Avtomobili znamke Alpine so sedaj na voljo tudi slovenskim kupcem. Ob njihovem prihodu na slovenski trg smo se pogovarjali z Regisom Fricottejem, komercialnim direktorjem Alpine, ki sodi v koncern Renault.
Renault je znamko, ki je bila znana predvsem ljubiteljem avtomobilskega športa, po njenem zatonu spet obudil. Je bilo obujanje znamke zahtevno?
Alpine, ki je bila ustanovljena leta 1955, je zadnji avto pred A110 naredila leta 1995, v 40 letih pa je naredili približno 30.000 avtov. Obuditev znamke je temeljila na dveh stebrih: prvi je bil ponovno udejstvovanje v avtomobilskem športu, zaradi katerega je Alpine tudi nastala, drugi izdelava novega modela avtomobila. Udejstvovanje v avtomobilskem športu se je začelo leta 2013 z izdelavo dirkalnega avta za vzdržljivostne dirke v razredu LMP2. S tem je bila znamka Alpine spet obujena, začela se je pojavljati v javnosti. Leta 2017 je Alpine predstavila serijski avto A110, dvosedežnik, ki je tako kot berlinette v šestdesetih in sedemdesetih letih stavil na lahko gradnjo s platformo iz aluminja, sredinsko postavljen motor in agilnost v vožnji. Z njim se je Alpine vrnila na avtomobilski trg, njena uveljavitev pa je bila lažja zaradi prepoznavnosti znamke iz avtomobilskega športa.
A Renault ima tudi serijske športne avte z oznako RS - Renault sport!
Ja, vsi Renaultovi avtomobili RS razen spyderja so bili razviti iz serijskih modelov. Alpine A110 pa je povsem samostojen model s svojo zasnovo, novo platformo, ki nima nobene povezave z Renaultovimi modeli, uporabili pa smo nekatere dele, na primer motor iz zakladnice koncerna Renault - Nissan. Tudi kupci dvosedežnega kupeja A110 so povsem drugi ljudje kot kupci različic RS, ki so v osnovi štirisedežnih avti. Zato se ob prihodu A110 prodaja različic renault RS, na primer megana RS, ni zmanjšala.
Lani je bila ustanovljena poslovna skupina Alpine, ki združuje aktivnosti v formuli 1, Alpine kot znamko avtomobilov in tudi skrb za RS različice Renaultovih avtov.
To je res, toda pri RS različicah gre predvsem za engineering, medtem ko prodaja renaultov RS ni del poslovne skupine Alpine. Osrednji fokus PS Alpine je moštvo formule 1 z imenom Alpine in avtomobilska znamka Alpine z modelom A110.
Ste zadovoljni s prodajo A110?
Da. Ob vstopu na trg smo se zavedali, da gre za nišni izdelek, dvosedežni avto kupejevske oblike in smo že vnaprej vedeli, da to ne bo avto, po katerem bo seglo zelo veliko kupcev. Nismo imeli posebnih pričakovanj, a lani smo prodali skoraj 3000 avtov, kar je lep uspeh, če vemo, da A110 prodajamo zgolj v Evropi in na Japonskem, nekaj malega še v Avstraliji in v Singapurju. Največ avtov prodamo seveda v Franciji, a zdaj želimo večjo prisotnost tudi na trgih drugih evropskih držav, zato tudi širimo svojo prodajno mrežo - tudi v Slovenijo.
Kdo so kupci A110?
Na začetku je bilo veliko entuziastov, ki so poznali Alpine iz 60, 70 let prejšnjega stoletja. Sedaj prihajajo novi kupci, ki Alpine prepoznajo tudi prek formule 1. Večina kupcev je med 40 in 65 let starih moških, ki želijo uživati v vožnji v cenovno še dosegljivem avtomobilu. Večinoma je to drugi, tretji, četrti avto v družini. A ne vozijo ga le moški, temveč za volan rade sedejo tudi ženske in mladi, kajti avto je enostaven za vožnjo, ni agresiven. Resda je dvosedežnik in ima s tem omejeno praktičnost, a je tudi vsakdanje uporaben, predvsem pa ponuja veliko užitkov v vožnji. Lastniki A110 se tudi pogosto udeležujejo raznih srečanj, saj jih druži skupen interes za Alpinine avtomobile.
Kakšne načrte imate v Sloveniji?
Zastopal nas bo samo en trgovec - ASP v Lescah, a prepričani smo, da bo ta zelo dobro uveljavil znamko Alpine in ji zagotovil prihodnost na slovenskem trgu. Alpine ima zdaj, ko smo objavili dolgoročnejše načrte, začrtano prihodnost in tudi zato smo se odločili za prihod na slovenski trg.
A110 se počasi poslavlja. Napovedali ste, da bo Alpinina prihodnost temeljila zgolj na električnih avtih - in to na treh različnih modelih.
Ko smo leta 2017 predstavili A110, smo poudarili, da je naša osredotočenost na užitek in agilnost v vožnji, vrsta pogona pri tem ni pomembna. Za nas bo tudi vnaprej pomembno, da avtomobili zagotavljajo enak užitek v vožnji, agilnost, da imajo tudi vnaprej prepoznaven in značilen DNA.
Upoštevati moramo evolucijo v avtomobilskem svetu s prehodom od motorjev z notranjim zgorevanjem v električni pogon. Zato smo se odločili, da bodo naši prihodnji modeli imeli električni pogon, a da bodo ohranjali prej omenjene značilnosti Alpininih avtomobilov.
Lahka gradnja in nizka teža, ki odlikuje A110, ni ravno v sozvočju z električnimi avtomobili, mar ne?
Tehnično seveda ne, toda našli bomo rešitve, ki bodo našim prihodnjim modelom zagotavljale prepoznavne lastnosti Alpininih avtomobilov.
Omenili ste nove modele: to naj bi bili športni mestni avto, križanec in športni avto. Kdaj bo prišel prvi?
Najprej bomo, predvidoma leta 2024, predstavili majhen športni mestni avto, nato bo sledil GT križanec, saj so takšni avtomobili zelo priljubljeni vsepovsod po svetu, globalnih trendov pa ne smemo ignorirati.
Pri razvoju sodelujete z angleško znamko Lotus.
Ja, z Lotusom zelo tesno sodelujemo, a kljub sodelovanju z Lotusom bo naš prihodnji avto pravi Alpinin avto. Kaj več podrobnosti pa vam še ne morem zaupati.
Boste tudi nove modele izdelovali v tovarni v Dieppu, kjer je Alpine tudi nastala?
A110 izdelujemo v Dieppu, trenutna zmogljivost tovarne je izdelava 15 avtomobilov na dan. A zmogljivost lahko prilagajamo glede na povpraševanje oziroma prodajo. Ni še določeno, do kdaj bomo izdelovali A110, jasno pa je, da bo iz tovarne v Dieppu prihajal omenjeni GT križanec. Za njegovo izdelavo bomo tovarno seveda ustrezno preuredili in v njeno prenovo oziroma posodobitev vložili tudi znatna sredstva.
Kaj se bo zgodilo z različicami renault RS? Morda lahko pričakujemo kakšno različico z oznako renault alpine?
Ko se bo sedanja različica poslovila s trga, različic RS z novimi modeli ne bo več. Alpine je samostojna znamka in bo imela svoje modele avtomobilov.