Prvi pogled: novi škoda superb

Prvi pogled

Izbrušena krona - Novi superb ostaja eden najbolj prepričljivih avtomobilov srednjega razreda


Škodin superb tudi v novi, že četrti generaciji ostaja prostorski prvak srednjega avtomobilskega razreda, ki v dveh karoserijskih različicah prostornost nadgrajuje s pogonsko raznolikostjo in najnovejšo varnostno ter komunikacijsko tehnologijo. Čehi so znova odlično izbrusili svojo avtomobilsko krono.

Zanimivosti in dejstva: na bencin, dizel in elektriko

Priključni hibrid:
1,5-litrski bencinski TSI (110 kW) serije EA211 evo2 + električni motor, ki zmoreta 150 kW (204 KM) sistemske moči in ob električni shrambi 25,7 kWh več kot 100 km električnega dosega.

Čas polnjenja: od 25 min (50 kW DC od 10 do 80 % energije) do dve uri in pol (11 kW AC) do 100-odstotne povrnitve zaloge elektrike. 

Bencinski motorji:
1,5 TSI mHEV z 48-voltno napeljavo 110 kW (150 KM)
2,0 TSI 150 kW (204 KM)
2,0 TSI 195 kW (265 KM) in 4x4 pogon
Dizelska motorja:
2,0 TDI 110 kW (150 KM)
2,0 TDI 142 kW (193 KM) in 4x4 pogon
Prasuperb je še vedno dobrega pol metra daljši od najnovejšega superba: Pri Škodi so z imenom superb že v v tridesetih letih prejšnjega stoletja postavili merilo prostornosti, praktičnosti in tudi tehnološkega napredka. Prasuperb oziroma škoda 640 superb letnika 1934 je bil med prvimi opremljen s posamičnim vpetjem koles in takrat novo 12-voltno električno napeljavo. Izvirnik je bil kar za 60 cm daljši od najnovejšega novodobnega superba; v notranjosti je imel lahko tudi sedem sedežev. 

89 let razlik s spoštovanjem tradicije

Zelo zanimivo je bilo na tokratni svetovni premieri tako od blizu videti, kaj pomeni 89 let razlike v razvoju, hkrati pa opazovati podobnosti v filozofiji modela, ki je tako kot nekoč namenjen udobnemu premagovanju kilometrov. Čehi so novodobnega superba obudili leta 2001, deset let po vrnitvi na veliki evropski avtomobilski oder. Od prve novodobne generacije superba, ki je bil predstavljen kot škoda za najzahtevnejše in med drugim ponudil bi-ksenon žarometa ter samodejni tiptronic menjalnik, pa do danes so v Škodi naredili več kot 1,6 milijonov superbov. V četrti generaciji so oblikovalci in inženirji predvsem temeljito izbrusili svojo češko avtomobilsko krono kot admiralsko ladjo znamke. Da so Čehi to naredili res temeljito, dovolj zgovorno priča podatek, da so sočasno z razvojem novega superba postavljali tudi temelje 9. generacije enega najbolj uspešnih volkswagnov in neposrednega superbovega tekmeca - passata. Pragmatična in tehnološko prodorna Škoda je torej s pomočjo skupine Volkswagen v vsega dobrih dveh desetletjih in štirih generacijah superba postavila passatovo raven. 

Vse generacije superba, ki se je v novodobni različici na ceste vrnil leta 2001.

Češki passat ali nemški superb?

Odgovor na to vprašanje niti ni pomemben, saj si oba avtomobila v celoti delita pogonsko tehnologijo, arhitekturo in celo zunanje ter notranje mere. Nemški inženirji trdijo, da je passat še vedno razredni kralj ovinkov in avtocest, Češki inženirji pa v svojem slogu preprosto povedo, da so naredili najboljšega supreba, pri katerem so vse njegove najboljše lastnosti dvignili na višjo raven. Tudi zato so med drugim ob combi oziroma karavanski različici ohranili tudi prostorno limuzino z velikim dvižnimi petimi vrati. Predvsem praktičnost in prostornost sta bili vedno ključni prednosti tega modela in to tudi v novi generaciji nadgrajujejo tako s centimetri oziroma litri kot tudi s svojimi značilnimi praktičnimi rešitvami. Kar 28 “simply clever” rešitev so nam našteli med predstavitvijo. Ob tem, da je novemu superbu v dolžino do petih metrov zmanjka vsega slabih 10 centimetrov, je povsem jasno, zakaj med tovrstnimi rešitvami tudi najbolj elegantna škoda ponuja sedežni komplet za pretvorbo v počivalnik. 

