Test: Škoda scala 1.5 TSI ACT DSG ambition

Test

Stopnica - To je avto stopil za stopnico višje od rapida, ki ga nadomešča v Škodini ponudbi …


Je s scalo Škoda končno dobila svojega golfa? Preskusili smo scalo z 1,5-litrskim TSI motorjem in ugotovili, da je avto stopil za stopnico višje od rapida, ki ga nadomešča v Škodini ponudbi …

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

 

Zrasla iz osnove za majhne avtomobile, a je daljša od golfa 7. generacije

Škodina modelna paleta nikoli ni bila povsem poravnana s koncernskimi razrednimi normami in tudi scalo je precej težko spraviti v ustrezen predal. Narejena je na modularni platformi za majhne avtomobile (kot na primer VW polo in T-cross), a z dolžino 436,2 cm je daljša od aktualnega VW golfa (pa seveda tudi od predhodnika rapida). Je tudi prostornejša: navdušijo tako prostor po širini, kot izdatno odmerjen prostor za kolena potnikov zadaj in udoben dostop do zadnje klopi. Pregovorno dobro izrabo prostora scala potrjuje s prtljažnikom; 467 litrov je razredni rekord, ki ga podčrtujeta uporabno nizek nakladalni rob in velika odprtina prtljažnih vrat.

Ne čudi, da se v scali sedi udobno in zračno, dokaj nizka bočna linija omogoča tudi dober pogled iz avta. Voznik se bo za volanom scale hitro znašel; armaturna plošča je vzor učinkovite ergonomije in preglednosti, pravilnega sedežnega položaja pa ni težko najti. S paketom opreme ambition kupec dobi preprosto multimedijsko napravo z nekaj osnovnimi funkcijami; za več sodobnosti je treba seči po opremi style ali se poglobiti v precej dolg seznam dodatne opreme.

V scali navdušijo tako prostor po širini, kot izdatno odmerjen prostor za kolena potnikov zadaj in udoben dostop do zadnje klopi.

Tehta manj kot 1300 kg, a ...

Za razliko od paketa opreme pa 1,5-litrski bencinski štirivaljnik s 110 kW in 7-stopenjskim avtomatiziranim menjalnikom DSG predstavlja vrh motorne ponudbe; 110 kW oziroma 150 KM se upravičeno spogleduje s športnimi zmogljivostmi - tako opremljena scala tehta namreč manj kot 1300 kg. Če bi se motor bolje ujel z občasno neodločnim in pri speljevanju preveč agresivnim menjalnikom, skoraj ne bi imeli pripomb: motor je prožen in uglajen, hkrati pa prijetno varčen.
Pri voznih lastnostih ni presenečenj: udobno vzmetenje in Škodina značilna lahkotna nastavitev servoojačevalnika volanskega mehanizma pomenita lahkotno in natančno vodljivost ter predvidljivo obnašanje v ostreje voženih ovinkih. Scala lepo blaži cestne neravnine, učinkovita je tudi zvočna izoliranost potniške kabine.

Volkswagnov obsežen nabor sodobnih tehnologij ni zaobšel scale, a za najsodobnejše je treba dodatno seči v žep. Serijsko so na voljo sistem proti naletu s samodejnim zaviranjem in pomoč pri ohranjanju smeri na voznem pasu, a tudi le navaden tempomat in le zasenčene luči žarometov v LED tehniki.

Nekaj dodatne opreme - na primer parkirna tipala spredaj in zadaj, pa digitalni radijski sprejemnik - je ceno scale potisnilo prek 22.000 evrov - in precej blizu VW golfu.

Pri voznih lastnostih ni presenečenj: udobno vzmetenje in Škodina značilna lahkotna nastavitev servoojačevalnika volanskega mehanizma pomenita lahkotno in natančno vodljivost ter predvidljivo obnašanje v ostreje voženih ovinkih.

Pod črto ...

Scala je res Škodin golf - prijeten, uporaben, prostoren in všečen družinski avto. A takšen nabor lastnosti ne more biti poceni - razlike do pravega golfa so majhne, odločitev pa zato težka.

Všeč nam je + 

prostor na zadnji klopi, zelo prostoren prtljažnik, ergonomija in sedenje, dobre zmogljivosti

Ni man všeč -

skromna oprema, neodločen menjalnik, razmeroma visoka cena

S paketom opreme ambition kupec dobi preprosto multimedijsko napravo z nekaj osnovnimi funkcijami; za več sodobnosti je treba seči po opremi style ali se poglobiti v precej dolg seznam dodatne opreme.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina 1498 cm3, največja moč: 110  kW (150 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 250 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 7-stopenjski avtomatizirani menjalnik.
Mere in masa: 436,2  cm, širina: 179,3  cm, višina: 147,1  cm, medosna razdalja: 264,9  cm, masa praznega vozila: 1265  kg, dovoljena skupna masa: 1718  kg, prtljažnik: 467 - 1410 l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 219  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8,3 s, normna poraba goriva kombinirano: 6,2 l/100 km, izpust CO2: 113  g/km, poraba na testu: 6,8  l/100 km.
Cena: Porsche Slovenija: 20.895 EUR

Ključne besede


testTestTest avtaŠkodaškoda scala