S prenovo naj bi peta generacija renaulta clia dobila nov zagon pri prodaji tega sicer izjemno uspešnega modela. Še ambicioznejše cilje ima na slovenskem trgu, saj pri zastopniku GA Adriatic smelo napovedujejo, da naj bi se spet povzpel na prvo mesto najbolj prodajanih modelov avtov v Sloveniji, kjer je bil clio vrsto let - vse do predlani. Kaj je cliu prinesla prenova, smo preverili pri cliu TCe 90 techno z litrskim bencinskim motorjem s turbinskim polnilnikom in z najboljšo opremo pri tem motorju.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Clio ima v slovenskem avtomobilskem svetu posebno mesto, saj gre za avto, ki je zadnja tri desetletja zelo pomembno zaznamoval poslovanje novomeške tovarne Revoz in njenih slovenskih dobaviteljev. Prvi clio (prve generacije) je iz novomeške tovarne zapeljal leta 1993. Izjemno pomemben pečat je zapustil clio druge generacije, ki so ga v Novem mestu izdelovali kar 17 let, naredili pa se več kot 1,5 milijona avtov. Tretje generacije clia v Novem mestu niso izdelovali, pač pa so na Dolenjskem izdelovali clio četrte in pete generacije - seveda ga izdelujejo tudi v prenovljeni različici. Na slovenskem trgu je bilo v treh desetletjih prodanih približno 138.000 cliov vseh generacij.
Nov lesk poznane podobe
A vrnimo se h cliu pete generacije. Že ob prihodu na trgu leta 2019 je bil zelo prepričljiv s svojimi lastnostmi. Po štirih letih so mu Renaultovi oblikovalci nadeli precej spremenjeno zunanjo podobo in posodobili izgled potniške kabine, tehnična zasnova avtomobila pa je ostala praktično nespremenjena. Prenovljeni clio je takoj prepoznaven zaradi povsem spremenjene podobe prednjega dela avta, ki jo podčrtuje prenovljen Renaultov znak v obliki dvojnega romba. A ne samo spremenjen Renaultov zaščitni znak, temveč tudi nova maska v obliki temnih rombov, spremenjen prednji odbijač in nov svetlobni zapis dajejo prenovljenemu cliu povsem nov izgled.
Pri svetlobnem zapisu izstopajo dnevne luči v obliki polromba na vsaki strani, žarometi z LED tehnologijo pa zagotavljajo dobro vidljivost tudi ponoči.
A ne samo v prednjem delu, temveč tudi zadaj ima clio novo podobo, saj je dobil spremenjen zadnji odbijač.
V notranjosti manj sprememb
Nekaj sprememb je tudi v potniški kabini. Najbolj je opazna nova tkanina na sedežih in na armaturni plošči. Potniška kabina deluje sodobno in tehnološko napredno, poudarek ji dajeta velik pokončen zaslon na sredini armaturne plošče in zaslon instrumentne plošče, ki omogoča različne prikaze po voznikovi izbiri s tipkami na volanskem obroču.
Voznikova ergonomija je zelo dobra, saj ima voznikov sedež dovolj velik pomik in dobro nastavljivost, dvojno je nastavljiv tudi volanski obroč, tako da voznik brez težav najde optimalen položaj za volanom.
Trije valji za zmerno porabo goriva
Litrski bencinski motor, ki ima značilen zvok trivaljnika, ob pomoč turbo polnilnika zagotavlja dobre vozne zmogljivosti in tudi dovolj odločno pospeševanje, a le, če avto ni polno obremenjen. Tedaj mu hitro poide sapa, voznik pa mora biti še bolj natančen pri izbiri ustrezne prestave šeststopenjskega ročnega menjalnika, ki je sicer natančen, a ima dokaj dolge gibe prestavne ročice. Motor se izkazuje z zmerno porabo goriva, saj je na našem preskusu porabil 5,7 litra bencina na 100 km. Kdor želi voziti še bolj varčno, lahko izbere vozni program eco, na voljo pa je tudi športni program vožnje.
Dobro podvozje in bogata serijska oprema
Cliovo vzmetenje je zelo dobro uravnoteženo, avto ima dobro vzvojno čvrstost, potniška kabina je dobro zvočno izolirana, tako da je vožnja tudi na avtocesti dovolj tiha. Volanski mehanizem vozniku daje precej povratnih informacij, ESC v kritičnih situacijah deluje uglajeno in učinkovito. Pri vzdrževanju varnostne razdalje je vozniku v pomoč barvni in številčni prikazovalnik, ki ga opozarja na (pre)kratko razdaljo. Del serijske opreme je tudi dovolj učinkovit sistem za prepoznavanje prometnih znakov. Serijsko je vgrajen klasičen tempomat z uravnavanjem na volanu.
Pri parkiranju je v dobrodošlo pomoč vzvratna kamera, za doplačilo pa je na voljo tudi 360 stopinjski pogled okrog avta.
Serijsko ima clio vgrajen sistem za brezžično zrcaljenje telefona na sredinski zaslon, ki deluje učinkovito, za doplačilo pa so na voljo tudi nekateri drugi asistenčni sistemi (za avte v mrtvem kotu, radarski tempomat, …).
Pod črto: podražitev …
Prenovljeni clio ima z novim, bolj tehnološkim, a všečnim videzom, s preverjenimi tehničnimi lastnostmi in dobro prostornostjo tako v potniški kabini kot v prtljažniku veliko argumentov za prepričevanje kupcev, le njegova cena ni več tako ugodna, kot je bila pred nekaj leti. Za clia TCe 90 z opremo techno je treba odšteti 19 evrskih tisočakov, kar sicer ni več od tekmecev, manj pa tudi ne!
Več nam je +
udobje v vožnji, sodobna armaturna plošča, digitalni vmesnik, kakovost izdelave
Ni nam všeč -
nepriročne kljuke zadaj, zmogljivost motorja ob polni obtežitvi
Tehnični podatki
Renault clio TCe 90 techno
Motor in prenos moči: | bencinski, trivaljni, prostornina: 999 cm3, največja moč: 67 kW (90 KM) pri 4500 vrt./min, največji navor: 160 Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni šeststopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 404,7 cm, širina: 172,8 cm, višina: 143,7 cm, medosna razdalja: 258,3 cm, masa praznega vozila: 1218 kg, dovoljena skupna masa: 1605 kg, prtljažnik: 391 - 1069 l, posoda za gorivo: 42 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 12,2 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,3 l/100 km, izpust CO2: 119 g/km, poraba na testu: 5,7 l/100 km. |
Cena: | GA Adriatic: 18.990 EUR |
Kako do novega avtomobila?
NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti. |