Peugeot 3008 je vse od svoje prve generacije zelo priljubljen med slovenskimi kupci, saj je bilo pri nas prodanih več kot 7000 tritisočosmic, leta 2017 pa je osvojil tudi naslov Slovenski avto leta. Bo s (pre)drzno obliko, kupejevsko streho in elektrificiranim bencinskim motorjem nadaljeval uspehe svojih predhodnikov?
oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Pri Peugeotu veliko stavijo na drzno oblikovanje z ostrimi linijami in jasno postavljenimi mejami med karoserijskimi površinami, a pri tem oblikovni preskok modela 3008 kljub temu označujejo kot oblikovno evolucijo, za katero trdijo, da ga je iz križanca spremenila v cestnega terenca. Slednja trditev bolj velja za njegovega 7-sedežnega brata peugeota 5008 a o tem več v spodnjem tekstu.
Cestni terenec? Ne, še bolj križanec …
Avto vsekakor izstopa z oblikovno (pre)drznostjo in uspešno privlači poglede, kar pomeni, da so oblikovalci dobro opravili svoje delo. Težko pa bi se strinjali, da je postal cestni terenec, saj s svojo obliko dejansko križa še več avtomobilskih karoserij, štirikolesni pogon pa bo ponujal le v električni različici e-3008 z dvema motorjema. Res je, da je od tal oddaljen za že skoraj “terenskih” 19,8 centimetra, a glede na svojo velikost ponuja razmeroma majhno vlečno zmogljivost, ki seže do 1,2 tone težke prikolice. Če pogledamo h klasično oblikovanim cestno-terenskim tekmecem, kot so na primer ford kuga, toyota RAV4 ali pa novi VW tiguan, so vlečne zmogljivosti boljše, pa tudi tudi štirikolesni pogon v kombinaciji z motorjem z notranjim izgorevanjem še ponujajo.
Z malce domišljije bi lahko rekli, da je novi 3008 prej videti kot peugeot 408, ki je pustil službo v mestu in se odpeljal na makadamske ceste in gorske ovinke. Samo poglejte njegova visoka in široka ramena ter monolitno vertikalno površino prtljažnih vrat. Elegantna streha se čez diskretno privihan zračni usmerjevalnik izteče v prepad visokega zadka.
Najbolj veseli dejstvo, da so oblikovalci njegovo obliko spremenili brez davka na račun praktičnosti oziroma prostornosti. Pa še elegantno modra kovinska barva ni doplačljiva. To jim je uspelo z novo, dvema energentoma prilagodljivo karoserijsko platformo, kjer je med kolesi skoraj 2,74 metra medosne razdalje, saj mora biti v dnu dovolj prostora za poltonsko električno shrambo pri modelu e-3008. Poleg tega pa so enostavno povečali karoserijo in tako je kljub kupejevski strehi novi 3008 v primerjavi s predhodnikom za 2 cm višji, za 5,4 cm širši in za občutnih 9,5 cm daljši. Velik in dobro dostopen prtljažnik s 520 litri prostornine ponuja toliko prostora kot prej; njegovo prilagodljivost povečuje zadnja klop deliva v razmerju 40.:20:40. Pri praktičnosti velja omeniti razmeroma skromno nosilnost, ki znaša manj kot 400 kilogramov.
Prostorna kabina s panoramskim zaslonom
Oblikovna drznost se nadaljuje tudi v notranjosti, kjer voznika pričaka več kot pol metra dolg lebdeči zaslon nove generacije Peugeotove i-cockpit zasnove armaturne plošče z oznako panoramic in značilno majhnim in v opremi GT serijsko ogrevanim volanom. Vsebinsko zelo bogat in z eno tipko prilagodljiv zaslon lebdi na spodnjim delom armaturne plošče, najbolj pa veseli dejstvo, da je povišan zaslon postavljen v višino pogleda in sedaj ne glede na nastavitve voznikovega položaja omogoča neoviran pogled na merilnike.
Sicer dobra ergonomija zahteva malce privajanja glede nove postavitve ličnega kovinskega stikala samodejnega menjalnika, ki se je iz sredinske konzole preselilo ob volan v neposredno bližino stikala za zagon motorja. Na sredini armaturne plošče, odete v elegantno sivo tkanino, je še ozek digitalni zaslon, na katerem si voznik lahko nastavi 10 hitrih digitalnih bližnjic za upravljanje komunikacijskih storitev, aktivnih varnostnih sistemov, navigacije, radia …
Pohvalo si zaslužita še velika, udobna in ogrevana sedeža, prešita z vzorcem, ki spominja na profil pnevmatik. Sedežni položaj je relativno visok in preglednost glede na obliko avtomobila presenetljivo dobra. Prej omenjena medosna razdalja in višina strehe poskrbita tudi za udobno sedenje na zadnji klopi, kjer se bodo tudi na daljše razdalje brez težav peljali povprečno visoki odrasli potniki.
Doplačila za varnostne sisteme
Med vožnjo smo hitro opazili napredek v natančnosti delovanja aktivnih varnostnih sistemov. Najbolj očiten napredek kaže sistem za nadzor smeri, še vedno pa ni najbolj natančen sistem za prepoznavanje prometnih znakov. Malce mešane občutke pušča še dejstvo, da je tudi pri najvišji ravni opreme še vedno treba doplačati 1400 evrov za dopolnjen paket aktivne varnosti, ki med drugim ponuja 4 kamere, parkirne senzorje zadaj in na bokih ter prej omenjeni sistem za nadzor smeri in nadzor prečnega prometa pri vzvratni vožnji.
Novi peugeot 3008 se pelje zelo dobro. Je dovolj lahkoten, okreten in natančno vodljiv. Podvozje je zelo dobro uravnoteženo in avto natančno ter zanesljivo drži začrtano smer; občuti se, da je avto prilagojen tudi teži električnega pogona.
Marljivi blagi hibrid in nov e-DCT menjalnik
Predvsem z učinkovitostjo nas je pozitivno presenetil prenovljen 1,2-litrski prisilno polnjen trivaljni bencinski motor tretje generacije serije puretech. Prenovili naj bi ga Oplovi nemški inženirji in mu izboljšali zanesljivost s 40 odstotki spremenjenih sestavnih delov, med katerimi je tudi tišji verižni pogon, turbina s spremenljivo geometrijo, natančnejši visokotlačni vbrizg (350 barov), novi bati ter delovanje v učinkovitejšem Millerjevem ciklu. V pomoč so mu dodali blagi hibridni sistem, ki pa s svojim močnim elektromotorjem presenetljivo učinkovito pomaga pri nižjih vrtljajih oziroma tudi z neposrednim vrtenjem pogonskih koles pri hitrostih pod 30 km/h. Bi bil pa lahko vklop električnega pogona - ta zmore največ kilometer vožnje - preko novega 6-stopenjskega avtomatiziranega e-DCT menjalnika pri zaviranju malce bolj uglajen. Prenovljen motor je opremljen z 48-voltno električno napeljavo in dodatnim litij-ionskim akumulatorjem. Kljub svoji prožnosti in odzivnosti ima motor kar precej dela z veliko težo avtomobila, pri samodejnem prestavljanju pa bi si želeli več odzivnosti oziroma več svobode vrtenja motorja v ročnem načinu pretikanja prek obvolanskih ročic. Vidi se, da je motor z vso tehnologijo prilagojen čim bolj učinkoviti, ne pa dinamični vožnji. Na testu je v povprečju porabil 6,1 litra bencina na 100 kilometrov, kar je le 2 decilitra več, kot smo namerili njegovemu predhodniku z 1,5-litrskim dizelskim motorjem.
Pod črto …
Peugeot 3008 z blagim, a pogonsko učinkovitim hibridnim pogonom je energetsko dovolj učinkovit, atraktivno oblikovan, zelo dobro opremljen in prostoren družinski avto, ki zna pobožati čustva in korektno izpolniti vse zahteve oziroma naloge sodobne družinske mobilnosti za še razmeroma sprejemljivo ceno.
