Test: Renault austral E-tech full hybrid 200 iconic esprit alpine

Test

Energetski tokovi - Križanec, ki sledi vsem ključnim vrednotam sodobne mobilnosti, z učinkovitim hibridnim pogonom pa kljubuje energetskim izzivom.


Novi Renaultov križanec sledi vsem ključnim vrednotam sodobne mobilnosti, z učinkovitim hibridnim pogonom pa kljubuje energetskim izzivom. Brez iskanja vtičnice smo veliko testnih kilometrov prevozili na elektriko, za volanom pa uživali v okretnosti avta in odlični vodljivosti ter digitalnem razkošju. 

Oblika in prostornost 5/5 zvezdic
Zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
Vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
Varnost in oprema 4/5 zvezdic
Vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic
Oglas
Oglas

Pri Renaultu so z novim australom pravzaprav zopet ujeli tisti svoj pravi jaz oziroma visoko tehnološko-oblikovno formo, ki je to znamko pred leti že postavila na piedestal razvojne drznosti. To je zopet tisti renault, ki v ljudeh na prvi pogled zbuja zanimanje. Zopet pa je to tudi tisti Renault, ki se po zaostrenih merilih ocenjevanja iz preskusnih trkov konzorcija Euro NCAP vrne z petimi varnostnimi zvezdicami. 

Renaultov hibridno tehnologijo E-tech smo pri Motoreviji že večkrat preskusili v različnih modeli in tudi tehnično predstavili v posebnem članku o dirkaški tehnologiji na ljudski način. Zasnovo elektrificiranega pogona z menjalnikom brez sklopke vpetim med bencinski in električni motor pa smo prvič preskusili pred skoraj desetletjem v prototipu eolab. 

Velika bočna vrata pokrivajo tudi pragove, da krila ali hlačnice tudi v slabem vremenu ostanejo čista ob vstopu ali izstopu iz kabine. Pohvalimo tudi odlično dostopna sidrišča isofix, ki so nameščena tudi na sovoznikovem sedežu.

V njem ostaja tudi nekaj duha nekdanjih slavnih Renaultovih enoprostornežev

V žlahtnjenju novega modela, ki je nadomestil kadjarja in nastopa v najbolj konkurenčnem segmentu srednje velikih družinskih križancev, so oblikovalci spretno združili dominantne gene karavana in cestnega terenca ter jih oplemenitili z izboljšano hibridno tehnologijo e-tech. Rezultati tega križanja so zelo prepričljivi, saj je austral eden tistih 4,5 metra dolgih družinskih avtomobilov, v katerem tudi potniki zadaj sedijo zelo udobno. Še več, v prostorni in pregledni kabini lahko občutimo tudi duh nekdanjih slavnih Renaultovih enoprostornežev, kar se izkazuje v australovi prilagodljivosti. Deljiva vzdolžna klop je tudi vzdolžno pomična. Z njo je brez polaganja naslonjal mogoče povečati prostornino oziroma dolžino družini prijaznega prtljažnika, ki v osnovi ponuja 555-litrsko prostornino. Malce smo obrv privzdignili le zaradi nekoliko (pre)visoke nakladalne višine. Je pa sedanje v avto zaradi nekoliko višje, 18-centimetrske oddaljenosti od tal zelo udobno. Škoda le, ker austral ni podedoval Nissanovega koncernskega štirikolesnega pogona. 
Piko na i široki uporabnosti ta družinski križanec postavlja tudi s solidno vlečno močjo; vleče lahko 1,5 tone težko prikolico, njegovo vlečno napravo pa je mogoče vertikalno obremeniti s 85 kilogrami, kar je zelo dobra novica za vse kolesarje - nosilec za štiri klasična kolesa ne bo nikakršna težava, pa tudi tri električna kolesa mu lahko oprtamo. 
Pri videzu velja opozoriti na zelo drago doplačilo (1800 evrov) za dvobarvno matirano sivo barvo. Precej bolj smotrno in za povrhu pol cenejše je doplačilo za vrhunska matrična LED žarometa. Slovenski inženirji iz Helle Saturnusa si tako za njun oblikovni doprinos kot tudi za natančnost svetlobnih pramenov zaslužijo vse čestitke. 

