Austral je novi Renaultov križanec, ki bo v prodajnih salonih in cenikih nadomestil ostarelega kadjarja. Brez dizelskega motorja, a z naprednim hibridnim pogonskim sklopom in veliko digitalne vsebine je avto za vse, ki (še) ne najdejo električnega priključka.
Zanimivosti in dejstva: V južne kraje
Da se bo z australom prijetno peljati v južne kraje, ne dvomimo, a novi Renaultov križanec je namenjen cestam tudi v vse druge smeri neba - naslov je le prevod imena austral, ki z Avstralijo neposredno nima nič skupnega. Je pa novo ime pomenljiv znak, da želijo pri Renaultu tudi nominalno prekiniti z australovim predhodnikom kadjarjem, ki je bil sicer prav tako srednjevelik križanec, a iz nekih drugih, preprostejših avtomobilskih časov. |
Pri zunanji podobi je austral malce konzervativnejši od inovativnega električnega megana, a zato toliko bolj prepoznaven - in zaradi skladnosti ter zanimivih podrobnosti nič manj všečen. Z dolžino 451 cm, širino 183 cm, višino 162 cm in medosno razdaljo 267 cm je daljši, malce višji in enako širok kot kadjar, 2 cm daljša medosna razdalja pa omogoča tudi malce več prostora za potnike na zadnji klopi. Še zlasti to velja za različice s pomično zadnjo klopjo, kjer lahko izbiramo med več prostora na zadnji klopi ali v prtljažniku. Ta meri od 430 (pri polnih hibridnih različicah) do 500 litrov oziroma od 555 do 575 litrov ob naprej pomaknjeni zadnji klopi.
Kako daleč je napredoval avtomobilski svet v sedmih letih od predstavitve takrat novega kadjarja, je lepo razvidno iz vozniškega okolja; digitalna armaturna plošča, ki je povezana z velikim pokončnim zaslonom multimedijskega sistema, blesti z visoko ločljivostjo in barvnimi odtenki, pa tudi s hitrim odzivanjem in bogato vsebino Googlovega uporabniškega vmesnika.
V najbolje opremljeni različici australa, ki je bila edina na voljo za preskus, se ob izdatni električni nastavljivosti sedeža sedi zelo dobro, dobra je tudi vidljivost iz avta.
Na krstni vožnji smo imeli priložnost zapeljati le najmočnejšo hibridno različico podobne zasnove kot v hibridnem cliu, capturju in meganu conquestu e-tech, a s precejšnjo razliko: namesto 1,6-litrskega bencinskega štirivaljnika hibridni sklop sestavljajo nov 1,2-litrski bencinski turbo trivaljnik, manjši električni motor, ki deluje kot generator in izenačevalnik vrtljajev, večji pogonski električni motor in menjalniški sklop brez sklopke, v katerem so štiri prestave namenjene bencinskemu motorju, dve pa električnemu. Krmilna elektronika krmari med 15 različnimi pogonskimi kombinacijami menjalnika (eni več kot pri starejšem hibridnem e-tech sklopu), skupaj z večjim 2 kWh akumulatorjem (napetosti 400 V) zagotavlja več časa v električnem režimu, pa tudi manjšo porabo goriva - pri Renaultu obljubljajo porabo med 4 in 5 l/100 km, med našo vožnjo po gorski cesti pa je bila nekaj višja. Novi hibridni sklop bo na voljo v dveh zmogljivostnih različicah - s 146 in 116 kW -, na voljo pa bodo še tri druge, prav tako hibridne različice; blagi hibrid z 1,2-litrskim turbo trivaljnikom in 48-voltnim litij-ionskim akumulatorjem zmore 96 kW in prednji kolesi poganja prek ročnega šeststopenjskega menjalnika, poznani blago-hibridni 1,3-litrski turbo štirivaljnik s 118 in s 103 kW pa bo na voljo s CVT ali z ročnim menjalnikom. Dizelskega motorja ni več v ponudbi.
Volan obrača vsa štiri kolesa
Australu so Renaultovi inženirji namenili še en tehnični bonbonček: za doplačilo bo na voljo štirikolesni volanski mehanizem, ki pri Renaultu ni novost, je pa tokrat temeljito posodobljen - tudi s tem, da lahko voznik prek zaslona v okviru izbire voznih programov izbira največji kot odmika zadnjih koles. Tako opremljen austral, ki ima zadaj tudi večvodilno premo (namesto poltoge preme kot pri ostalih različicah), ima manjši obračalni krog kot clio in je zato zelo okreten in agilen. Škoda, da tej odzivnosti in okretnosti ne sledi tudi odzivnost hibridnega pogonskega sklopa, ki kljub posodobljeni tehniki še vedno prepogosto razmišlja s svojo logiko in ne sledi voznikovim željam. Še ta pomemben podatek: kljub temu, da austral sodobno platformo deli z novim nissanom qashqaijem, ne bo dobil Nissanovega štirikolesnega pogona.
Da je austral opremljen z najsodobnejšimi asistenčnimi sistemi - pri Renaultu so jih našteli 32 - nihče ne dvomi, kateri od teh bodo pa v serijski opremi oziroma v opremskih paketih, pa še ni znano. Tako kot tudi ne, koliko bo za australa treba odšteti; polna hibridna različica zagotovo ne bo poceni. Mimogrede, avtomobili, ki smo jih lahko preskusili na krstni vožnji, so bili opremljeni z bogatim in všečnim športnim paketom esprit alpine. Več bo znano v kratkem, ko bodo slovenski trgovci začeli sprejemati naročila, prvi australi pa naj bi v Slovenijo zapeljali januarja prihodnje leto.
Pod črto ...
Pri Renaultu so z novim australom dokazali, da so dovolj pragmatični, da - za razliko o nekaterih drugih avtomobilskih izdelovalcev - ne stavijo vsega le na električne avte. Čeprav ima austral elektrificirano motorno paleto, ostaja avto za tiste, ki ne najdejo ali si ne morejo privoščiti električnega priključka, kot so slikovito in iskreno povedali vodilni Renaultovi možje na predstavitvi australa.
Renault austral
- 4,51 metra dolg križanec, naslednik kadjarja
- digitalno vozniško okolje
- hibridna motorna paleta
- nova generacija polnega hibridnega pogona e-tech od 96 do 146 kW
- za doplačilo štirikolesni volanski mehanizem
- dinamične vozne lastnosti
- v Sloveniji januarja prihodnje leto, cena še ni znana