Všeč nam je +
prostorna kabina in prtljažnik, zmerna poraba goriva, učinkovit blagi hibridni pogon, oblikovna drznost, dobre vozne lastnosti, slovenščina na zaslonih
Ni nam všeč -
delovanje klimatske naprava, sunkovit vklop električnega pogona, nosilnost
Tehnični podatki
Peugeot 3008 hibrid 136 e-DCT
MOTOR in PRENOS MOČ: | bencinski, trivaljni, turbo, prostornina: 1199 cm3, največja moč: 100 kW (136 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 230 Nm pri 1750 vrt./min, sinhroni električni motor: 21 kW in 55 Nm, litij-ionski akumulator: 0,6 kWh. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski avtomatiziran e-DCT menjalnik z dvojno sklopko. |
MERE in MASA: | dolžina: 454,2 cm, širina: 185 cm, višina: 148,5 cm, medosna razdalja: 273,9 cm, masa praznega vozila: 1706 kg, dovoljena skupna masa: 2100 kg, prostornina prtljažnika: 520 – 1480 l, posoda za gorivo: 55 l. |
ZMOGLJIVOSTI in PORABA: | največja hitrost: 201 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,2 s, normna poraba goriva: 5,3 l/100 km, izpust CO2: 127 g/km, poraba na testu: 6,1 l/100 km. |
CENA: | P Automobil Import: 36.850 evrov |
Kako do novega avtomobila?
NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti. |
Enak začetek, drugačen konec
Peugeot 5008 hibrid 136 e-DCT
V zgornjem testu smo že omenili novega peugeota 5008, ki je sicer postavljen na enako tehnološko osnove kot njegov manjši brat 3008, a v primerjavi z njim že na prvi pogled bolj domanitno izraža svoje cestno-terenske gene, križane z geni nekoč klasičnih enoprostornežev. To v praksi pomeni, da ima novi peugeot 5008, gledano s prednje strani, enak začetek kot atrakivno oblikovani križanec 3008, a se od sredine karoserije naprej nejgov zadnji del izteka v povsem drugačen konec.
oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 5/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Nekoč prostorsko razkošen enoprostornež, danes 7-sedežni družinski križanec
Tudi za videz novega peugeota 5008 lahko zapišemo, da so oblikovalci tudi pri bolj klasično oblikovanem zadnjem delu ohranili Peugeotovo drznost. Če primerjamo oba modela, je več kot očitno, da peugeot 5008 veliko bolj povzema lastnosti cestnih terencev kot peugeot 3008, ki je po obliki “čistokrvni” križanec. Še v svoji prvi generaciji iz leta 2009 je bil peugeot 5008 pravi enoprostronež, ki pa je že takrat z nekoliko nižjo strešno linijo in malce daljšim motornim pokrovom napovedal spremembe v razredu enoprostornežev. Peljal se je precej bolj dinamično kot veliki enoprostornež peugeot 807, hkrati pa je ohranil večino prostorske prilagodljivosti.
Kaj pa danes ponuja peugeot 5008? Čeprav ga pri Peugeotu kupcem predstavljajo kot svojega največjega cestnega terenca, smo po testnih kilometrih še toliko bolj prepričani, da gre za družinski mobilnosti dobro prilagojenega križanca med cestnim terencem in klasičnim karavanom s prilagodljivim sedežnim tlorisom.
16 centimetrov daljša medosna razdalja in občutno prostornejši prtljažnik
Novi peugeot 5008 ima 16,2 cm daljšo medosno razdaljo od peugeota 3008, kar v praksi pomeni več prostora za kolena v srednji sedežni vrsti, za piko na i pa prilagodljiv tloris ponuja še vzdolžni pomik sedežev srednje vrste, s katerim je omogočen lažji dostop do 6. in 7. sedeža ter povečanje prtljažnega prostora brez zlaganja srednje sedežne vrste. Če torej v drugi sedežni vrsti vozimo majhne otroke, lahko s pomikom klopi naprej povečamo dolžino in tudi uporabno prostornino prtljažnika. Ta zato v peugotu 5008 brez “žrtvovanja” rapoložljivih sedež srednje vrste ponuja skoraj 400 litrov več prostornine. Razkošnih 916 litrov prostora, izmerjenih od dna prtljažnika do strehe, pa je s polaganjem sedežev mogoče povečati na dobra 2,2 kubična metra (2232 litrov) prostora, kar pa je že povsem na ravni potniškega enoprostorneža rifterja, ki v osnovi izhaja iz programa gospodarskih vozil.
