dovoljuje celo vgradnjo dodatnih dveh sedežev v tretji vrsti.

Povsem digitalno armaturno ploščo poznamo iz razreda A in B, kar GLB zmore bolje, je odlična preglednost iz avta - ne samo zaradi višjega sedenja, pač pa tudi zaradi veliko steklenih površin. Tudi sicer je počutje v avtu odlično na vseh sedalnih mestih - zadaj avto navdušuje z bogato odmerjenim prostorom tako za kolena kot za glave potnikov. Podaljšana streha s strmo odsekanim zadkom koristi tudi prtljažniku; vanj gre 570 litrov prtljage, če podremo (v razmerju 40 :20 : 40) deljivo naslonjalo, pa do 1805 litrov. Še dodatnih 190 litrov prostora v prtljažniku dobimo, če dokupimo za 14 cm vzdolžno pomično zadnjo klop - ta bo prav prišla predvsem, če s seznama doplačil izberemo še dodatna zložljiva sedeža v tretji sedalni vrsti. Mimogrede: GLB je edini kompaktni cestni terenec z možnostjo sedmih sedežev.

Podaljšana streha s strmo odsekanim zadkom koristi tudi prtljažniku.

Zmogljiv štirikolesni pogon

Tehnična osnova, na kateri sloni GLB, ponuja znane pogonske kombinacije: bencinska štirivaljnika - z 1,3-litra prostornine zmore 120 kW, z 2-litroma prostornine pa 165 kW ter 2-litrski dizelski štirivaljnik v treh različicah s 85, 110 in 140 kW. V osnovi ima GLB pogon na prednji kolesi, oba močnejša dizla in zmogljivejši bencinski motor pa so na voljo tudi s štirikolesnim pogonom 4matic, ki prek lamelne sklopke deli navor med oba kolesna para. Ta se je na terenskem poligonu izkazal za zelo zmogljivega - v prid terenskim voznim lastnostim štejejo tudi 20-centimetrska oddaljenost od tal, nastavljiv sistem za spuščanje po strminah, terenski vozni program, pa tudi poseben “terenski” svetlobni snop LED žarometov.

GLB se - kot ostale različice razreda A in B - seveda odlično pelje tudi po asfaltu; višje težišče se občuti le v najostrejših zavojih, avto pa očara z voznim udobjem. Precej drugačen vtis na cesti pusti različica GLB 35 4matic AMG; z 225 kW, z dirkaško predelanima vzmetenjem in podvozjem ter s prilagojenim pogonom je tudi GLB AMG pravi športnik. V ponudbi manjkajo le alternativne pogonske možnosti - priključno-hibridnega GLB ne bo, bomo pa v prihodnosti videli povsem električno različico EQB.

Povsem digitalno armaturno ploščo poznamo iz razreda A in B, kar GLB zmore bolje, je odlična preglednost iz avta - ne samo zaradi višjega sedenja, pač pa tudi zaradi veliko steklenih površin.

Na naše ceste v začetku leta 2020

Na naše ceste bo GLB zapeljal januarja, cene zanj pa se začnejo pri 36.950 evrih, kolikor stane osnovna različica 180 d s 85 kW in pogonom na prednji kolesi. K tej ceni je treba seveda prišteti še različne dodatke z dolgega seznama doplačil, na katerem je tudi nekaj najsodobnejših asistenčnih sistemov in drugih tehničnih bonbončkov. Samo kot primer: GLB je serijsko opremljen s halogenskima žarometoma (in LED dnevnimi lučmi), za doplačilo pa sta na voljo odlična in zelo prilagodljiva LED žarometa.

GLB 35 4matic AMG; z 225 kW, z dirkaško predelanima vzmetenjem in podvozjem ter s prilagojenim pogonom je tudi GLB AMG pravi športnik.

Pod črto ...

Pri Mercedesu so svoj novi GLB poimenovali kar triatlonec, saj učinkovito združuje enoprostorsko družinsko uporabnost, terenski avanturizem in sodobno tehniko. Žal takšen avtomobilski multitalent ni poceni.


Novi Mercedesov kompaktni cestni terenec
zelo prostorna notranjost,
možnost dokupa dodatnih sedežev v tretji vrsti,
s prednjim ali štirikolesnim pogonom,
dva bencinska, trije dizelski motorji,
športna različica AMG z 225 kW,
naprodaj januarja za najmanj 36.950 evrov.

 

Ključne besede


Za volanomMercedescestni terenecAMGštirikolesni pogon4maticza volanommercedes GLB