Prvi pogled: nova škoda kodiaq

Prvi pogled

Mogočna sled - V vsega sedmih letih so Čehi naredili in prodali nič manj kot 841.900 kodiaqov.


Škodin največji cestni terenec kodiaq v drugi generaciji krepi svoje največje adute - prostorsko udobje, praktičnost in pogonsko raznolikost. Kodiaq, ki je ime dobil po največji podvrsti rjavega medveda, bo na trgu nedvomno nadaljeval uspešno pot predhodnika.

V vsega sedmih letih so Čehi naredili in prodali nič manj kot 841.900 kodiaqov ter zanj prejeli tudi 40 mednarodnih nagrad. S kodiaqom je Škoda postala globalna avtomobilska znamka in kodiaq je še danes drugi najbolj prodajan Škodin cestni terenec, za cenovno dostopnejšim kamiqom. Na svetovni premieri v Berlinu smo med prvimi na svetu preverili, s čim vse bo kodiaq prihodnje leto “prilomastil” na slovenske ceste. 

Kodiaq je poleg octavije tisti Škodin avtomobil, ki je poskrbel za dokončen tržni preboj in oživitev te znamke pod okriljem koncerna Volkswagen. Škoda je z njim razmeroma pozno, a izjemno uspešno vstopila na trg cestnih terncev. Kodiaq je na cestah le sedem let, a hitro je pokazal tržno moč, ki spominja na moč orjaškega medveda, po katerem je model dobil ime. Na aljaškem otoku Kodiak namreč lomasti okoli 3500 medvedov kodiakov, ki veljajo za največjo podvrsto rjavega medveda, saj samci lahko tehtajo do 680 kilogramov.

Velik, večji, kodiaq …

Duh velikega medveda se kaže tudi v novi generaciji tega avtomobila, saj je v dolžino zrasel še za dodatnih 6,1 centimetra in sedaj v dolžino meri skoraj 4,8 metra (475,8 cm). Z 279,1 centimetra dolgo medosno razdaljo ostaja prostorski prvak svojega razreda, v katerem lahko na zadnjih vzdolžno pomičnih sedežih udobno sedijo tudi več kot 180 centimetrov visoki odrasli potniki, osnovno prostornina prtljažnika pa se je povečala še za dodatnih 75 litrov in brez polaganja naslonjal zadnje klopi doseže skoraj kubični meter prostora oziroma 910 litrov. Pri 7-sedežnem kabinskem tlorisu je za tretjo vrsto le 40 litrov manj prostora kot v prtljažniku škode fabie (380 litrov). Enostavno zložljiva sedeža v tretnji vrsti prtljažnik povečata na 845 litrov, če se položi še sedeže druge vrste, pa kodiaq z dobrima dvema kubikoma (od 2035 do 2105 litrov v 7- ali 5-sedežni različici) prostora ponudi tovorno prostornino majhnega dostavnika.

Rdeča nit - prostorsko razkošje.

Masaža in celovita digitalna podopora 

V kakovostni izdelani kabini prostorsko udobje nadgrajujeta prednja sedeža, ki sta za doplačilo lahko opremljena z 10-stopenjsko pnevmatsko masažo, in tkanina, ki je v najvišjem paketu v 40 odstotkih oplemenitena z naravno volno. Usnje na sedežih je obdelano z okolju prijaznim postopkom strojenja, pri katerem se uporablja ostanke, ki nastanejo pri predelavi kavnih zrn. Seveda pri Škodi niso pozabili na številne značilne praktične rešitve; med novimi je čistilo za čiščenje zaslonov, v sredinski konzoli pa je predal za indukcijsko polnjenje dveh telefonov z močjo 15 W. Poleg tega so v kabini na voljo še štirje USB-C priključki z močjo 45 W za polnjenje telefonov ali tablic.

Na novo so zasnovali tudi armaturno ploščo z serijskim 10-palčnim zaslonom s prilagodljivimi digitalnimi merilniki in sredinskim 13-palčnim zaslonom s celovito navigacijsko-podatkovno komunikacijsko podporo, ki vključuje tudi storitve na daljavo.

Glavno novost predstavljajo tri vrtljivo-potisna stikala pod osrednjim zaslonom: vsako je opremljeno z digitalnim barvnim zaslonom s premerom 32 mm. Ta kombinacija haptično-digitalnih elementov omogoča hiter dostop do številnih funkcij, povezanih z vožnjo, varnostjo in udobjem. Ročico serijskega DSG menjalnika so s sredinske konzole prestavili ob volan in tako pridobili zelo prečiščen videz in hkrati prostornino predala med sprednjima sedežema povečali za 2,1 litra. 

Glavno novost predstavljajo tri vrtljivo-potisna stikala pod osrednjim zaslonom: vsako je opremljeno z digitalnim barvnim zaslonom s premerom 32 mm.

Izpiljena aerodinamika in nova žarometa

Oblikovalci so izpilil ostre linije kodiaqa in ga predvsem z novo obliko motorne maske ter strešne linije naredili precej bolj aerodinamično učinkovitega - zračne tokove usmerja z zelo ugodnim količnikom upora (0,282). Novi kodiaq je z vseh strani videti bolj eleganten, izstopa pa še z novo osvetljeno masko in matričnima žarometoma, ki imata pol več aktivnih svetlobnih LED elementov kot prej in ponoči ponujata za 15 odstotkov boljšo svetilnost. 

