Renault captur je tudi ob koncu prodaje prve generacije najbolj priljubljen cestni terenec pri nas, zato si Renault od nove generacije capturja obeta, da bo ostal na vrhu in da ga bodo tekmeci še vedno lovili. Mu bo uspelo?
Gneča na trgu cestnih terencev in križancev je vse večja; prva generacija capturja je imela pred šestimi leti le enega tekmeca, zdaj jih ima že več kot 15. Ker stara slava ne šteje veliko, so se pri Renaultu generacijske prenove lotili temeljito. Novi captur ni dobil le bolj dodelanega in imenitnega videza, pač pa tudi novo modularno platformo, večje zunanje mere in več prostora v kabini ter prtljažniku. S 422,7 cm ni le za skoraj 11 cm daljši, pač pa tudi za skoraj 3 cm širši in za centimeter višji kot doslej. Skoraj 264-centimetrska medosna razdalja omogoča več prostora za kolena potnikov zadaj; vzdolžno pomično zadnjo klop je treba za udobje potnikov potisniti nazaj, a za njo je zdaj za 81 litrov prostornejši prtljažnik - ob naprej potisnjeni zadnji klopi meri kar 536 litrov.
Korak naprej v kakovosti
Captur je še večji korak naprej naredil pri kakovosti vgrajenih materialov v kabini. Stare zamere o preveč plastični in ceneni notranjosti ne veljajo več: armaturna plošča je imenitna, lahko povsem digitalna, nov multimedijski sistem easy link (v več različicah) je odziven in bogat s funkcijami, z domiselno pestro kombinacijo različnih materialov in tekstur na armaturni plošči pa se captur - vsaj v najbolje opremljenih različicah - spogleduje z bolj prestižnimi tekmeci.
Pri tehniki je presenečenj manj: captur ni dobil štirikolesnega pogona, motorno paleto pa sestavljajo znani motorji - litrski bencinski trivaljnik s 74 kW, dve različici 1,3-litrskega bencinskega štirivaljnika s 96 in 113 kW ter dve različici 1,5-litrskega dizelskega štirivaljnika s 70 in 85 kW.
Najmočnejši bencinski motor je na voljo le s 7-stopenjskim avtomatiziranim menjalnikom, ki je dobil tudi možnost ročnega pretikanja z obvolanskima ročicama. Oba 1,3-litrska motorja, ki smo ju imeli priložnost preskusiti, sta se izkazala z iskrivostjo in prožnostjo, močnejši tudi z rahlo športnim značajem. Z velikim zanimanjem smo si ogledali maketo priključno-hibridnega pogonskega sistema, ki ga sestavljajo 1,6-litrski bencinski motor, dva električna motorja, inovativni menjalnik in 9,8 kWh akumulatorski sklop, ki omogoča do 45 km vožnje zgolj na elektriko. Priključno-hibridni captur bo k nam zapeljal aprila prihodnje leto.
Natančno in lahkotno vodljiv
Capturjevo vzmetenje je zelo natančno uravnoteženo, karoserijska nihanja komaj opazna, v kabino pa zdaj pride precej manj hrupa s ceste ali iz motornega prostora. Captur sicer ni športnik, a je vseeno natančno in lahkotno vodljiv, voznik pa lahko računa na zelo temeljit nabor voznih pripomočkov in asistenčnih sistemov. Ob radarskem tempomatu, sistemu proti naletu s prepoznavanjem pešcev ali sistemu za prepoznavanje prometnih znakov je captur dobil tudi pripomoček za samodejno vožnjo v zastojih in sistem za prečni nadzor zadaj, poleg tega pa tudi prilagodljiva LED žarometa in temeljito povezljivost s svetom.
Kaj od tega bo v serijski opremi, kaj za doplačilo in koliko bo vse skupaj stalo, bomo zvedeli, ko bo captur v začetku prihodnjega leta zapeljal na slovenske ceste.
Pod črto ...
Videti je, da je Renault zelo dobro prisluhnil odmevom s trga, a tudi temeljito preučil tekmece: pri večini lastnosti ponuja za odtenek več kot tekmeci. Če bo imel pravo ceno, ga bodo tekmeci zelo težko premagali.
- večji, prostornejši in oblikovno skladnejši
- kakovosti materiali v potniški kabini
- trije bencinski, dva dizelska motorja
- bogat nabor varnostne opreme
- spomladi tudi priključni hibrid
- naprodaj januarja, cena še ni znana.