Oblikovalci so ostre linije naredili še bolj elegantne in predvsem izpili superbovo upravljanje z vetrom. Količnik aerodinamičnega upora je pri obeh karoserijskih različicah zelo dober: 0,23 pri limuzini in 0,25 pri combiju.

Foto: Elegantna reciklaža in podatkovno digitalno bogastvo 

Veliko bolj nov kot navzven je superb videti v kakovostno izdelani kabini, ki je kljub uporabi recikliranih materialov na pogled in na otip zelo elegantna. Na armaturni plošči se bohoti 13 palcev velik in odziven prostostoječi zaslon, ki je dodatno povezan še s tremi satelitskimi vrtljivimi stikali oziroma menijski bližnjicami, ki jih poznamo tudi iz novega kodiaqa. Ta haptična stikala z vgrajenimi zasloni premera 3,2 cm poenostavljajo upravljanje s podatkovno bogatim in komunikacijsko naprednim vmesnikom ter hkrati v analognem slogu vozniku omogočajo hitro upravljanje s ključnimi sistemi, povezanimi z vožnjo in udobjem. Brez umika pogleda s ceste je mogoče s temi stikali nastaviti delovanje klimatske naprave, izbrati ustrezen vozni program, povečati navigacijsko karto … Pri digitalizaciji velja omeniti še 10-palčni zaslon prilagodljivih merilnikov, ki so odlično pregledni in enostavno nastavljivi. 
Tako kot pri novem kodiaqu je tudi v superbu največja ergonomska novost selitev prestavne ročice s sredinske konzole ob volan. S tem so dobili prostor za kar 5-litrski predal med sedežema in za zmogljivo 15-vatno energetsko ploščico za brezžično polnjenje telefonov, ki ob indukcijskem polnjenju hkrati še hladi telefon. 

S prej omenjenim stikali superb deluje nekoliko bolj klasično kot passat, a hkrati ohranja vse digitalne veščine nemškega bratranca. Največja škoda prvič ponuja tudi sodoben projekcijski zaslon in opcijske ergonomske oziroma hrbtenici prilagojene sedeže z desetimi pnevmatsko krmiljenim masažnimi blazinami.

Avto za košarkarje in veliko prtljage

Pri Škodi so se vedno požvižgali na centimetrske omejitve posameznih avtomobilskih razredov. Zato je superb v obeh karoserijskih različicah v dolžino zrasel za dobre 4 centimetre in je še za skoraj 15 cm daljši od kodiaqa; medosna razdalja meri kar 284,1 centimetrov. Za volan in na zadnje sedeže smo na svetovni premieri posedli nič manj kot 208 cm visokega novinarskega kolega, ki je brez težav našel ustrezno nastavitev vozniškega položaja, ob tem pa, ko se je presedel nazaj, vseeno ni tiščal kolen v naslonjalo prednjega sedeža. Kako je bil videti naš prostorski test si lahko ogledate na Instagram profilu Motorevije

Košarkarski test prostornosti kabine.

Prtljažniku v obeh karoserijskih različicah lahko mirno rečemo kar skladišče za prtljago z odličnim dostopom in še boljšo organizacijo prostora z vsemi pritrdilnimi mesti in dodatno opremo za boljši izkoristek prostora. Limuzina ponuja 645 litrov osnovne prostornine oziroma 20 litrov več kot prej, combi pa kar 690 litrov oziroma 30 litrov več kot prej. Ob položeni klopi superb combi ponudi skoraj dva kubična metra prostora  (1920 l). 

Novi superb je v obeh karoserijskih različicah v dolžino zrasel za dobre 4 centimetre in je še za skoraj 15 cm daljši od kodiaqa; medosna razdalja meri kar 284,1 centimetrov.