Osvetljena šestkotna maska je najbolj prepoznaven element novega kodiaqa. Ta vodoravni svetlobni element je serijski pri različici sportline. 

Prvič z električnim priključkom, a še vedno tudi z dizlom in štirikolesnim pogonom

Oblikovalci in inženirji so novega kodiaqa postavili na izboljšano različico prilagodljive karoserijske platforme MQB evo, na kateri stoji tudi novi tiguan, njegov neposredni koncernski tekmec, pa tudi nova generacija superba. Ključna prednost nove platforme je možnost uporabe raznolikih pogonov. Kodiaq je prvič na voljo z oznako iV oziroma z električnim priključkom in hibridnim pogonom z zmogljivo litij-ionsko energetsko shrambo, ki mu s 25,7 kWh zaloge elektrike in električnim motorjem v ohišju 6-stopenjskega DSG menjalnika omogoča več kot 100 kilometrov dosega z izklopljenim 1,5-litrskim TSI motorjem. Sistemska moč tega bencinsko-električnega priključno-hibridnega pogona znaša 150 kW in združuje lastnosti električnega avtomobila ter prednosti velike gostote energije goriva za daljša potovanja. Kljub zmogljivem pogonskem akumulatorju je v prtljažniku kodiaqa iV še vedno 745 litrov prostora, kar ga postavlja med najbolj prostorne priključne hibride na trgu. 
V ponudbi seveda ostajata tudi zmogljiv bencinski dvolitrski TSI (150 kW) in dvolitrski dizelski TDI (142 kW), ki sta serijsko opremljena s štirikolesnim pogonom, saj je 4x4 pogon do sedaj izbralo kar 60 odstotkov kupcev kodiaqa. Celovito pogonsko ponudbo zaokrožujeta še blagi hibrid oziroma vstopni 110-kilovatni 1,5 TSI “mild-hybrid” motor, opremljen z 48-voltnim litij-ionskim akumulatorjem, kombiniranim električnim sklopom zaganjača in generatorja in turbino s spremenljivo geometrijo, ter 2,0 TDI motor s 110 kilovati. Pri vseh bencinskih in dizelskih modelih je serijsko vgrajen 7-stopenjski DSG menjalnik. 

Pri priključno-hibridnem pogonu so poskrbeli še za precej zmogljivejše polnjenje pogonskega akumulatorja iz omrežja, saj je na hitrih polnilnicah ob pomoči 50-kilovatnega DC polnilnika mogoče v vsega 25 minutah povrniti 80 odstotkov zaloge elektrike. Z 11-kilovatnim AC polnilnikom je na hišni polnilnici 100-odstotkov elektrike povrnjeno v dveh urah in pol.

Pametnejši in pozornejši 

V Motoreviji smo nedavno predstavili vse najnovejše sisteme Škodinega digitalnega razvoja aktivnih varnostnih sistemov. Novi kodiaq ponuja vse najboljše, kar premorejo pri Škodi, tudi sistem za samodejno parkiranje po spominu ali z daljinskim nadzorom in brez voznika za volanom ter sistem za samodejno zaviranje, ustavitev in speljevanje v gostem prometu oziroma zastojih do hitrosti 60 km/h. Kodiaq gleda tudi nazaj, saj spremlja prečni promet zadaj in gibanje kolesarjev ter pešcev v 120-stopinjskem vidnem kotu na 35 metrov daleč, mrtve kote na avtocesti pa na razdalji od 70 do 90 metrov za zadnjim odbijačem. Nalet preprečuje tudi v križiščih, v vedno nevarnem zavijanju v levo oziroma prečenju nasprotnih voznih pasov. Poleg tega vozniku pomaga tudi pri vzvratni vožnji prikolice, ki jo lastniki kodiaqov pogosto vlečejo za seboj. 

Pod črto …

Pred sedmimi leti je kodiaq kupce takoj navdušil s prostorom in tekmece šokiral z izjemno dostopno ceno. Ob prihodu prve generacije na slovenske ceste marca leta 2017 je stal dobrih 21 tisočakov. Novi kodiaq zagotovo ne bo več navduševal s ceno, bo pa še vedno ponujal veliko prostora in veliko izbire za bolj ali manj zahtevne kupce. Z gotovostjo lahko napišemo: Škodin medved ostaja eden vodilnih samcev v garaži velikih cestnih terencev. 

Duh velikega medveda se kaže tudi v novi generaciji tega avtomobila, saj je v dolžino zrasel še za dodatnih 6,1 centimetra in sedaj v dolžino meri skoraj 4,8 metra (475,8 cm).

Novi škoda kodiaq in kodiaq iV

- prostorna in razkošno opremljena kabina
- do 910 litrov osnovne prostornine prtljažnika
- 5 ali 7 sedežev
- štirikolesni pogon
- priključni hibrid iV: 100 km električnega dosega in 150 kW sistemske moči 
- TSI in TDI motorji z razponom moči od 110 do 150 kW
- serijski DSG menjalnik
- najnovejši varnostni sistemi
- celovita digitalizacija s 13-palčnim zaslonom in novimi vrtljivo-potisnimi stikali
- v Sloveniji prihodnje leto, cena še ni znana

Ključne besede


Škodapriključni hibridcestni terenecštirikolesni pogonškoda kodiaqPrvi pogled

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije