Test: MG HS 1.5 avt. luxury

Test

Sklicevanje na nekdaj uspešno tradicijo angleške znamke s prepoznavnimi športnimi avtomobili.


Pri MG-ju se še vedno sklicujejo na dolgo in nekdaj uspešno tradicijo angleške znamke s prepoznavnimi športnimi avtomobili. A ko je znamko prevzel kitajski koncern SAIC, se je spremenila tudi paleta MG-jevih modelov, ki so namenjeni vsakodnevni uporabi. Med njimi je tudi novi HS, ki prisega na terensko zasnovo in prostorno potniško kabino. Kaj zmore novi HS?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 3/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Novi HS po zagotovilu MG-ja temelji na novi platformi s spremenjeno zasnovo. Na 276,7 cm dolgo medosno razdaljo so postavili 465,5 cm dolgo in 189 cm široko karoserijo, ki s svojo obliko ne razburja; gre namreč za klasično obliko cestnega terenca brez oblikovnih ekstremov, ki se v zadnjem delu spogleduje s kupejevsko obliko, a ohranja praktičnost, ki jo ponujajo dokaj pokončno postavljena vrata prtljažnika. Vanj gre dobrega pol kubičnega metra prtljage, prtljažnik pa lahko z enostavnim prevračanjem asimetrično deljenega naslona zadnje klopi povečamo na skoraj 1,5 kubičnega metra prostora. Dno prtljažnika je ravno, je pa postavljeno dokaj visoko.

Novi MG HS ima s svojo prostornostjo in opremljenostjo dobre adute, da se kosa s številnimi tekmeci med srednjevelikimi cestnimi terenci.

Prostorno, a nepopolno …

Potniška kabina se odlikuje s prostornostjo. Na zadnji klopi je tudi ob povsem nazaj pomaknjenih prednjih sedežih zelo veliko prostora za kolena potnikov, pa tudi po višini je prostora dovolj. Tudi na prednjih, v usnje oblečenih sedežih je prostora dovolj, njun pomik je zadosten tudi za višjerasle. Voznikov sedež je tudi temeljito električno nastavljiv, kar ob dvojno pomičnem volanu omogoča dobro voznikovo ergonomijo. Pri armaturni plošči iz trde plastike je poudarek na ravnih horizontalnih linijah, za razbitje monotonije so dodali v usnje oblečen vložek. Osrednje mesto imata dva 12,3 palca velika digitalna zaslona, ki sta združena v enega. Prvi služi kot instrumentna plošča, drugi z upravljanjem na dotik za prikaz različnih informacij, pa tudi zemljevida navigacijske naprave, ki ponuja tudi ne najbolj natančne informacije o prometnih zastojih, včasih pa slika tudi “zmrzne”. Radio je brez DAB sprejemnika, zato je treba iskati ustrezne frekvence. Upravljanje zaslona na dotik zahteva nekaj potrpežljivosti zaradi neodzivnosti, kar je še zlasti moteče med vožnjo. Apple CarPlay deluje le z žično povezavo, kar je nelogično, ker ima avto vgrajen brezžični polnilnik mobilnikov. Upravljanje instrumentne plošče je prek joystikov in gumbov na volanu, kar zahteva kar nekaj prilagajanja. 

Osrednje mesto na armaturni plošči imata dva 12,3 palca velika digitalna zaslona, ki sta združena v enega.

Bogata varnostna oprema

Novi MG HS je dobro opremljen avto z asistenčnimi sistemi za varnejšo vožnjo kot so radarski tempomat, sistem za nadzor in samodejno zaviranje pred oviro pri vzvratni vožnji, sistem za prepoznavanje vozil v mrtvem kotu, 360 stopinjskim pogledom okrog avta pri parkiranju, pa tudi z nadzorom utrujenosti voznika, ki ob pomoči kamere stalno nadzira usmerjenost voznikovih oči z motečimi pogostimi opozorili o utrujenosti voznika.

Dno prtljažnika je ravno, je pa postavljeno dokaj visoko.

Zmogljiv, a ne prav gospodaren turbo motor

Preskusni avto je poganjal 1,5-litrski štirivaljni turbo bencinski motor s 125 kW, prenos moči je bil prek 7-stopenjskega avtomatiziranega menjalnika z dvojno sklopko. Motor je dovolj zmogljiv, da zagotavlja solidno pospeševanje, deluje tiho in uglajeno, ne pa tudi najbolj gospodarno. Že normna poraba 7,6 litra bencina na 100 km je dokaj visoka, na našem preskusu pa je bila poraba ob zmernih zahtevah 8,2 litra bencina na 100 km. Menjalnik se izkazuje z zelo uglajenim prestavljanjem, njegova zvočna kulisa pa zaradi značilnega zvoka spominja na brezstopenjske menjalnike. Menjalnik, ki ima tudi športni program, omogoča ročno prestavljanje s prestavno ročico v posebnih zahtevah, kar pride prav tedaj, ko voznik želi uporabiti določeno prestavo, na primer pri vožnji po klancih navzdol. Ima pa HS tudi stikalo za samodejno prilagajanje hitrosti ob spustih po terenu. A ob tem je treba vedeti, da HS pač ni terenski avto, kajti  odmaknjenost dna avta od tal je le 13,9 cm, torej približno enako kot pri običajnih avtih. 

