Peugeotov križanec 408 je kupejevski maneken, v katerega se bo marsikdo zaljubil na prvi pogled. Ni samo lep in drag; je tudi pameten in uporaben - ob pomoči električnega motorja pa tudi zmogljiv in učinkovit.
oblika in prostornost | 5/5 zvedic |
zmogljivost in poraba | 5/5 zvedic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Že na testu aktualnega slovenskega avtomobila leta, peugeota 308, smo zapisali, da bo novi Peugeotov drzni oblikovni ekspresionizem močan adut pri pridobivanju novih kupcev. 408 s svojimi ostro začrtanimi in zelo elegantnimi linijami ter kopico izpiljenih dodatkov vzbuja še več odzivov. O lepoti ne bomo sodili, je pa to ta hip eden najbolj atraktivnih velikoserijskih avtomobilov na naših cestah; poglede pleni s široko in režečo masko, ki je pri opremi GT odeta v barvo karoserije in s svetlobnima čekanoma, ki navpično podaljšujeta odlična matrična LED žarometa, ki sta del opreme GT.
Tudi karoserijska razmerja ga delajo drugačnega. V njem so sicer jasno izraženi geni njegovih bratov: po peugeotu 3008 povzema večjo oddaljenost od tal, po 508 nizko kupejevsko strešno linijo, ki se izteče v prisekan konec zadnjega dela z velikimi prtljažnimi vrati, s peugeotom 308 pa si deli sodobno karoserijsko osnovo.
Uporabno lep
Za voznike, ki se bodo zaljubili v njegovo atraktivnost oziroma lepoto, je pomembno dejstvo, da forma precej dobro sledi uporabnosti. Peugeot 408 je za 32 cm daljši od kombilimuzinske različice 308 in ima v primerjavi z njim kar 11,2 cm daljšo medosno razdaljo. Ta meri skoraj 2,8 metra, kar se najbolj očitno pozna pri prostornosti na zadnjih sedežih. Svojega cestno-terenskega brata peugeota 3008 je v dolžino prerasel za 24 cm. Peugeot 408 ponudi razmeroma prostorno kabino, v kateri tudi potniki zadaj sedijo presenetljivo udobno, če le niso višji od 180 cm, saj prostora za kolena ne manjka.
Pohvaliti velja tudi nekoliko višje sedenje kot v peugeotu 308 - vstopanje in izstopanje je udobneje kot pri nižjem 308. Tudi pri preglednosti mu ne moramo očitati kakšne večje pomanjkljivosti, tudi zato ne, ker je prenos s karoserijskih kamer pridobil na kakovosti in ločljivosti slike. Zaradi malce višje oddaljenosti od tal se suvereno lahko zapeljemo tudi po kakšnem bolj grobem makadamu; kot pravi križanec je 408 dovolj robusten, kar dokazuje velik in črn plastični odbijač zadaj.
K uporabnosti veliko pripomore tudi lahko dostopen prtljažnik, ki ima v različici s hibridnim pogonom prostornino 471 litrov. Poleg tega je zmožen vleči še 1,4 tone težko prikolico. A resnici na ljubo vlečna kljuka temu manekenu ne pristoji najbolje; če že, potem za kolesarski prtljažnik in na njem enako dizajnersko drzni električni kolesi.
Med ovinki suveren, a nikakor oster
Peugeot 408 se med ovinki ne pelje tako ostro, kot je videti. Je manj dinamičen kot peugeot 308, a bolj udoben. Dobro uravnoteženo podvozje in učinkovito blaženje vozniku oziroma potnikom omogočata veliko voznega udobja. Daljša medosna razdalja se zelo pozna pri vodljivosti in smerni stabilnosti; 408 elegantno niza ovinke, hkrati pa suvereno drži smer in se dobro drži ceste. Ni pa tako igriv in z volanom natančen kot 308. Malce več raznolikosti pri odzivanju smo pričakovali pri vklopu športnega voznega programa.
Sedite za volan peugeota 408: Pridi. Vidi. Vozi.
Peugeot bo s svojo raznoliko modelsko ponudbo prisoten tudi na največjem letošnjem domačem avtomobilskem spektaklu, Emil Frey dinamičnem avtosalonu, ki bo od 2. do 4. junija potekal na kar 66 tisoč kvadratnih metrih površin AMZS centra varne vožnje na Vranskem. Posebnost tega unikatnega avtosalona je 7 vozniških modulov na katerih bo mogoče preskusiti tudi varnostne sisteme novega peugeota 408. Na tem dinamičnem avtosalonu s sloganom Pridi. Vidi. Vozi. bo razstavljenih več kot 70 avtomobilov in drugih specialnih vozil ter tovornjakov. Seznam razstavljenih znamk: Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat, Honda, Jeep, Mercedes, Mitsubishi, Peugeot in tovornjaki Fuso, Unimog in Mercedes. |
Pestrost vsebine
Ostro začrtani karoserijski arhitekturi zunanjosti sledi tudi notranjost, kjer Peugeotovo originalnost pooseblja ergonomsko specifičen i-cockpit voznikov delovni prostor z majhnim športnim volanom in digitalno instrumentno ploščo s tridimenzionalnimi merilniki. Celotna zasnova deluje zelo sodobno in podatkovno izredno bogato, ne pa tudi najbolj pregledno, saj so v določenih prikazih podatki - številke, črke in enote - izpisani precej na majhno. Za volanom peugeota 408 se bodo bolje znašli ljubitelji sodobnega digitalnega okolja, ki bodo s pridom izkoristili tudi prilagodljivo orodno vrstico pod 10-palčnim osrednjim zaslonom, na kateri je mogoče nastaviti bližnjice do ključnih funkcij povezanih z vožnjo oziroma ostalimi storitvami za upravljanje komunikacije, glasbe in navigacije. Digitalne veščine novega peugeota 408 so uporabniku prijazne zaradi zgledno prevedenih slovenskih menijev, kjer voznik lahko najde tudi priročne video vadnice za uporabo varnostnih sistemov, ki so opremljene z glasovno razlago v slovenščini.
