Tesna tehnična sorodnost med obema avtomobiloma ni nič čudnega in je tudi pričakovana – če je uspešen nissan qashqai, je veliko verjetnosti, da bo uspešen tudi renault kadjar. Tudi zato pri Renaultu niso odkrivali tople vode, pač pa so kadjarja postavili na enako platformo kot qashqaija, ga opremili z enakimi motorji in tehniko ter ga oblekli v prepoznavno Renaultovo podobo.
S 4,5 metra dolžine in 264,6 cm medosne razdalje je kadjar značilen predstavnik srednjevelikih cestnih terencev in križancev. Je ravno prav dolg in širok, da je v njegovi kabini dovolj prostora za štiričlansko družino – z dovoljšnjim prostorom za kolena zadaj in s 472-litrskim prtljažnikom. Ta ima sicer malce višje nakladalno dno (76 cm), a tudi nekaj dodatnega prostora pod njim; naslonjalo zadnje klopi lahko prekucnemo naprej tudi z vzvodoma v prtljažnem prostoru.
Malce manj hišnih oblikovalskih značilnosti ima kadjarjeva notranjost; armaturna plošča je sicer digitalna in na njej lahko spreminjamo razporeditev prikaznih elementov ter barvne kombinacije, zaslon multimedijske naprave pa je razmeroma majhen in vdelan v širok, klasičen sredinski del armaturne plošče. Vse skupaj je pregledno in priročno, a tudi malce ceneno; uporabljenih je več vrst plastike, med temi pa tudi nekaj trde plastike.
Bolj prijetna in dobrodošla je izdatna nastavitev sedežev in volanskega obroča, kar zagotavlja pravilno nastavitev položaja za volanom in udobno sedenje. Za tesna vzvratna parkiranja si je treba pomagati s kamero.
Preskusni kadjar je bil opremeljen z močnejšim od obeh 1,6-litrskih dizelskih štirivaljnikov; motor zmore 96 kW in ima 320 Nm navora, na papirju suverene zmogljivosti pa imajo v vožnji precej dela s skoraj 1,6 tone težkim avtom. Ob hkratni slabši odzivnosti motorja je zato moči in navora dovolj zgolj za udobna križarjenja, športnih ambicij pa tako motoriziran kadjar nima. Poraba goriva niha od podeželskih 6,5 do mestnih 7,5 litra, kar je za takšen avto povsem sprejemljiv rezultat.
Podobno kot qashqai je tudi kadjar vzmeten dokaj čvrsto, kar še zlasti natančno pokaže na zares razdrapani vozni podlagi. A skupen vtis je kljub temu udoben, za kar ima veliko zaslug tudi zelo dobro zvočno izolirana potniška kabina.
Preskusni kadjar je bil opremeljen z elektronsko vodenim, prilagodljivim štirikolesnim pogonom, ki ga voznik upravlja z vrtljivim gumbom med prednjima sedežema. Ob 20-centimetrski oddaljenosti od tal in povsem cestnih pnevmatikah je jasno, da kadjar ni pravi terenec, na kakšnem grobem kolovozu ali strmejšem klancu pa ob ustrezno izbranem voznem programu vseeno vlije nekaj samozavesti in poguma.
Oznaka bose edition pomeni najbogatejši paket opreme, med katero je tudi kakovostno (Boseovo) ozvočenje, navigacijski sistem in že omenjena multimedijska naprava. A oprema ni popolna; za več varnosti oziroma za paket sodobnih varnostnih pripomočkov (med njimi sistem za nadzor mrtvega kota, sistem za zaviranje v sili in parkirna tipala ter kamere) je treba dodatno seči v žep. Tako opremljen in gnan kadjar stane 28.900 evrov, ob primerjanju s tekmeci pa ne smemo spregledati, da je enako motoriziran in podobno opremljene bratranec qashqai skoraj 4000 evrov dražji.
Renault kadjar | |
---|---|
Motor in prenos moči |
dizelski, štirivaljni, turbinski polnilnik, prostornina: 1598 cm3, največja moč: 96 kW (130 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 320 Nm pri 1750 vrt./min. Prilagodljiv štirikolesni pogoni, 6-stopenjski ročni menjalnik |
Mere in masa |
449,6 cm, širina: 186,4 cm, višina: 160,7 cm, medosna razdalja: 264,6 cm, masa praznega vozila: 1536 kg, dovoljena skupna masa: 2059 kg, prtljažnik: 472 – 1478 l, posoda za gorivo: 65 l. |
Zmogljivosti in poraba |
190 km/h, pos-pe-šek od 0 do 100 km/h: 10,5 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,6/5,5/4,9 l/100 km, izpust CO2: 129 g/km, poraba na testu: 6,9 l/100 km. |
Cena |
28.900 EUR |