Pri Motoreviji smo bili povabljeni na digitalno premiero tehnološke osnove električnega prototipa, iz katerega bo naslednje leto nastal novi električni renault 5. Tudi v Parizu obljubljajo cenovno konkurenčen in dostopen avto, nas pa je najbolj zanimalo ali se bo nova “petka” vrnila v Revoz?
To vprašanje smo Renaultovim strokovnjakom zastavili takoj po uradni predstavitvi in dobili dvoumen odgovor: “Začetek serijske izdelave novega električnega renaulta je predviden v naši tovarni na severu Francije. Če bo trg zahteval povečanje izdelave modela, pa bomo razmišljali tudi o izdelavi na drugih lokacijah.” To pomeni, da se še ne moramo veseliti prihoda novega projekta renaulta 5 v našo avtomobilsko tovarno v Novo Mesto, zagotovo pa je pozitivno to, da na jasno postavljeno vprašanje v Parizu niso odgovorili z ne, kar daje vedeti, da Renaultovi strategi niso pozabili Revoza.
Karoserijska osnova za 30 odstotkov cenejša od osnove renaulta ZOE
Renault je za svoj nov kompaktni električni avtomobili, ki naj bi bil tudi v serijski podobi zelo podoben predstavljenemu prototipu renaulta 5, praktično na novo zasnoval karoserijsko platformo CMF-B, ki z dodatno oznako EV daje vedeti, da gre za različico, prilagojeno električnemu pogonu. To pomeni, da ima CMF-B EV karoserijska arhitektura v primerjavi s CMF-B platformo, na kateri so sedaj zgrajeni kompaktni modeli Renaulta in tudi Dacie, kar 70 odstotkov novih sestavnih delov. Nova karoserija bo tudi za 30 odstotkov cenejša od karoserije kompaktnega električnega modela ZOE.
Dostopnejši in vozniško zabavnejši od tekmecev
Inženirji obljubljajo veliko vozniške dinamike, saj je karoserija pripravljena za vgradnjo večvodilne zadnje preme. Trdijo celo, da bo to majhen električni avto, s katerim bodo v tem razredu na novo postavili merila vozne dinamike. Poleg tega pri Renaultu zagotavljajo, da bo serijski avto ponudil visoko stopnjo varnosti in tudi zelo konkurenčno ceno, ki naj bi bila nižja od tekmecev. Na novo so zasnovali še akumulatorski sklop, ki je sestavljen iz štirih velikih modulov in je za 15 kg lažji od električne shrambe, vgrajene v renault ZOE. Prototip električnega renaulta 5 poganja nov sinhroni električni motor; v primerjavi z motorjem v ZOE je lažji za približno 20 kg in hkrati zmogljivejši - po moč in učinkovitosti. Motor so skupaj z baterijskim sklopom in novo zasnovo že temeljito preskusili tudi v polarnem krogu …