Motor je s 125 kW dovolj zmogljiv, da zagotavlja solidno pospeševanje, deluje tiho in uglajeno, ne pa tudi najbolj gospodarno.

(Cestni) terenec le po obliki …

Novi MG HS ima s svojo prostornostjo in opremljenostjo dobre adute, da se kosa s številnimi tekmeci med srednjevelikimi cestnimi terenci. Manj prepričljiv je s svojimi voznimi lastnostmi, saj se prav tu kažejo največje razlike. Še zlasti to velja za odzivnost volana in natančnost vodenja, agilnost v vožnji, držanje smeri, pa tudi za lego na cesti in blaženje udarcev s podlage. Odzivnost volana je nastavljiva v treh stopnjah (udobje, normalno, šport), a voznik pri vseh treh nastavitvah dobi premalo informacij, kaj se dogaja z avtomobilom, pri občutljivi športni nastavitvi pa mora voznik često popravljati smer vožnje. Pri hitrejših vstopih v ovinke prednji del avta hitro začne siliti iz ovinka. Vzmetenje je naravnano na udobje, kratke zaporedne udarce pa kljub temu prenese na telesa potnikov. Pri umirjeni vožnji se HS izkaže kot udoben potovalni avto - tudi na avtocestah, saj je potniška kabina dobro zvočno izolirana. 

Tudi kitajski avti se dražijo

Z najboljšo opremo luxury novi HS stane 32.990 evrov, kar je 5500 evrov več kot njegov predhodnik z enako opremo. Ja, tudi kitajski avti se dražijo! Cena izgleda zelo ugodna, še zlasti v primerjavi z nekaterimi uveljavljenimi tekmeci, kot so VW tiguan, hyundai tucson, mazda CX-5, ki so dražji že s precej manj opreme. A malce podrobnejši pogled pokaže, da na primer podobno velika Fordova kuga s samodejnim menjalnikom, štirikolesnim pogonom, precej bolj gospodarnim hibridnim pogonom, prepričljivejšimi voznimi lastnostmi in primerljivo opremljenostjo ni prav veliko dražja. V prid HS-a govori 7-letna tovarniška garancija do 150.000 prevoženih kilometrov. Ne gre prezreti, da bo HS kmalu na voljo tudi z (gospodarnejšim) hibridnim pogonskim sklopom, pa tudi kot priključni hibrid.

Pri umirjeni vožnji se HS izkaže kot udoben potovalni avto - tudi na avtocestah, saj je potniška kabina dobro zvočno izolirana. 

Pod črto

MG z novim HS-om skuša mešati štrene med srednjevelikimi cestnimi terenci, pri čemer je poudarek na cestnih lastnostih, saj je zaradi (pre)majhne oddaljenosti dna avta od tal HS na terenu hitro omejen. Odlikuje se z zelo dobro prostornostjo in opremljenostjo, izkaže pa se kot udoben potovalni avto. 

Všeč nam je +

vozne zmogljivosti, prostornost, opremljenost, jamstvo

Ni nam všeč -

vozne lastnosti, poraba goriva, digitalno upravljanje, brez DAB radijskega sprejemnika, brez znanja slovenščine

Tehnični podatki

Novi MG HS 1.5 avt. luxury

MOTOR IN PRENOS MOČI: bencinski, štirivaljni, prostornina: 1496 cm3, največja moč: 125 kW (169 KM) pri 5500 vrt./min., največji navor: 275 Nm pri 3000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, avtomatiziran 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko.
MERE IN MASA: dolžina: 465,5 cm, širina: 189 cm, višina: 166,4 cm, medosna razdalja: 276,7 cm, masa praznega vozila: 1675 kg, dovoljena skupna masa: 2075 kg, prtljažnik: 507 - 1484 l, posoda za gorivo: 55 l.
ZMOGLJIVOSTI: največja hitrost: 196 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,6 s, normna poraba goriva: 7,6 l/100 km, izpust CO2: 173 g/km, poraba na testu: 8,2 l/100 km. 
CENA: Grand Automotive: 32.990 EUR

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

 

Ključne besede


Test avtacestni terenecMGMG HS