Med majhnimi avtomobili smo bili do nedavnega vajeni, da so najzmogljivejše različice z 200 “konji” moči ali več nosile oznake GTI, RS, ST in podobno. Kitajski MG3 hybrid+ je po tehničnih podatkih čisto pravi (hibridni) GTI, ki pa mu v praksi manjka malce ostrine in športnih manir …
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 3/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Pred petimi leti smo v Motoreviji objavili primerjalni test dveh kompaktnih 5-vratnih športnih kombilimuzin, VW pola GTI in forda fieste ST. Obe sta poganjala turbo bencinska motorja s 147 kilovati (kar je 200 KM) moči. Kitajski avtomobilski velikan SAIC je sedaj na naše ceste poslal 4,1 metra dolgega samooskrbnega hibrida, ki v kombinaciji 1,5-litrskega bencinskega motorja in električnega motorja ponuja kar 143 kW največje sistemske moči in 425 Nm navora. Na papirju torej kitajski hibridni GTI za vsega 4 kW moči zaostaja za klasičnima predstavnikoma majhnih športnikov, s sistemskim navorom pa ju prekaša za debelih 105 Nm. No, v praksi oziroma na testu pa se je potrdila ljudska modrost, ki pravi, da papir prenese vse.
Mešani občutki glede zmogljivosti in porabe
Prve dvome glede dejanskega prenosa velike sistemske moči in navora na asfalt sproži podatek o najvišji hitrosti, ki znaša povprečnih, nič kaj GTI drznih 170 km/h. Za občutek: prenovljeni clio s 74-kilovatnim dizelskim motorjem doseže 188 km/h, hibridni clio pa 180 km/h. A hitrost seveda ni ključno merilo avtomobilske dinamike, kar se je izkazalo tudi pri tem najmočnejšem hibridnem pogonu v razredu majhnih avtomobilov. Kitajski inženirji odkrito priznavajo, da so pri načrtovanju električno samooskrbnega hibridnega pogona za merilo vzeli Toyotin pogon v yarisu oziroma yarisu crossu. Pri tem kot največjo spremembo oziroma celo novost navajajo 3-stopenjski samodejni hibridni menjalnik. Prav od te novosti smo pred testom pričakovali veliko, a nam je na cesti vse skupaj pustilo precej mešane občutke.
Ko smo od uvoznika pridobili shemo menjalnika, se je izkazalo, da gre za planetno gonilo oziroma eCVT zasnovo z elektromotorjem in generatorjem, ki je zelo podobna Toyotini rešitvi menjalnika v hibridnem pogonu. Tudi pri MG-ju voznik med vožnjo ne more posegati v delovanja menjalnika, ki se zlasti na avtocesti odziva podobno kot Toyotin pogon. Pri tem ni izrazitih prehodov med tremi stopnjami delovanja, ki dajejo podoben občutek kot pri brezsstopenjskih menjalnikih z navideznimi prestavami.
Menjalnik dobro deluje v električnem voznem programu, ki je na voljo do 60 km/h. Ko se v hibridni pogon vklopi še bencinski motor, delovanje menjalnika ni več tako uglajeno. Zlasti pri odločnejši vožnji se zdi, da pogon vseskozi sklepa kompromise med bencinskim in električnimi motorjem, nekje med planetnimi zobniki pa se izgubita obljubljena sistemska moč in navor; moč, pa tudi zaloga elektrike precej hitro skopnita predvsem na daljših avtocestnih klancih. Na avtocesti do hitrosti 100 km/h za “jadranje” po ravnini skrbi elektrika.
Kljub temu, da ima MG3 za samooskrbni hibridni pogon precej zmogljiv pogonski akumulator z 1,83 kWh, smo na testu dosegli slabše razmerje med “bencinskimi” in “električnimi” kilometri kot pri njegovih obeh glavnih hibridnih tekmecih - cliu in yarisu. To pomeni, da je s povprečno porabo 6 litrov goriva na 100 km MG3 na 100 prevoženih kilometrov porabil za vsaj dober liter več kot oba omenjena tekmeca in precej več, kot obljublja njegova uradna WLTP meritev.
Pohvalo si inženirji zaslužijo za večstopenjsko rekuperacijo in odzivnost pogona, ko je v akumulatorju dovolj energije, da 100-kilovatni elektromotor lahko s polno konično močjo in 250 Nm navora pomaga bencinskemu motorju. Takrat MG3 na prehitevalnem pasu preseneti s svojo odločnostjo, odzivom in zveznim pospeševanjem, ki pa traja le kratek čas. Je pa takrat odziv primerljiv s tistim, ki smo ga bili vajenih v bencinskih GTI-jih. Le zvok je manj rezek oziroma bolj hibriden.
