V vse bolj digitalnem oziroma vozniško precej sterilnem času, v katerega se peljemo, je podaljšani vikend za volanom čudovito pristnega, glasnega, vrhunsko vodljivega športnega avtomobila s sredinsko nameščenim turbo motorjem in pogonom zadaj prava reinkarnacija romantičnih časov bencina. Alpine A 110 S oživi sivo cesto, vzplamti vozniško strast in koncentrat najbolj pristnih občutkov postavi na novo raven.
Sredi petdesetih let prejšnjega stoletja, ko je avtomobilska Evropa na krilih motošporta ponovno začela graditi svoj ugled, je avtomobilski sanjač mladenič Jean Redele, strastno zaljubljen v dirkanje, ustanovil znamko Alpine. Kot v vozniški zanesenjak je vedel kaj hoče: kompakten, lahek, natančen in zmogljiv športni avto, ki bo blestel na najbolj norih in divje izpostavljenih alpskih ovinkih. Nagrado za svoje sanje oziroma življenjsko delo in brezčasen pečat v zgodovini avtomobilizma pa se je zgodil leta 1971, ko je na slavni monaški ruleti (rally Monte Carlo) Alpine zasedla vsa tri mesta na zmagovalnem odru. Legenda je bila rojena! Na sam vrh avtošporta pa je znamka Alpine, takrat že pod okriljem Renaulta, pripeljala leta 1978 s skupno zmago na dirki vseh dirk - slovitem Le Mansu.
Najin trenutek
Legende o modrem dirkalniku, ki je postal tudi serijski cestni avtomobil, so krožile med ljubitelji avtomobilizma, tudi tistimi, ki nas v zlatih časih te znamke sploh še ni bilo na svetu. Živo se spominjam, ko sem na gorsko-hitrostni dirki na domačih Gorjancih prvič videl in slišal stari alpine v živo. Obstal sem kot uročen in vse bi dal, da bi tisti trenutek sedel na sovozniškem sedežu. Takrat si niti v sanjah nisem predstavljal, da se bom četrt stoletja kasneje na zgodnje poletno jutro čez znameniti S pri Koroški vasi pripeljal za volanom obujene legende. Občutki so bili tako močni, da sem nad legendarnim ovinkom parkiral in v prvih jutranjih žarkih občudoval silhueto popolnega športnika, zapriseženega vozniškim užitkom. S spoštovanjem sem zrl v značilna dvojna žarometa in občudoval delo oblikovalcev. Obdržali so duh izvirnika in postavo oziroma zasnovo oplemenitili s kompozitnimi materiali - karbonsko streho in zračnimi usmerniki 5490 evrov vrednega aero paketa. Ko ga vidiš, se mu kot voznik enostavno ne moreš upreti.
So naredili tako, kot je treba?
Priznam, da me je od prvega trenutka, ko sem pred petimi leti slišal, da se vrača legenda, skrbelo, če bo to še pravi alpine. Ali bodo inženirji ostali zvesti sanjam in načelom Jeana Redela, očeta znamke Alpine? Bo to še dvosed, ki bo znal zobe pokazati tudi porscheju boxsterju. Nestrpno sem si želel odgovorov. Je to res še prvinski športni avto za uživanje na najbolj zavitih in razgibanih cestah? Številne vsebine na medmrežju so obetale veliko, a želel sem si odgovorov na štiri oči.
Tisto jutro na Gorjancih, med najlepšimi belokranjskimi ovinki in vsaj desetkrat odpeljan domači referenčni ovinek je dal nedvoumen odgovor: vse so naredili tako, kot je treba. Razvoja so se lotili tako, kot da avtomobila pravzaprav nikoli nebi nehali izdelovati. Mladostne sanje avtomobilskega zanesenjaka Jeana Redela, ki je leta 1955 ustanovil Alpine, živijo naprej!
Alpine A 110 S ni najhitrejši ali najzmogljivejši športni avtomobil našega časa. Je pa eden najbolj teatralnih, natančnih, vrhunsko uravnoteženih in vozniško pristnih športnikov našega časa. To je avto, v katerem cesta oživi, v katerem imaš v vsakem ovinku občutek, da z rokami na volanu gladiš idealno linijo, v katerem vožnja postane ples vozniškega znanja in v katerem doživiš koncentrat najbolj pristnih občutkov prvovrstne mehanike. Lahek, čvrst, neposreden, divje natančen, oster in lep.
Pet ključnih številk Alpine A110 S
- 275 km/h najvišja hitrost,
- 4,2 s od 0 do 100 km/h
- 340 Nm navora pri 2400 do 6000 vrt./min.
- 221 kW (300 KM) moči iz 1,8-litrskega sredinsko nameščenega motorja
- 141 kg dodatnega aerodinamičnega pritiska k tlem
Foto: Na vsak voznikov gib se odzove kot morski pes na kri
Alpine od voznika zahteva polno prisotnost vseh čutil. Že izjemno nizek sedežni položaj in objem Sabeltovih športnih školjkastih sedežev dajeta vedeti, da alpine ne sklepa kompromisov. Ko prvič pritisneš veliko rdeče stikalo sredi sredinske konzole in prvič bliskovito hitro zamenjaš prestavo, je jasno, zakaj alpine prevzema primat Renaultove RS športne selekcije. Težko je opisati občutke, ko na centimeter natančno zadeneš vrh ovinka ali ko se bližaš meji oprijema. Alpine ti takrat postavi največji izziv: “Upaš, znaš, a ne izzivaj!” To je avto, ki zahteva zrelega in pametnega voznika ter dobro mero dresure zase in za vozniški ego. Pravi voznik bo v tem avtu vozil varneje, bolj osredotočeno in zavzeto. V njem ti niti na misel ne pride, da bi pogledoval na zaslon telefona. Prav vseeno ti je, kako odziven in velik je sredinski zaslon. Zanima te le prava prestava, zven vrtljajev in cesta. V njem voziš, ukvarjaš se s cesto, s podlago in ovinki. To je tista najbolj varna stran zmogljivega avtomobila. Če si povsem zaupaš, ti alpine omogoča popolno svobodo brez elektronskega nadzora. V programu TRACK si prepuščen svojemu znanju, zaneseš pa se lahko na vrhunsko uravnoteženo podvozje, odličen mehanski in aero oprijem ter zmogljive zavore.
Poklon vozniku
Alpine A 110 S je po vseh merilih sodobne mobilnosti energijsko neučinkovit, neudoben, premalo pameten, preglasen in energetsko prepotraten avto. A s svojimi vsega 1102 kilogrami in vrhunskimi voznimi lastnostmi se upravičeno posmehuje športnim električarjem, ki v ovinkih kljub vsej računalniško hipni oziroma nezmotljivi distribuciji navora na posamezno kolo niti približno ne zmorejo tako odločno braniti smeri in oprijema, hkrati pa se lahkotno posmehovati fiziki kot to zmore alpine A 110 S.
Vožnjo v tem klasičnem športniku si predstavljajte, kot da bi v konici napada igrali finale svetovnega prvenstva z Maradono ali pa na maturantskem plesu odplesali popolno salso s Katarino Venturini. Če si za slabih 90 tisočakov lahko privoščite tako opremljen alpine A 110 S, potem vam iskreno svetujem, da ne odlašajte. To je naložba v srečo - pa tudi v finančno prihodnost. V njem boste neskončno uživali in zagotovo tudi zaslužili, saj bo vsako leto vreden več; tudi pri Alpini se žal poslavljajo od ognja nad valji. Pa še namig: če želite bolj krotko, malce manj ostro in vsakdanje bolj udobno različico, izberite vstopni model alpine A110, ki ima za polovico mehkejše vijačne vzmeti in precej manj toge stabilizatorje kot model S.
Vzeli mu bodo srce!
Da, prav ste prebrali. Ob prihodu Alpine na slovenski trg je Regis Fricotte, komercialni direktor znamke, ki spada v koncern Renault, v pogovoru za Motorevijo dejal, da je Alpinina prihodnost električna. “Ko smo leta 2017 predstavili A110, smo poudarili, da je naša osredotočenost na užitek in agilnost v vožnji, vrsta pogona pri tem ni pomembna. Upoštevati moramo evolucijo v avtomobilskem svetu s prehodom od motorjev z notranjim zgorevanjem v električni pogon. Zato smo se odločili, da bodo naši prihodnji modeli imeli električni pogon, a da bodo ohranjali prej omenjene značilnosti Alpininih avtomobilov.” Osebno nisem prepričan, da je mogoče vso teatralnost čistokrvnega športnega dvoseda s sredinsko nameščenim motorjem zagotoviti s sredinsko nameščenim monolitnim blokom akumulatorskih celic. Ne glede na silovitost električnega sunka in prepričljivost pospeška bo alpine brez svojega rezkega glasu, tresljajev in pokanja iz izpuha drugačna. Jaz jo bom vsaj v spominu za vedno ohranil takšno, kot je tale …
foto: Jure Gregorčič in Kristjan Vatovec