Z ravnijo opreme GT je avto precej dobro opremljen tudi z aktivnimi varnostnimi vozniškimi pripomočki. Opazili smo napredek pri natančnosti branja prometnih znakov, precej bolj uglajeno deluje tudi radarski tempomat s funkcijo samodejnega ustavljanja in speljevanja. Elektronska čutila za nadzor prometa delujejo natančneje in hitreje, zato peugeot 408 tudi v gostem prometu oziroma v mestni gneči omogoča precej sproščeno vožnjo. Vozniku dosledno pomaga videti vse, kar bi utegnil spregledati - tudi kolesarja ali dostavljavca hrane, ki na skuterju vijuga med avtomobili. Digitalna povezanost v službi varnosti ostaja aktivna tudi, ko lastnik peugeota 408 ugasne in zaklene, saj prek telefona lahko še vedno na daljavo sproži določene ukaze in spremlja stanje goriva, elektrike, temperature notranjosti …
Najdražji pogon mu najbolj pristoji
Dobro poznani priključno-hibridni pogon smo že večkrat preskusili v različnih modelih znamk koncerna Stellantis. 1,6-litrski THP bencinski motor in elektromotor, ki ga z elektriko oskrbuje akumulatorski sklop zmogljivosti 12,4 kWh, skupaj ponudita 165 kW največje moči in 360 Nm navora, pri vožnji na elektriko pa dobrih 40 kilometrov dosega. Glede na značaj in eleganco avta je najdražji pogon, ki ga lahko izberete, zanj tudi najbolj primeren; z njim je avto dovolj odziven, hiter, uglajen in še dovolj učinkovit. Na testu smo z njim prevozili več daljših avtocestnih poti v hibridnem načinu, kar se je poznalo pri porabi goriva. Res je tudi, da smo tokrat manj dosledno kot na testu hibridnega peugeota 308 uporabljali polnilni kabel, zato je bila povprečna poraba goriva na 100 km za liter večja, a je še vedno ostala pod petimi litri na 100 km, kar je glede na dinamičen slog vožnje odličen rezultat. Je pa elektrificiran peugeot 408 kar približno 10 tisočakov dražji od enako opremljene različice z 1,2-litrskim bencinskim prisilno polnjenim motorjem s 96 kW in 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Ekonomsko racionalno tolikšno doplačilo zagotovo ni, vozniško in okoljsko pa avtu zelo dobro pristoji. Sploh, če je doma na voljo še stenska polnilna naprava, na kateri 7,4 kW polnilnik za dodatnih 500 evrov avto oskrbi z elektriko prej kot v dveh urah.
Pod črto …
Peugeot 408 s priključno-hibridnim pogonom je eleganten in zelo dobro opremljen avto, ki je dovolj prostoren tudi za družinsko mobilnost. Je avto, ki zna pobožati čustva, zato bo najbolj všeč kupcem, ki želijo izstopati in jim avto pomeni precej več kot le prevoz od točke A do B. Z električnim priključkom je precej dražji, a hkrati tudi zmogljivejši in bolj učinkovit kot brez njega.
Všeč nam je +
prostoren prtljažnik, zmerna poraba goriva, učinkovit pogon, dobre vozne lastnosti, oblikovna drznost
Ni nam všeč -
nepregledni merilniki, cena hibridnega pogona
Tehnični podatki
Peugeot 408 1,6 THP hybrid GT 225 e-EAT8
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1598 cm3, največja moč: 132 kW (180 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 250 Nm pri 1750 vrt./min, sinhroni električni motor: 81 kW (110 KM) in 320 Nm, litij-ionski akumulatorski sklop: 12,4 kWh. Skupna sistemska moč in navor: 165 kW (225 KM) in 360 Nm. Pogon na prednji kolesi, osemstopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa: | 468,5 cm, širina: 185 cm, višina: 148,5 cm, medosna razdalja: 279 cm, masa praznega vozila: 1799 kg, dovoljena skupna masa: 2220 kg, prostornina prtljažnika: 471 – 1545 l, posoda za gorivo: 40 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 233 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,5 s, normna poraba goriva: 1,2 l/100 km, izpust CO2: 27 g/km, poraba na testu: 4,8 l/100 km. |
Cena: | P Automobil Import: 45.140 evrov |