Ko danes govorimo o razvoju avtomobilov, večinoma govorimo o električnih pogonih, hibridih, akumulatorjih in vodiku, o klasičnih motorjih na notranje zgorevanje pa bolj malo. A tudi razvoj teh ne stopiclja na mestu; pri Infinityju, Nissanovi prestižni avtomobilski znamki, so na nedavnem pariškem avtomobilskem salonu predstavili povsem nov bencinski motor s spremenljivo kompresijo, ki obljublja bistveno večjo učinkovitost kot doslej. Za kaj gre?
Spremenljiva kompresija pri motorjih z notranjim zgorevanjem je bila doslej za avtomobilske razvojnike nedosegljiv cilj. Nekaj poskusov v tej smeri je v preteklosti že bilo (francoski MCE je izdelal motor s spremenljivo kompresijo za Peugeot, tudi švedski Saab je razvijal podobno tehnologijo), a noben ni preživel prototipne faze. Tudi pri Nissanu oziroma Infinityju se s takšno rešitvijo ukvarjajo že dolgo časa; patent za tehnično rešitev spremenljive kompresije motorja so vložili že leta 2001.
Ena od najpomembnejših spremenljivk pri delovanju motorja na notranje zgorevanje je kompresijsko razmerje v motorju. Kompresijsko razmerje je razmerje med prostornino zgorevalnega prostora, ko je bat v skrajnem spodnjem položaju, in med prostornino zgorevalnega prostora, ko je bat v skrajnem zgornjem položaju. Pri klasičnem motorju na notranje zgorevanje sta oba položaja bata nespremenljiva oziroma predhodno določena; ker je bat z ojnico vpet v ročično gred, vselej opravi enako gibanje, s tem pa je enako tudi kompresijsko razmerje.
Visoko kompresijsko razmerje motorju zagotavlja boljši izkoristek in tako bolje pretvarja energijo zgorevanja v mehansko energijo. A previsoko kompresijsko razmerje povzroča klenkanje oziroma samodejni prezgodnji vžig mešanice goriva in zraka. Ker ima na primer dizelsko gorivo manjše oktansko število (in s tem manjšo odpornost na samovžig), imajo lahko dizelski motorji večje kompresijsko razmerje kot bencinski (bencin ima višje oktansko število). Bencinski motorji s turbinskimi polnilniki imajo malce nižje kompresijsko razmerje kot atmosferski bencinski motorji, ker bi zaradi večjega tlaka previsoko kompresijsko razmerje povzročalo nepravilen vžig zgorevalne mešanice.
Pri Infinityju oziroma Nissanu so s posebnim vpetjem ojnice oziroma dodatnimi vodili med ojnico bata in ročično gredjo dosegli spremenljivo kompresijsko razmerje, ki se lahko brezstopenjsko spreminja od razmerja 8:1 do razmerja 14:1. Hkrati s kompresijo se spreminja tudi delovna prostornina motorja. Motor deluje z nizkim kompresijskim razmerjem pri polnem plinu in maksimalnem tlaku turbinskega polnilnika, kar omogoča višje motorne vrtljaje in večjo moč. Ko je motor le delno obremenjen, deluje z višjim kompresijskim razmerjem, kar zagotavlja večjo učinkovitost in s tem manjšo porabo goriva. Pri Nissanu zagotavljajo tudi, da je takšen motor bolj tih, manj pa je tudi tresljajev. Z vrtljivim vzvodom, na katerega je pritrjena ojnica bata, upravlja motorni računalnik, motor pa z neposrednim vbrizgom in prilagodljivim krmiljenjem ventilov lahko deluje tudi v Atkinsonovem ciklu.
Predhodni podatki o novem Infinityjevem motorju odkrivajo, da ima štirivaljnik prostornino 1997 cm3, štiri ventile na valj, turbinski polnilnik s hladilnikom vstopnega zraka in kombinacijo neposrednega ter večtočkovnega vbrizga goriva v valje. Motor zmore 200 kW (272 KM) in 390 Nm navora. O tem, kdaj in v kateri avto bodo začeli vgrajevati nov motor, pri Infinityju in Nissanu še molčijo.