Ob pogledu na 18-centimetrsko oddaljenost od tal, pa kratke previse in prisekan zadnji del ter samozavestno držo visokega sprednjega dela smo si zaželeli, da bi tudi austral, kot nekoč kadjar ponujal preverjen Nissanov štirikolesni pogon. 

Blesti v mestu in med ovinki 

Če smo že v uvodu omenjali tehnološko doslednost, velja izpostaviti še eno doplačilo, ki bi ga brez pomisleka izbrali ob nakupu australa. Za novo generacijo sistema 4control štirikolesnega krmiljenja je treba doplačati 1500 evrov, a je z njim je austral nadpovprečno okreten in predvsem vrhunsko vodljiv avto. Intenzivnost kota koles zadaj je mogoče nastavljati. Ob polnem posredovanju sistema za polkrožni obrat med robniki austral rabi manj prostora kot clio. V mestu je okreten, na odprti cesti pa se skozi ovinke pelje kot po tirih. Pri hitrostih nad 50 km/h, ko se kolesi zadaj pričneta obračati v smeri prednjih koles, austral blesti v ovinkih. Pri hitrih menjavah smeri se je sicer treba navaditi na občutek, ki malce spominja na prekrmarjenje, a v resnici avto bolj natančno sledi radiju zavoja. 
Meja zdrsa je postavljena visoko, saj avto natančno in neomajno drži smer ter stik s podlago. Že dolgo nismo v srednje velikem križancu ali cestnemu terencu tako uživali v veleslalomski lahkotnosti med ovinki. Štirikolesno krmiljenje doda piko na i športni oznaki in paketu opreme esprit alpine, ki je bogat tudi s športnimi dodatki. S tem najbogatejšim paketom opreme austral dobi še 20-palčna platišča s širokimi pnevmatikami nizkega preseka (235/45). Velika kolesa od vzmetenja zahtevajo precej več dela na neravninah in vseh udarcev blažilniki ne zmorejo prestreči oziroma zadušiti do te mere, da ne bi posegli v udobje.

Pri videzu velja opozorilo, da je zelo trpežna mat siva brava v kombinaciji s črno streho in obrobami videti res šik, a je zanjo odmerjen visok finančni davek: 1.800 evrov dodatnih evrov je potrebno pripraviti, da je austral po odtenku površine videti kot za radar nevidno letalo. Na slabših cestah pa si nekaj davka na račun udobja vzamejo tudi velika 20-palčna platišča z nizko-presečnimi pnevmatikami. Pregovor pravi, da je za lepoto potrebno potrpeti. Mi pa pravimo, da gre za stvar odločitve, sploh ker so v homologacijskem kartončku vpisana še 17-, 18- in 19-palčna platišča s pnevmatikami širine 205, 215 in 235 ter presekom 55 in 65. 

Večja učinkovitost, več navora, več moči in več zmede

Testnega australa je poganjala nova generacija električno samooskrbnega hibridnega pogona tehnologije E-tech. Na obeh straneh menjalnika, ki ima štiri osnovne prestave, namenjene bencinskemu pogonu, dve pa električnemu in v različnih načinih delovanja omogoča 15 različnih prestavnih razmerij, sta vgrajena zmogljivejša motorja. Dosedanji 1,6-litrski atmosferski bencinski motor je zamenjal iskrivejši, a tudi glasnejši 1,2-litrski turbo trivaljnik z 96 kW moči, moč električnega motorja pa so povečali na 50 kW. Nov je tudi litij-ionski pogonski akumulator zmogljivosti 2 kWh oziroma 1,7 kWh (neto moč) za pogonelektričnega motorja. Ta pogonski sklop nadomešča dizelski motor, kar podčrtujeta tudi njegova sistemska moč in navor, ki znašata 147 kW in 350 Nm navora. V povprečju smo z njim, ob visokem deležu avtocestnih kilometrov, v hitrem potovalnem tempu porabili zelo zmernih 5,4 litra goriva na 100 kilometrov. 
Zelo visok delež poti pa smo prevozili na elektriko; pri povprečni hitrosti 50,6 km/h smo na razdalji 749,4 kilometra kar 301 kilometer prevozili z električnim pogonom - in to brez pomoči elektrike iz omrežja. K temu pripomore tudi sistem štiristopenjsko nastavljive rekuperacije, ki hitro obnavlja zalogo pogonske elektrike. 