Ob tem velja izpostaviti, da je počutje v drugi sedežni vrsti peugeota 5008 v primerjavi z izkušnjo iz peugeota 3008 boljše. Ob tem na udobje zadaj ne vpliva le daljša medosna razdalja, ampak predvsem nekoliko višja strešna linija, ki omogoča več prostora nad glavami, večja bočna stekla, z njimi pa več svetlobe, boljši razgled in manj utesnjen občutek.
Pri počutju oziroma uporabni vrednosti takega križanca velja izpostaviti še preglednost in zelo udobno vstopanje ter izstopanje iz avtomobila. Že sam sedežni položaj za volanom je višji, ob tem pa peugeot 5008 za križanca ponuja že skoraj terensko oddaljenost od tal, ki znaša 20,4 centimetre. Ta vozniku daje precej samozavesti tudi pri kakšnem zasilnem prakiranju čez robnik ali pri vožnji po kolovozu ali razritem makadamu …
Sedenje v prtljažniku?
Pri postavitvi 7-sedežnega tlorisa v skoraj 4,8 metra dolg avto ne gre pričakovati takega udobja kot v kakšnem potniškem kombiju. Kljub vsemu pa nas peugeot 5008 prijetno presenetil z razmeroma enostavnim dostopom do 6. in 7. sedeža in tudi s samim udobjem tretje sedežne vrste. Tja bodo brez večjih težav sedeli in se tam peljali tudi odrasli potniki, visoki tja do 170 ali 175 centimetrov, vsekakor pa je v tretji vrsti dovolj prostora za prevoz otrok. Sedenje v prtljažniku peugeota 5008 v resnici predstavlja kar dober kompromis glede na velikost avtomobila. Seveda to velja le za občasno uporabo na kratkih ali srednje dolgih potovanjih. Velikim družinam kljub dobro prilagodljivi kabini svetujemo izbiro podaljšanega peugota rifter ali eno od različic travellerja, saj v peugeotu 5008 ob polni zasedbi vseh sedežev ostane le zasilni prtljažnik. V njem ne bo prostora niti za “ročno” prtljago vseh šestih potnikov in voznika.
Suveren na cesti, a majhen motor ne zmore toliko, kot ponuja podvozje
Pri vožnji glede lege na cesti, vodljivosti in udobja nimamo pripomb. Podvozje je zelo dobro in povzema vse tisto, kar smo pohvalili že na testu modela 3008. Bi pa modelu 5008 še kako dobro prišel kakšen dvolitrski dizelski motor, ki ga žal ni več v ponudbi. Sicer marljivi 1,2-litrski, prisilno polnjen trivaljni bencinski motor tretje generacije serije puretech, opremljen z učinkovitim blago-hibridnim pogonom in 48-voltno električno napeljavo, ima s svojimi 100 kilovati moči kar precej dela z maso in zračnim uporom avtomobila. Če je peugeot 5008 polno naložen, njegov mali elektrificirani motor ne sledi drznosti, ki jo obljublja podoba avtomobila. Pa tudi vlečna moč jasno kaže na to, da trivaljnik nima potenciala za vleko malce večje počitniške prikolice; le 1200 kg je mogoče zapeti za avto, ki ga uradno predstavljajo za cestnega terenca.
Pod črto …
Ob enaki ravni opreme in enakem pogonu ter podobnem seznamu doplačil dodatne opreme je peugeot 5008 za slabih tri tisoč evrov dražji od peugeota 3008. To je vsekakor doplačilo, vredno razmisleka, če je ključna vloga vašega osebenega avtomobila vezana na prostorske naloge družinskega avtomobila. Za 40 tisočakov boste domov pripeljali varnega, oblikovno drznega in hkrati praktičnega križanca.