Bo četrta generacija superba, največjega Škodinega modela, nadaljevala uspešno zgodbo, ki jo je superb spisal od leta 2001, ko je na trg prišel prvi superb. A če so bile prve tri generacije superba delo Škodinih inženirjev in oblikovalcev, je novi superb plod skupnega razvoja z VW passatom. Preverili smo, kako se pelje novi superb v karavanski oziroma combi različici.
Zanimivosti in dejstva: Na ceste zapeljalo več kot 1,6 milijona superbov
Novi superb combi ima veliko adutov za nadaljevanje uspešne poti. Od leta 2001, ko so pri Škodi spet začeli izdelovati superba - prvi superb je na ceste zapeljal že leta 1934 - so namreč prodali več kot 1,6 milijona superbov, pri čemer ima tretja generacija več kot polovični delež. |
Tesne tehnične vezi tudi pomenijo, da superba ne izdelujejo na Češkem v Škodini tovarni, temveč prihaja s tekočih trakov Volkswagnove tovarne v Bratislavi na Slovaškem. A tega seveda ni videti oziroma zaznati, kajti superb je zadržal svoje osnovne značilnosti: izjemno prostornost v potniški kabini, zelo velik, s 690 litri še 30 litrov večji prtljažnik kot pri predhodniku, visoko kakovost vgrajenih materialov in natančno izdelavo. Superb je s 490 cm dolžine še za 4 cm daljši kot doslej, pa tudi malenkost nižji in ožji, medosna razdalja pa je ostala enaka. Prednji del zaznamujejo osemkotna maska s pokončnimi črnimi lamelami in LED žarometoma, ki sta lahko tudi matrična. Posebno pozornost so oblikovalci namenili aerodinamičnosti karoserije in s količnikom zračnega upora 0,25 dosegli odličen rezultat. Vzmetenje je nastavljivo, saj je avto opremljen z dinamičnim uravnavanjem podvozja in možnostjo izbire različnih voznih programov.
Bencin, dizel in elektrika
Novi superb je sprva na voljo z že znanim bencinskim 1,5-litrskim motorjem s 110 kW z izklopom dveh valjev, ko voznik ne dodaja plina. Za boljši izkoristek so motorju dodali blagi hibridni sistem in 48 voltno električno napeljavo, kar pripomore k malenkost manjši porabi goriva. Za prenos moči skrbi avtomatiziran DSG menjalnik z dvojno sklopko. Hibridni sistem deluje praktično neopazno.
Pozneje bosta na voljo še dva bencinska motorja, oba 2-litrska; šibkejši bo imel 150 kW, močnejši, ki bo na voljo zgolj s štirikolesnim pogonom, pa 195 kW.
Za vse tiste, ki (še vedno) prisegajo na dizelski motor, sta na voljo dve različici 2-litrskega motorja. Šibkejši zmore 110 kW, močnejši, ki je na voljo zgolj s štirikolesnim pogonom, pa 142 kW. Z zmogljivejšim motorjem ima superb zelo dobre zmogljivosti in je v vseh situacijah brez težav kos voznikovim pričakovanjem.
Tudi novi superb je na voljo kot priključni hibrid s skupno močjo 150 kW (1,5-litrski bencinski motor s 110 kW in električni motor s 85 kW), ki pa ima bistveno izboljšane zmogljivosti. Vgrajen ima namreč 25,7 kWh akumulatorski sklop, ki omogoča več kot 100 kilometrski doseg pri vožnji na elektriko. Pri vožnji po lizbonskih ulicah smo se lahko prepričali, da ne gre le za številke na papirju, temveč jih avto brez težav potrdi tudi v prometu. Novi superb s priključnim hibridnim pogonom je bolj uporaben tudi zato, ker sedaj akumulatorski sklop AC polnilnik polni z 11 kW, kar omogoča napolnitev v manj kot treh urah. Vgrajen pa je tudi 50 kW DC polnilnik, ki napolni akumulatorski sklop do 80 odstotne napolnjenosti v 25 minutah. Preklop med električnim in hibridnim načinom vožnje je mogoč prek izbirnika na sredinskem zaslonu.
Priključni hibrid je torej lahko tudi pri daljših vožnjah zelo uporaben za vožnjo na elektriko, a dvojnost pogona seveda pomeni tudi dvojnost pri vzdrževanju pogonskega sklopa, vpliva pa tudi na maso avta, ki je 1,85 tone.
Prostorsko razkošje in odlična ergonomija
Potniška kabina novega superba prepriča ne zgolj z izjemno prostornostjo, temveč tudi z odlično voznikovo ergonomijo, kakovostnimi vgrajenimi materiali, oblikovalsko domiselnostjo, ki se še zlasti izkazuje z zanimivo oblikovano armaturno ploščo, praktičnimi rešitvami, med katere sodi pomik prestavne ročice DSG menjalnika ob volan, tako da je prostor na sredinski konzoli namenjen shranjevanju različnih predmetov. Upravljanje prostostoječega 13 palčnega sredinskega zaslona je enostavno z dotikom ali prek dveh gumbov pod zaslonom, upravljanju nekaterih funkcij so namenjeni trije vrtljivi in potisni gumbi. Seveda je nastavljiva tudi instrumentna plošča. Nekatere funkcije lahko voznik upravlja tudi prek stikal na volanu, upravljanje radarskega tempomata pa je dokaj nepregledno s stikali na ročici na levi strani volana.
Svojo najboljšo plat superb combi pokaže v vožnji. Avto je namreč zelo natančno in lahkotno vodljiv, a kljub lahkotnosti ima voznik vedno dovolj informacij o dogajanju pod kolesi. Izkazuje se z odlično lego na cesti, pri hitrejši vožnji po avtocesti pa z odlično smerno stabilnostjo. Podvozje in vzmetenje učinkovito in tiho opravljata svojo nalogo tudi na kratkih grbinah, suverena sta tudi na daljših neravninah, ko pride do izraza tudi vzvojna čvrstost karoserije. Zaradi odlične aerodinamike so tudi hitrejše vožnje zelo tihe, kar pripomore tudi k udobju v vožnji, ki je na zelo visoki ravni.
Pod črto ...
Tesnejše tehnične vezi z VW passatom superbu vsekakor ne bodo škodile, saj je kljub enaki tehnični osnovi novi superb zadržal značilne lastnosti Škodinih avtomobilov. Le pri cenah sta si VW passat in superb precej podobna - približno 35.500 evrov stane najcenejši superb, a to verjetno ne bo odločilen argument za nakup, še zlasti zato ne, ker le enega od desetih superbov kupijo zasebni kupci, od preostalih devetih pa je približno polovico službenih avtomobilov, ostali pa so namenjeni drugi službeni uporabi (taksiji, avti za izposojo …).
Nova škoda superb combi
- 490 cm dolg karavan
- tehnično osnovo si deli z novim VW passatom
- veliko prostora v kabini
- prtljažnik s prostornino 690 litrov
- digitalna notranjost
- bencinski motorji: 1,5-litrski s 110 kW, 2-litrski s 150 in 195 kW
- dizelska motorja: 2-litrski s 110 in 142 kW
- priključni hibrid s 150 kW in 100-kilometrskim električnim dosegom
- pogon na prednji kolesi ali štirikolesni pogon
- že naprodaj v Sloveniji
- cene se začnejo pri 35.478 evrih in sežejo do 50.200 evrov