Za volanom: Renault symbioz

Za volanom

Manjkajoči člen - Komur je je austral prevelik, captur pa premajhen, si lahko zdaj pri Renaultu izbere novega križanca ...


Komur je je austral prevelik (in predrag), captur pa premajhen, si lahko zdaj pri Renaultu izbere novega križanca, ki spada med oba uveljavljena renaulta; symbioz je 4,41 metra dolg križanec v značilni novodobni Renaultovi podobi in s poznanim hibridnim pogonom pod pokrovom motornega prostora …

Zanimivosti in dejstva: Tehnično je symbioz bliže capturju kot australu

Simbioza je sicer v biologiji opredeljena kot tesna in dolgotrajna poveza med dvema različnima biološkima vrstama, od katere imata obe koristi, a kaj natanko so s tem imenom o novem avtu hoteli povedati pri Renaultu, nismo izvedeli. Povsem jasna pa je njihova logika, s katero opravičujejo symbioza; z dolžino 4,41 metra spada med 4,23 metra dolgega capturja in 4,51 metra dolgega australa, v resnici pa bo nasledil kadjarja, ki doslej ni imel neposrednega naslednika. S symbiozom bodo pri Renaultu lažje tekmovali za kupce srednjevelikih križancev, ki jim je captur premajhen, austral predrag, megane conquest pa preveč kupejevski. 
Tehnično je symbioz bliže capturju kot australu, saj je narejen na prilagojeni in podaljšani capturjevi platformi. To se vidi tudi navzven; prednji del symbioza je namreč skoraj do potankosti enak prednjemu delu nedavno posodobljenega capturja, razlike pa postanejo vidne, ko avto pogledamo z boka: capturjevo platformo CMF-B so raztegnili za 18,6 cm, oblika zadnjega dela pa še najbolj spominja na zdaj povsem električnega scenica. Vse skupaj je videti všečno in značilno za novodobni Renaultov oblikovalski jezik. 
Oblikovan v prepoznavnem slogu ostrih linij. 

Znano digitalno okolje

Symbioz si s capturjem deli tudi armaturno ploščo z digitalno strojno in programsko opremo vred: na pokonci postavljenem zaslonu multimedijske naprave deluje sistem openR link, ki temelji na Googlovi osnovi. Od prednjih sedežev nazaj proti zadku se symbioz od capturja razlikuje po prostornejši kabini, ki jo lahko prilagajamo tudi z vzdolžno pomično zadnjo klopjo; če to pomaknemo povsem nazaj, je prostora med klopjo in prednjimi sedeži več kot 22 cm, je pa takrat seveda manjši prtljažnik. Ta v odvisnosti od položaja zadnje klopi meri od 492 do 524 litrov, kar je 70 litrov več kot v capturju. S podiranjem asimetrično deljivega naslonjala zadnje klopi prtljažnik lahko povečamo na največ 1582 litrov. 

Symbioz si s capturjem deli tudi armaturno ploščo z digitalno strojno in programsko opremo vred.

Uveljavljen hibrid 

Symbioz je ob začetku prodaje na voljo le z Renaultovim uveljavljenim hibridnim pogonskim sistemom e-tech full hybrid, ki ga sestavljajo 1,6-litrski bencinski štirivaljnik, električni motor in generator, ki z rekuperacijo obnavlja zalogo elektrike v litij-ionskem akumulatorskem sklopu zmogljivosti 1,2 kWh. Vse skupaj združuje multimodalni menjalnik in upravlja krmilnik; sistemska moč je 105 kW, tako kot pri capturju pa tudi pri symbiozu Renault obljublja velik del prevoženih kilometrov zgolj na elektriko in s tem majhno porabo goriva. Na naši krstni vožnjo po španskih cestah se je poraba goriva ob visokih hitrostnih povprečjih gibala med 5 in 6 l/100 km oziroma zelo podobno kot pri malce manjšem capturju.  
Tudi v vožnji sta si oba avtomobila precej podobna; symbioz je najudobnejši pri zmernih hitrostih ali pri vožnji po urbanih cestah, malo manj prepričljiv oziroma odločen pa je na odprti, hitri cesti. 
Voznik ima na voljo nekaj voznih programov, med katerimi je za vožnjo po mestnih ulicah najbolj zanimiv program “pure”, ki daje prednost električnemu motorju pred bencinskim.

Prostornina prtljažnika je odvisna od položaja zadnje klopi meri od 492 do 524 litrov, kar je 70 litrov več kot v capturju.

Popoln nabor vozniških pomočnikov

Kot se spodobi za povsem nov avto, je symbioz opremljen s popolnim naborom asistenčnih sistemov, med katerimi sta tudi sistem “active driver assist”, ki omogoča kar nekaj kilometrov skoraj avtonomne vožnje (pod nadzorom voznika, seveda), in pa sistem “predictive hybrid driving”, ki ob uporabi Renaultovega navigacijskega sistema prilagaja delovanje hibridnega pogona za čim boljšo učinkovitost. Pri Renaultu so tudi v symbiozu omogočili, da nekatere obvezne, a moteče asistenčne sisteme (ki so posledica evropske uredbe o splošni varnosti GSR2) izključimo s pritiskom na eno samo stikalo. 
Renault je v prvih dneh avgusta objavil cenik za novega symbioza; pogonska različica je le ena - e-tech full hybrid 145 -, kupci pa lahko izbirajo med tremi paketi opreme - techno, techno esprit alpine in iconic. Za najcenejšo različico techno je treba odšteti 29.690 evrov, športno navdahnjeni techno esprit alpine stane 32.990 evrov, najdražji pa je symbioz iconic - stane 34.990 evrov. 

Pod črto

Kdor bo symbioza imenoval za podaljšanega capturja, bo avtu naredil krivico; čeprav si s capturjem deli veliko tehnike, pa symbioz s prostornejšo karoserijo in z več uporabnosti predstavlja pomembno novost za kupce družinskih križancev. Cena hibridnega symbioza ni prav nizka, a symbioz naj bi pozneje dobil tudi cenejše pogonske možnosti … 

Renault symbioz

- nov križanec na podaljšani platformi capturja
- dolžina 4,42 metra, prtljažnik od 492 do 524 litrov
- Renaultov polni hibridni pogon s 105 kW
- bogata varnostna oprema
- trije paketi opreme
- že naprodaj, cene od 29.690 do 34.490 evrov.

Ključne besede


Za volanomRenaulthibridrenault symbioz

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik