Peugeot 3008 je svojo uspešno pot začel kot kompaktni enoprostornež, na novo tehnološko in pogonsko raven pa se vzpenja kot atraktivno oblikovan električni cestni terenec s kar 700 kilometri dosega. Kot prvi avto v koncernu na novi platformi bo na novo zaoral električno ledino.
Za prvi avto z novo karoserijsko in tehnično prilagodljivo platformi STLA medium, ki mu bo sledilo še 12 drugih avtomobilov, so pri Peugeotu z namenom izbrali prav 3008: v zadnjih sedmih letih so v 130 državah prodali namreč več kot 1,3 milijona avtomobilov. Poleg tega se peugeot 3008 lahko pohvali z naslovom Evropskega in Slovenskega avtomobila leta.
Največja zaloga elektrike na 2,7-metrski razdalji med kolesi
Novi peugeot 3008 je drzno oblikovan avto; njegovo samozavestno in male robustno držo cestnega terenca so elegantno zaokrožili z nizko kupejevsko strešno linijo, ki se izteče v dokaj visok zadnji del. Tako so optično znižali avto in dobili atraktiven prisekan oziroma “fastback” zadek z visokimi boki. Omenjena nova platforma je omogočila prostor za vgradnjo nadpovprečno zmogljive električne shrambe, ob tem pa je ostalo dovolj prostora tudi v kabini in prtljažniku. Novi peugeot e-3008 z 273-centimetrsko razdaljo tako lahko nosi kar 510 oziroma 560 kilogramov težak akumulatorski sklop zmogljivosti 73 ali 98 kWh; z največjo zalogo elektrike med srednjevelikimi električnimi cestnimi terenci bo omogočal od 525 pa vse do 700 kilometrov dosega.
Novost pri Peugeotu: e-3008 elektriko tudi deli
Pri električnem pogonu izpostavljajo še tristopenjsko rekuperacijo in pomen “doma” izdelanih akumulatorskih celic, ki jih dobavlja Stellantisova tovarna v Mulhousu. So se pa pri Peugeotu odločili ostati na 400-voltni visokonapetostni napeljavi, a so vseeno poskrbeli še za eno zelo pomembno uporabniško izkušnjo elektromobilnosti - polnjenje. Serijsko sta vgrajena 11-kilovatni enofazni AC polnilnik in 160-kilovatni DC polnilnik, za doplačilo pa bo mogoče na izmeničnem toku (trifazno) avto polniti tudi z močjo 22 kW. Na voljo bo seveda tudi toplotna črpalka za več udobja potnikov in boljši izkoristek razpoložljive energije, pomembna novost upravljanja z energijo pa je funkcija V2L (Vehicle-to-Load), ki omogoča, da e-3008 shranjeno elektriko deli zunanjim porabnikom. Iz akumulatorskega sklopa je mogoče dobiti 3 kW električne moči (16 A), kar je na primer več kot dovolj za polnjenje električnega kolesa.
Z novo obliko, pri kateri poleg zadka izstopa tudi prednji del s široko, zaprto masko s 3D vzorčenjem in značilnim svetlobnim podpisom LED žarometov, so izdatno izboljšali še aerodinamično učinkovitost. Kljub temu, da so zadržali relativno visoko oddaljenost od tal (19,8 cm), pa 454,2 cm dolg in 164,1 cm visok e-3008 zračne tokove obvladuje z nizkim količnikom upora (0,28). Inženirji obljubljajo, da bo povprečno porabo elektrike mogoče brez težav obdržati pod 15 kWh na 100 kilometrov. Uradne (WLTP) meritve povprečne porabe so pokazale 13,9 kWh elektrike na 100 kilometrov.
Tri različice pogona in tudi AWD pogon
Dinamičnemu oblikovanju sledi tudi pogonska zmogljivost. Novi e-3008 bo ponujal tri različne pogonske stopnje: vstopnega s 157 kW moči, long range z močjo 157 kW in z 98 kWh zaloge elektrike ter dual motor z dvema motorjema (157 kW spredaj in 83 kW zadaj), štirikolesnim pogonom in 240 kW sistemske moči. Vse različice bodo lahko opremljene z vlečno kljuko, na katero bo mogoče pripeti od 1250 do 1350 kg težko prikolico.
Nova karoserija s prilagodljivo zasnovo pa omogoča tudi vgradnjo hibridnega pogona. Ob prihodu na trg bo na voljo peugeot 3008 z blagim hibridnim pogonskim sistemom (z močjo 100 kW), proti koncu prihodnjega leta pa še s priključno-hibridnim pogonom z oznako e-DSC7.
Povsem nova je tudi digitalna oprema kabine. Osrednja novost “i-cockpit” armaturne plošče je 21-palčni zaslon visoke ločljivosti. Ta se v rahlem loku razteza od voznika proti sovozniku kot osrednji samostoječi element. Je podatkovno, komunikacijsko in storitveno zelo razkošen ter precej bolj pregleden. Brez težav smo si nastavili vozniški položaj z jasnim pogledom na merilnike, kar nam doslej v Peugeotovih “i-cockpit” notranjostih nikoli ni uspelo. Všeč so nam bili tudi sedeži z AGR ortopedskim certifikatom, pa tudi kakovostna izdelava in dobri materiali. Kljub temu, da je v celotnem avtu za pol tone recikliranih materialov - kovin, polimerov in tkanin - se to nikjer ne pozna. Ob velikem in dobro dostopnem 520-litrskem prtljažniku smo pod motornim pokrovom spredaj spet zaman iskali dodatni prostor za shranjevanje polnilne opreme. Inženirji pravijo, da arhitektura tega ne predvideva zaradi izboljšane varnosti pešcev oziroma boljšega kota pokrova v primeru naleta v pešca ali kolesarja. S to razlago se verjetno ne bi strinjali pri Tesli, Hyundaiju, Kii, Porscheju …
Pod črto …
Prvi pogled na e-3008 je dal vedeti, da so se pri Peugeotu tokrat zelo skrbno in tehnološko temeljito lotili elektrifikacije svoje uspešnice. Ta zagotovo ne bo poceni, a ponudila bo veliko - tako električne vsebine kot uporabnosti.
Novi peugeot e-3008
- 4,5 metra dolg električni cestni terenec
- prostorna kabina in 520-litrski prtljažnik
- zanimiva oblika s prisekanim zadkom
- nova generacija električnega pogona
- razpon moči od 157 kW do 240 kW
- zaloga elektrike od 73 do 98 kWh
- doseg od 525 do 700 km
- na voljo tudi kot blagi hibrid e-DSC6 s 100 kW in priključni hibrid e-DSC7 s 143 kW
- prednji ali štirikolesni pogon
- digitalna notranjost 3. i-cockpit generacije
- celovit nabor varnostnih sistemov
- v Sloveniji predvidoma prihodnjo pomlad
- cene še niso znane