Bencin, dizel, štirikolesni pogon in še električni priključek 

Pod motornim pokrovom superb povzema pogonsko celovitost novega kodiaqa in passata. Na voljo so trije bencinski in dva dizelska motorja z razponom moči od 110 do 195 kW. Temeljito pa pa so nadgradili še zmogljivosti iV priključno-hibridne različice, ki ima po novem zmogljiveši 50- kilovatni DC polnilnik in večjo električno shrambo (25,7 kWh), ki ji omogoča več kot 100 kilometrov električnega dosega. Najmočnejša dvolitrska bencinska in dizelska motorja ponujata še štirikolesni pogon, vsi superbi pa so serijsko opremljeni z avtomatiziranim DSG menjalnikom. Za dodatno udobje in boljše vozne lastnosti je na voljo še nova generacija prilagodljivega podvozja DCC plus.

Velikan z velikim inteligenčnim kvocientom 

V Motoreviji smo nedavno predstavili dosleden Škodin digitalni pogled na cesto, ki je zmožen preprečiti nevarne nesreče, tudi če nevarnost preži od zadaj ali ob bokih. Škodin velikan ima vsa potrebna video in radarska čutila, da z umetno inteligenco vozniku pomaga preprečiti čelni trk ali ne odpreti vrat pred kolesarjem, obvoziti oviro, samodejno parkirati in z novima matričnima žarometoma kar 40 odstotkov svetleje in veliko natančneje kot prej osvetliti nočne kilometre. 

Superba so inženirji - kot že rečeno - opremili še z najsodobnejšimi varnostnimi aktivni vozniškimi pomagali: v hitrostnem območju med 30 in 150 km/h vozniku pomaga preprečiti nesrečo z sistemom aktivnega krmiljenja v sili, ki pomaga varno obvoziti oviro. Nov je tudi sistem nadzora izstopanja iz vozila, ki pokriva 120-stopinjski vidni kot na razdalji 35 metrov in potnike opozarja na od zadaj bližajoča se vozila, kolesarje in pešce. Podaljšali so še nadzor mrtvih kotov, s katerim superb aktivno spremlja dogajanje na obeh bokih avtomobila v razdalji od 70 do 90 m. Po novem zmore superb preprečiti tudi čelno trčenje v križiščih pri zavijanju v levo. Izboljšali so še potovalnega asistenta, ki z več vhodnimi podatki natančneje spremlja promet, omejitve, navigacijske parametre in vse skupaj uporabi pri nadzoru varnostne razdalje, hitrosti in delovanju posameznih sistemov.

Na pogled torej novi superb ni tako zelo nov oziroma tako drugačen kot nedavno predstavljeni največji cestni terenec kodiaq. So pa oblikovalci ostre linije naredili še bolj elegantne in predvsem izpili superbovo upravljanje z vetrom. Količnik aerodinamičnega upora je pri obeh karoserijskih različicah zelo dober: 0,23 pri limuzini in 0,25 pri combiju. To seveda na cesti pomeni tišjo vožnjo in manjšo porabo goriva. Poleg markantne maske sta pomemben oblikovno-varnostni element novega superba še nova matrična LED žarometa s kar 36 svetlobnimi segmenti, ki po širini, dolžini in s senčenjem svetlobni pramen prilagajo glede na hitrost, cesto in promet.  

Pragmatična in tehnološko prodorna Škoda je s pomočjo skupine Volkswagen v vsega dobrih dveh desetletjih in štirih generacijah superba postavila passatovo raven.

Pod črto …

Novi superb ostaja eden najbolj prepričljivih avtomobilov srednjega razreda, ki še naprej ponuja polno mobilnost brez pretiranih kompromisov. Novi superb zagotovo ne bo poceni, a bo še vedno precej cenejši in predvsem bolj uporaben od primerljivo velikih električnih avtomobilov. V Slovenijo se pripelje prihodnje leto. 

Novi škoda superb

- 4,9 m dolga limuzina in karavan
- izjemno prostorna kabina in prtljažnik
- raznolik pogon: bencin, dizel in elektrika
- razpon moči: od 110 do 195 kW
- priključni hibrid z več kot 100 km dosega
- celovita varnostna oprema
- nova matrična LED žarometa
- cena še ni znana, v Sloveniji na voljo prihodnje leto 

 

Limuzina ponuja 645 litrov osnovne prostornine oziroma 20 litrov več kot prej.
Velikanski prasuperb oziroma škoda 640 superb letnika 1934

 

Ključne besede


Škodapriključni hibridŠkoda superbPrvi pogled

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije