Ponudba avtomobilov na slovenskem avtomobilskem trgu je bogatejša za avtomobile znamke Alpine, francoske športne znamke koncerna Renault. Zapeljali smo se z alpine A110 GT, eno od treh različic edinega Alpininega modela.
Zanimivosti in dejstva: Tradicija!
A preden zapišemo kaj več o avtu, še nekaj o znamki Alpine, ki ima že dolgo tradicijo, saj je bila ustanovljena leta 1955. Poznajo jo predvsem ljubitelji avtomobilskega športa, pri nas še zlasti starejši ljubitelji rallyja. Alpine poznajo tudi ljubitelji formule 1, saj se je lani moštvo Renault Sport preimenovalo v Alpine, Renault pa je ustanovil tudi poslovno enoto Alpine, ki združuje športne aktivnosti vključno s formulo 1, izdelavo športnih različic Renaultovih osebnih avtomobilov in znamko športnih avtov Alpine. |
Za vozniške sladokusce: sredinsko nameščen motor, pogon zadaj in lahka karoserija
Ta od leta 2017 izdeluje model A110, dvosedežni športni avto s sredinsko nameščenim motorjem in pogonom na zadnji kolesi. Posebnost avta je lahka karoserija, ki je narejena iz aluminija, zato avto tehta le približno 1100 kg, kar seveda bistveno pripomore k njegovim zmogljivostim. Za pogon A110 skrbi 1,8-litrski turbo bencinski motor koncerna Renault - Nissan, ki poganja tudi zmogljivi renault megane RS. V običajni različici A110 motor zmore 185 kW (252 KM), v zmogljivejših različicah A110 GT in A110 S pa 221 kW (300 KM).
Alpine A110 GT ima torej vgrajeno zmogljivejšo različico motorja, oznaka GT (gran turismo) pa nakazuje, da se želi avto postaviti ob bok avtomobilom drugih znamk, ki tudi nosijo oznako GT in se zato odlikuje z vgradnjo zelo kakovostnih oziroma prestižnih materialov v kabini, kot je na primer usnje na armaturni plošči in sedežih ter karbonske obloge oziroma vložki.
Upravljanje avta je enostavno in ne zahteva posebnega privajanja, upravljanje 7-stopenjskega avtomatiziranega menjalnika z dvojno sklopko je prek tipk, voznik pa lahko prestavlja tudi ročno s priročnima obvolanskima ročicama.
Čvrst in natačen
A110 GT je prava dvoživka: lahko je povsem kultiviran mestni avto, v hipu pa se s pritiskom na pedal za plin (ali izbiro voznega programa) spremeni v zmogljiv športni avto, ki do 100 km/h pospeši v 4,2 sekunde in lahko pospešuje do 250 km/h, kjer so omejili njegovo največjo hitrost. Svojo športnost izraža tudi z vzvojno zelo čvrsto karoserijo, natančno vodljivostjo, zelo dobro agilnostjo v vožnji, visoko meja zdrsa - ESC je izklopljiv -, Brembovi štirje zavorni koluti s premerom 32 cm pa omogočajo tudi odločno zaviranje. A110 GT je pristni športni avto, ki prepriča tudi z udobjem in opremljenostjo v potniški kabini.
Za A110 GT je pri ASP Lesce, ki pri nas edini prodaja Alpinine avte, treba odšteti najmanj 72.400 evrov, a za to ceno kupec dobi ekskluziven avto, saj so lani naredili vsega 2659 A110 v vseh treh različicah.
Pod črto
Kar nekaj let je trajalo, da je Alpine na slovenske ceste pripeljala svoj športni kupe s sredinsko nameščenim motorjem; koliko slovenskih kupcev bo pripravljeno odšteti najmanj 73 evrskih tisočakov zanj, bomo še videli, a alpine A110 je eden od najbolj uživaških športnih avtov na našem trgu.
Alpine A110 GT
• športni dvosedežni avto
• sredinsko postavljen motor, pogon na zadnji kolesi
• 1,8-litrski turbo bencinski motor z 221 kW ( 300 KM)
• pospešek do 100 km/h: 4,2 sekunde
• odlične vozne lastnosti
• cena: najmanj 72.400 evrov