Med ovinki ne razočara, a …
Na cesti s svojo vodljivostjo in lego skoraj 1,4 tone težak hibrid ne razočara. Med ovinki seveda ni tako natančen in suveren kot zgoraj omenjena razredna GTI prvaka, a kljub temu dobro drži smer in stik s podlago. Zahtevnejši vozniki bodo hitro opazili, da volanski mehanizem ni ravno vzor natančnosti. Pri voznih lastnostih večine avtomobilov te znamke smo opazili, da kitajski inženirji še niso povsem osvojili evropskih vozniški meril, kar se opazi predvsem pri smerni stabilnosti na avtocesti. Tam mora voznik neprestano malce popravljati smer …
Sodobna oblika in bogata oprema
Na pogled je MG3 sodobno, a precej generično oblikovan avtomobil, pri katerem malce izstopa le nekoliko drznejša oblika prednjega dela. Vidi se, da so oblikovalci iskali čim večjo presečno množico okusov.
Z dobrimi 411 centimetri dolžine je najdaljši med majhnimi avti. Za centimeter je daljši celo od škode fabie. To se začuti v razmeroma prostorni kabini, še zlasti na sedežih zadaj. Prtljažnik je s skoraj 300 litri prostornine dovolj uporaben, a pri povečevanju njegove prostornine je treba položiti celoten naslon klopi, kar pomeni, da tedaj MG3 postane dvosedežnik. Drugo pripombo si spet zasluži volan, ki ni nastavljiv po globini. To pomeni, da si nekateri vozniki ne bodo mogli nastaviti idealnega sedežnega položaja.
Kitajci so varčevali pri materialih, saj je znotraj veliko trde plastike, ki pa je dobro sestavljena in ne daje cenenega občutka. Ravno tako je zaznati, da imajo za kitajskim zidom nekoliko drugačno logiko upravljanja avtomobila. To se najbolj očitno pozna pri digitalnih merilnikih in zasnovi vmesnika na osrednjem zaslonu. Vse skupaj zahteva malce več privajanja. Na voznikovem zaslonu so merilnik vrtljajev “skrili” v grafični prikaz delovanja sheme hibridnega pogona, izpostavili pa merilnik zaloge moči. Izbirniki osrednjega zaslona so prevedeni v slovenščino, na voznikovem zaslonu pa ne. Avto si pohvalo zasluži za preglednost in velikost vzvratnih ogledal.
Z opremo luxury je bogato založen z vsemi dodatki za povečevanje udobja in varnosti, ampak tudi tu smo opazili nekaj drobnih težav. Samodejna klima malce samosvoje “lovi” nastavljene temperaturne vrednosti, samodejni preklop med dolgim in kratkim pramenom LED žarometov občasno zamuja, kar je nedvomno neprijetno za nasproti vozeče.
Pod črto …
Kitajski hibrid je najmočnejši in največji v razredu in z najvišjo ravnijo opreme skoraj dva tisočaka cenejši od tekmecev. Za manj kot 24 tisočakov ponuja veliko tehnologije, dobro prostornost in 7 let garancije. Povprečno zahteven voznik bo imel ob polni zalogi elektrike občutek, da vozi GTI-ja.
Všeč nam je +
vozne zmogljivosti, prostornost, bogata serijska oprema, garancija
Ni nam všeč -
digitalno upravljanje, le delno prevedeni izbirniki, brez DAB radijskega sprejemnika
Tehnični podatki
MG 3 hybrid+
MOTOR IN PRENOS MOČI: | bencinski, štirivaljni, prostornina: 1498 cm3, največja moč: 75 kW (102 KM) pri 6000 vrt./min., največji navor: 128 Nm pri 4500 vrt./min. Električni motor: 100 kW in 120 Nm, litij-ionski pogonski akumulator zmogljivosti 1,83 kWh. Največja sistemska moč 143 kW, največji sistemski navor 425 Nm. Pogon na prednji kolesi, samodejni eCVT menjalnik s tremi stopnjami delovanja. |
MERE IN MASA: | dolžina: 411,3 cm, širina: 179,7 cm, višina: 150,2 cm, medosna razdalja: 257 cm, masa praznega vozila: 1383 kg, dovoljena skupna masa: 1766 kg, prtljažnik: 293 - 938 l, posoda za gorivo: 36 l. |
ZMOGLJIVOSTI: | največja hitrost: 170 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,0 s, normna poraba goriva: 4,5 l/100 km, izpust CO2: 101 g/km, poraba na testu: 6 l/100 km, |
CENA: | Grand Automotive: 23.990 EUR |
Kako do novega avtomobila?
NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti. |