Pri dinamični vožnji pa se povprečna poraba nikoli ni dvignila čez 6,1 litra goriva na 100 km. Pri mestni vožnji pa poraba hitro pade tudi pod 5 litrov. Na testu smo brez težav s polno posodo goriva prevozili 800 kilometrov. Po učinkovitosti se torej e-tech tehnologija lahko meri tudi z najnovejšo generacijo Toyotinega hibridnega pogona, ki smo jo preskusili v testu toyote corolle cross, ki je neposredni tekmec australa. Nov menjalnik australa je prilagojen večjemu navoru, saj po novem zmore prenesti do 410 Nm največjega vrtilnega momenta. 


Če si pogon za učinkovitost zasluži vse pohvale, pa smo bili manj zadovoljni z njegovo odzivnostjo. Zapleteno multimodalno dogajanje v menjalniku zlasti pri odločnem pospeševanju ob speljevanju ali prehitevanju potrebuje preveč časa za reakcijo. Pri običajni vožnji je ta pogon vzorno uglajen, pri vklopu dinamičnega programa pa malce preveč nervozen in posledično neodločen ter zaletav. Običajni vozniki bodo navdušeni pri hipnem podajanju električnega navora ob speljevanju, zahtevni vozniki pa bodo zaman iskali obljubljenih 200 konjičev, saj se jih nekaj izgubi v kompleksnem svetu energetskih tokov med dvema pogonskima svetovoma, katerih hitrosti gredi usklajuje tretji motor - generator. Vse, kar še potrebuje ta pogon, je kakšna posodobitev vrstic programske kode, ki bi izpilila nastavitve v določenih območjih delovanja.

Znotraj izstopajo še nadpovprečno kakovostni materiali, pa priročna stikala zunaj zaslona na dotik in uporabne odlagalne površine oziroma predali ter pilotsko oblikovan naslon za roko, pod katerimi je še indukcijska ploščad za brezžično polnjenje telefona.

Digitalno in podatkovno bogastvo 

Renault si nedvomno zasluži pohvalo za novo generacijo armaturne plošče in digitalno poroko z informacijskim spletnim velikanom Googlom, ki je na osrednji zaslon 12-palčnega zaslona prinesel številne svoje storitve - od vrhunske navigacije, odličnega glasovnega vmesnika, do glasbe … Znotraj izstopajo še nadpovprečno kakovostni materiali, pa priročna stikala zunaj zaslona na dotik in uporabne odlagalne površine oziroma predali ter pilotsko oblikovan naslon za roko, pod katerimi je še indukcijska ploščad za brezžično polnjenje telefona. Odlična sta tudi prednja sedeža - in položaj za volanom. Pri ergonomiji zmoti le postavitev obvolanske ročice menjalnika. Ta je zaradi gneče, ker je tam še ročica brisalnikov in modul za krmiljenje radia, postavljena malce previsoko in tudi ne deluje tako natančno kot na primer ročica menjalnika v mercedesih. 
Pohvalo zaslužijo uglajeno in natančno delujoči varnostni sistemi. Pri vzvratni vožnji sistem za prečni promet dosledno opozarja tudi na kolesarje in pešce. Suvereno deluje tudi sistem za nadzor meja voznega pasu, ki ga ne zmedejo slabo vidne ali celo manjkajoče talne označbe skrajnih meja ceste. 
Cena najzmogljivejše in najbolj opremljene različice australa, v katerem je bilo tudi za 6 tisočakov dodatne opreme - tudi 850 evrov vreden audio sistem Harman Kardon - močno presega 40 tisočakov. Za ta denar avto ponuja veliko, a s pametno izbiro opreme in različice hibridnega pogona lahko kupec solidno opremljenega in ne bistveno manj zmogljivega australa domov odpelje tudi za dobrih 30 tisočakov.  

Pomična klop zadaj. 

Zanimivost: Kakšne avtomobilske oči so za australa razvili slovenski inženirji v podjetju Hella Satrunus?

Med najboljše oblikovne in tudi varnostne elemente novega australa sodita matrična LED žarometa. Ker je njuna natančna in prodorna svetilnost plod slovenskega znanja pa tudi dela, smo se preverili, kako kompleksna tehnologija tvori australov svetlobni pogled. Nekaj tehničnih podrobnosti: Matrična žarometa na renaultu australu imata homologiranih 10 različnih oblik kratkega pramena in 7 različnih dolgih pramenov s funkcijo ADB (Adaptive Driving Beam - prilagodljiv dolg pramen). Matrične funkcije omogočata dva posebna reflektorja, vsak s šestimi ločenimi svetlobnimi LED izvori, ki jih krmilna elektronika ločeno naslavlja.

Na priloženi video povezavi se slednje lepo vidi od 18 sekunde dalje. Posebno pozornost je pri razvoju bila namenjena še zasnovi signalnih funkcij (dnevna, pozicijska in smerna svetilka), ki poudarjajo značilen svetlobni podpis. Izstopna površina svetlobe je razdeljena na majhne segmente velikosti 0.8 mm x 0.8 mm. Sistem 11 svetlobnih vodnikov v ozadju poskrbi, da svetlobo od LED izvorov pripeljejo do vseh kotičkov signalnih svetilk in tako skrbijo za res unikaten in prepoznaven izgled tega avtomobila. 

Oglas
Oglas

Pod črto 

Novi austral je v vseh pogledih dober avto, ki tudi jasno pokaže, da za energetsko učinkovitost v novi dobi osebne mobilnosti avti ne rabijo vtičnice. Je dober, sodoben in še vedno dostopen družinski avto za vse tiste, ki nimajo možnosti ali zmožnosti investicije v lastno polnilno infrastrukturo, ki vse bolj postaja pogoj sodobne elektromobilnosti. 

Všeč nam je +

dinamične vozne lastnosti, prostorna kabina, okretnost oziroma štirikolesno krmiljenje, učinkovitost hibridnega pogona, matrični LED žarometi, Googlov operacijski sistem in zemljevidi

Ni nam všeč -

odzivnost pogona pri dinamični vožnji, ni možnosti štirikolesnega pogona, brez slovenskih izbirnikov

Deljiva vzdolžna klop je tudi vzdolžno pomična. Z njo je brez polaganja naslonjal mogoče povečati prostornino oziroma dolžino družini prijaznega prtljažnika, ki v osnovi ponuja 555-litrsko prostornino.

Tehnični podatki

Renault austral E-tech full hybrid 200 iconic esprit alpine

Motor in prenos moči:  bencinski, trivaljni, prostornina: 1199 cm3, največja moč: 96  kW (130 KM) pri 4500 vrt./min, največji navor: 205 Nm pri 1750 vrt./min. Električni motor: 50 kW in 205 Nm, zaganjalnik-generator 25 kW. Največja sistemska in navor moč: 147 kW (200 KM) in 350 Nm Pogon na prednji kolesi, samodejni večstopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 450,5  cm, širina: 183 cm, višina: 162 cm, medosna razdalja: 266,5  cm, masa praznega vozila: 1765 kg, dovoljena skupna masa: 2153  kg, prtljažnik: 555 – 1525 l, litij-ionski akumulatorski sklop: 2 kWh (400 V), posoda za bencin: 55 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 175  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8,4 s, normna poraba goriva kombinirano: 4,8 l/100 km, izpust CO2: 109  g/km, poraba na testu: 5,4 l/100  km.
Cena: GA Adriatic: 41.400 EUR

Ključne besede


RenaultHibridni avtoTest avtaKrižanechibridni pogonhibridrenault austral