Je s scalo Škoda končno dobila svojega golfa? Preskusili smo scalo z 1,5-litrskim TSI motorjem in ugotovili, da je avto stopil za stopnico višje od rapida, ki ga nadomešča v Škodini ponudbi …
oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 3/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Zrasla iz osnove za majhne avtomobile, a je daljša od golfa 7. generacije
Škodina modelna paleta nikoli ni bila povsem poravnana s koncernskimi razrednimi normami in tudi scalo je precej težko spraviti v ustrezen predal. Narejena je na modularni platformi za majhne avtomobile (kot na primer VW polo in T-cross), a z dolžino 436,2 cm je daljša od aktualnega VW golfa (pa seveda tudi od predhodnika rapida). Je tudi prostornejša: navdušijo tako prostor po širini, kot izdatno odmerjen prostor za kolena potnikov zadaj in udoben dostop do zadnje klopi. Pregovorno dobro izrabo prostora scala potrjuje s prtljažnikom; 467 litrov je razredni rekord, ki ga podčrtujeta uporabno nizek nakladalni rob in velika odprtina prtljažnih vrat.
Ne čudi, da se v scali sedi udobno in zračno, dokaj nizka bočna linija omogoča tudi dober pogled iz avta. Voznik se bo za volanom scale hitro znašel; armaturna plošča je vzor učinkovite ergonomije in preglednosti, pravilnega sedežnega položaja pa ni težko najti. S paketom opreme ambition kupec dobi preprosto multimedijsko napravo z nekaj osnovnimi funkcijami; za več sodobnosti je treba seči po opremi style ali se poglobiti v precej dolg seznam dodatne opreme.
Tehta manj kot 1300 kg, a ...
Za razliko od paketa opreme pa 1,5-litrski bencinski štirivaljnik s 110 kW in 7-stopenjskim avtomatiziranim menjalnikom DSG predstavlja vrh motorne ponudbe; 110 kW oziroma 150 KM se upravičeno spogleduje s športnimi zmogljivostmi - tako opremljena scala tehta namreč manj kot 1300 kg. Če bi se motor bolje ujel z občasno neodločnim in pri speljevanju preveč agresivnim menjalnikom, skoraj ne bi imeli pripomb: motor je prožen in uglajen, hkrati pa prijetno varčen.
Pri voznih lastnostih ni presenečenj: udobno vzmetenje in Škodina značilna lahkotna nastavitev servoojačevalnika volanskega mehanizma pomenita lahkotno in natančno vodljivost ter predvidljivo obnašanje v ostreje voženih ovinkih. Scala lepo blaži cestne neravnine, učinkovita je tudi zvočna izoliranost potniške kabine.
Volkswagnov obsežen nabor sodobnih tehnologij ni zaobšel scale, a za najsodobnejše je treba dodatno seči v žep. Serijsko so na voljo sistem proti naletu s samodejnim zaviranjem in pomoč pri ohranjanju smeri na voznem pasu, a tudi le navaden tempomat in le zasenčene luči žarometov v LED tehniki.
Nekaj dodatne opreme - na primer parkirna tipala spredaj in zadaj, pa digitalni radijski sprejemnik - je ceno scale potisnilo prek 22.000 evrov - in precej blizu VW golfu.
Pod črto ...
Scala je res Škodin golf - prijeten, uporaben, prostoren in všečen družinski avto. A takšen nabor lastnosti ne more biti poceni - razlike do pravega golfa so majhne, odločitev pa zato težka.
Všeč nam je +
prostor na zadnji klopi, zelo prostoren prtljažnik, ergonomija in sedenje, dobre zmogljivosti
Ni man všeč -
skromna oprema, neodločen menjalnik, razmeroma visoka cena
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina 1498 cm3, največja moč: 110 kW (150 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 250 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 7-stopenjski avtomatizirani menjalnik. |
Mere in masa: | 436,2 cm, širina: 179,3 cm, višina: 147,1 cm, medosna razdalja: 264,9 cm, masa praznega vozila: 1265 kg, dovoljena skupna masa: 1718 kg, prtljažnik: 467 - 1410 l, posoda za gorivo: 50 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 219 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,3 s, normna poraba goriva kombinirano: 6,2 l/100 km, izpust CO2: 113 g/km, poraba na testu: 6,8 l/100 km. |
Cena: | Porsche Slovenija: 20.895 EUR |