Test: Renault espace iconic e-tech hybrid 200

Test

Nepravo ime? Kdor se ga spominja ali pa ga še vedno vozi kot enoprostorneža, se bo težko sprijaznil z najnovejšim križancem, ki nosi ikonično ime ...


Espace je spoštovano avtomobilsko ime, saj je utemeljil razred enoprostornežev in vedno veljal za sinonim prilagodljivosti, udobja in prostornosti. Kdor se ga spominja ali pa ga še vedno vozi kot enoprostorneža, se bo težko sprijaznil z najnovejšim križancem, ki nosi ikonično ime, ne pa tudi tistega, kar je to ime nekoč pomenilo. 

Oblika in prostornos 4/5 zvezdic
Zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
Vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
Varnost in oprema 5/5 zvezdic
Vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Seveda bi naredili krivico, če bi najnovejšemu križancu espacu, ki s svojo karoserijo združuje lastnosti klasičnega karavana in cestnega terenca z višjim sedežnim položajem, očitali, da v njem ni več nič izvirnega espaca. V kabinskem tlorisu ob 2,7-metrski medosni razdalji še vedno ostaja kar nekaj prilagodljivosti, saj se v njem lahko zelo udobno pelje pet odraslih oziroma tudi sedem potnikov, če bosta 6. in 7. sedež v prtljažniku zasedla otroka. Tudi upravljanje s sedeži je precej preprosto in kot smo bili vedno vajeni v espacu, so sedeži veliki in udobni. Glede na zasedenost kabine in pomik zadnje klopi je prilagodljiv tudi prtljažnik; če sta sedeža tretje vrste “potopljena” v prtljažno dno, je kljub hibridnemu pogonu prostornina prtljažnika s 677 litri velika. Če so zasedeni vsi sedeži, za prtljago ostane le skromnih 159 litrov prostora. 
Veliko strešno okno, za katerega je treba doplačati tisoč evrov, kabino naredi zelo svetlo in na videz še večjo. Stranska bočna stekla in zadnje steklo nudijo občutno manj razgleda oziroma preglednosti kot nekoč, ko je espace ponujal skoraj helikopterski razgled na cesto in pokrajino. Če k temu dodamo še udobje posamičnih pomičnih sedežev, ki jih je bilo mogoče tudi enostavno premikati po kabini ali celo vzeti iz avtomobila, je jasno, zakaj znano ime v karoseriji križanca ne more slediti espacu preteklosti. Mu pa v plus štejemo razmeroma veliko nosilnost, ki presega pol tone, in za hibrida z 1,2-litrskim trivaljnikom tudi sprejemljivo vlečno moč, saj za seboj lahko vleče priklopnik z maso tono in pol.

Le izurjeno oko poznavalca bo opazilo malce daljšo karoserijo in malce drugačna svetlobna telesa, ki espaca ločijo od australa. Nova doba je temu modelu prinesla popolno preobrazbo iz enega najboljših enoprostornežev v preecej bolj običajnega križanca srednjega razreda. 

Je to grand austral?

Na pogled je novi espace pravzaprav videti kot za 17,2 cm podaljšan austral, s katerim si deli še električno samooskrbni hibridni pogonski sklop. Med našimi testnimi kilometri smo dobili kar nekaj vprašanj, če je to 7-sedežni grand auastral. Pravzaprav bi bilo za tega križanca to ime verjetno res bolj posrečena izbira kot espace. 
Pri podobi velja zapisati, da je zaradi prej omenjene razlike v dolžini in 7,3 cm daljše medosne razdalje ter 20-palčnih platišč espace vendarle nekoliko elegantnejši od australa. Pri doplačilih, ki neposredno vplivajo na videz, velja omeniti 900 evrov vredno kovinsko modro barvo s posebnim leskom. V oči padejo tudi zajetne zadnje luči z vpadljivo grafiko, ki se raztezajo skoraj čez celotno širino avtomobila. Pri najbogatejši opremi iconic med doplačili za 900 evrov vsekakor priporočamo dobro delujoča matrična LED žarometa. 

Če so zasedeni vsi sedeži, za prtljago ostane le skromnih 159 litrov prostora. 

Digitalizacija v slovenščini 

Znotraj espace še vedno izstopa z nadpovprečnimi materiali, ergonomijo, priročnimi odlagalnimi mesti, letalskim naslonom za roko na sredinski konzoli, usnjem na ogrevanem volanu in sedežih, ki omogočajo tudi masažo. Ob znani Renaultovi digitalni arhitekturi armaturne plošče z velikim 12-palčnim pokončno postavljenim zaslonom in sistemom R link, ki ponuja pestro vsebino, natančno navigacijo in napredne storitve internetnega velikana Googla, je pohvalno, da so obdržali orodno vrstico z mehanskimi stikali za hitre nastavitve zračenja, gretja stekel in ogledal, varnostnih utripalk … S stikali na volanu je zelo enostavno upravljati s podatki potovalnega računalnika in različnimi prikazi na zaslonu merilnikov ter hitrimi nastavitvami aktivnega radarskega tempomata vključno z nadzorom smeri. 
Vsi podatki na zaslonih so v slovenščini, z glasovnim Googlovim vmesnikom pa je treba komunicirati v enem od najbolj razširjenih tujih jezikov. Vse Googlove storitve vključno z zemljevidi so 5 let na voljo brezplačno. 
Sedežni položaj za volanom je zelo dober in omogoča izdatne nastavitve. Pohvalo si zasluži tudi ravno prav velik in dobro oblikovan volan, ki lepo sede v roke. Škoda le, da s svojo povednostjo ne sledi dinamiki in natančnosti podvozja.

Espace se ob izgubi večine enoprostorskih lastnosti še vedno lahko pohvali z dovolj prostorno in predvsem dobro in kakovostno izdelano kabino, ki pušča pečat izvirnega espaca z nekaterimi unikatnimi rešitvami, kot je pomični letalski naslon za roko in pod njim indukcijska plošča za brezžično polnjenje mobilnega telefona. 

Vozniška eleganca

Vozne lastnosti espace postavlja na visoko raven udobja, pa tudi dinamičnosti. V vožnji bodo na svoj račun prišli tako umirjeni kot zahtevni vozniki. Z najvišjo opremo je podvozje oplemeniteno še z Renaultovim dodelanim sistemom štirikolesnega krmiljenja 4control. Do hitrosti 50 km/h se kolesi zadaj do kota 5 stopinj obračata v nasprotno stran kot kolesi spredaj. S tem se skrajša učinek dolge medosne razdalje in zmanjša obračalni krog.  Na ozkih parkiriščih je espace okreten kot clio in omogoča zelo natančno manevriranje. Pri hitrostih nad 50 km/h se zadnji kolesi za eno stopinjo obračata v smeri prednjih koles; to izboljša smerno stabilnost, vodljivost v ovinkih, lego na cesti in okrepi vozniško dinamiko. Espace blesti med ovinki in pri tem ni naporen za potnike. Je odličen potovalni avto, ki se ne boji zapusti avtoceste in ponuditi užitkarskega obvoza po zaviti magistrali. 

V kabinskem tlorisu ob 2,7-metrski medosni razdalji še vedno ostaja kar nekaj prilagodljivosti, saj se v njem lahko zelo udobno pelje pet odraslih oziroma tudi sedem potnikov, če bosta 6. in 7. sedež v prtljažniku zasedla otroka.

Vzemi ali pusti

Espace kupcu ponuja le eno izbiro pogonskega sklopa po načelu vzemi ali pusti. Na voljo je le najzmogljivejši električno samooskrbni polni hibridni pogon serije e-tech, v katerem 1,2-litrski prisilno polnjen bencinski trivaljnik sodeluje s  50-kilovatnim električnim motorjem, ki energijo črpa iz litij-ionskega pogonskega akumulatorja zmogljivosti 1,7 kWh. Vse prednosti in slabosti tega pogonskega sklopa smo podrobno preskusili že v australu. Kljub razmeroma veliki sistemski moči 147 kW in navoru 350 Nm bi si v takem espacu želeli več odzivnosti, sploh ker ima avto tako dobro uravnoteženo podvozje. Hibridnemu sklopu z zapletenim multimodalnim dogajanjem, ki na pogonski osi združuje oba motorja in menjalnik brez sklopke, sicer neučinkovitosti ne moremo očitati, saj smo kljub pretežno daljšim vožnjam na testu zabeležili povprečno porabo pod šestimi litri bencina na 100 kilometrov.  V gostem prometu in mestu očitno pobudo prevzame elektrika, ki z dobro rekuperacijo tudi precej hitro obnavlja zalogo elektrike v pogonskem akumulatorju. Skupni delež električnih kilometrov brez težav doseže četrtino ali celo tretjino vsote vseh prevoženih kilometrov. Najbolj varčni vozniki bodo z eno posodo goriva zagotovo lahko dosegli tudi 1000-kilometrski “dizelski” doseg, tudi zato, ker pogon do hitrosti 130 km/h omogoča “jadranje” na elektriko. Zaplete pa se pri prej omenjeni odzivnosti. Dinamično odpeljanim kilometrom se ta pogon upira z neodločnim prestavljanjem in rahlimi zamudami pri dostavi polne sistemske moči. Če se spomnimo zadnjega dizelskega espaca na testu, ki je imel 200 “konjičev,” lahko brez slabe vesti zapišemo, da hibridni espace malce skriva obljubljene zmogljivosti oziroma jih izgublja v vseh svojih zobniških kombinacijah prenosa bencinsko-električne energije na kolesa.
Glede pogona nas najbolj moti dejstvo, da v takem modelu avtomobila ni več pogonske raznolikosti, sploh ker na trg prihajajo priključni hibridi z več kot 100 kilometri električnega dosega. Pa ne pozabimo, da je espace nekoč imel tudi V6 motor in izdelali so celo ekstremno različico z desetvaljnikom iz dirkalnika formule 1. Urednik Motorevije ne more pozabiti grmenja in pospeška tistega espaca. 

Najbolj varčni vozniki bodo z eno posodo goriva zagotovo lahko dosegli tudi 1000-kilometrski “dizelski” doseg, tudi zato, ker pogon do hitrosti 130 km/h omogoča “jadranje” na elektriko.

Pod črto 

Novi espace s hibridnim pogonom je udoben in varen družinski avto, ki za dobrih 46 tisoč evrov ponudi celovit paket osebne mobilnosti. Kljub temu pa v njem ni več mogoče najti toliko praktičnosti, kot jo je ponujal “pravi” espace v svojih najboljših generacijah. Ne moremo se znebiti občutka, da je ta avto pravzaprav derivat karavanskega talismana in cestno terenskega koleosa, ki bi mu najbolj pristajalo ime grand austral. 

Všeč na je +

dinamične vozne lastnosti, prostorna kabina, udobje, učinkovitost hibridnega pogona, matrični LED žarometi za doplačilo

Ni nam všeč -

odzivnost pogona pri dinamični vožnji, prilagodljivost


Tehnični podatki

Renault espace iconic e-tech hybrid 200

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, prostornina: 1199 cm3, največja moč: 96  kW (130 KM) pri 4500 vrt./min, največji navor: 205 Nm pri 1750 vrt./min. Električni motor: 50 kW in 205 Nm, zaganjalnik-generator 25 kW. Največja sistemska moč in navor: 147 kW (200 KM) in 350 Nm Pogon na prednji kolesi, samodejni multistopenjski menjalnik.
Mere in masa:  dolžina: 472,2  cm, širina: 182,5 cm, višina: 164,5, cm, medosna razdalja: 273,8 cm, masa praznega vozila: 1822 kg, dovoljena skupna masa: 2360  kg, prtljažnik: 677– 1714 l, litij-ionski akumulatorski sklop: 1,7 kWh (400 V) posoda za gorivo: 55 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 175  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8,8 s, normna poraba goriva kombinirano: 4,9 l/100  km, izpust CO2: 110  g/km, poraba na testu: 5,9 l/100  km.
Cena: GA Adriatic: 46.600 EUR
Kljub najvišji stopnji opreme iconic je imel testni avtomobil še za 4830 evrov dodatne opreme. Je pa res, da je najdražje doplačilo stalo še vedno precej zmernih 1000 evrov - toliko stane panoramska streha. 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


RenaultKrižanechibridni pogonhibridrenault espace

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije