Test: Peugeot 308 1,6 THP hybrid 225 GT

Test

Prevlada golfa v golfovem razreda je končana. Tekmeci, med katerimi izstopa novi peugeot 308, so pripeljali tehnološko demokracijo.


Krasni novi digitalni svet je tudi med avtomobile klasičnih oblik vnesel velike spremembe. Prevlada golfovega razreda je končana. Tekmeci, med katerimi izstopa novi peugeot 308, so pripeljali tehnološko demokracijo in drzno oblikovno revolucijo.

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Foto: Avto, ki navdušuje z obliko in vsebino 

Zapisano v uvodu seveda nikakor ne pomeni, da golf ni več konkurenčen tekmec. Ni pa več edini, ki v svojem razredu postavlja merila. Letvico je z drznostjo oblikovanja, pogonsko raznolikostjo, odličnimi voznimi lastnostmi in tudi z digitalizacijo sedaj zelo visoko postavil novi peugeot 308. Peugeot 308 in njegova nemška sestrična astra, s katero si delita karoserijsko arhitekturo in tehnologijo, sta edina avtomobila v razredu, ki kupcem na izbiro ponujata najbolj celovito pogonsko paleto: bencinske in dizelske motorje, hibridni pogon in tudi električni pogon, ki bo na trg prišel naslednje leto. 

Na naših profilih družabnega omrežja Instagram je s “plebiscitarno večino” kar 91 odstotkov glasov sledilcev zmagala njegova oblikovna drznost, ki so jo ljudje ocenili kot enega glavnih adutov. 

Nakup na prvi pogled?

Glede Peugeotovega oblikovanja ne gre izgubljati besed. Izdelujejo drzno lepe avtomobile, ki na cesti izstopajo z nezamenljivo podobo. S športno eleganco in atraktivno modro barvo, za katero je treba doplačati 650 evrov, je peugeot 308 kradel poglede, kjerkoli smo se z njim pojavil. Do nas so pristopali mladi in stari vozniki ter povpraševali, koliko stane in kako se pelje. Nesporno dejstvo je, da bo samo s podobo ta avto zagotovo dobil nove kupce, ki doslej niso nikoli vozili peugeota. Oblika je najbolj učinkovita takrat, ko sproži hipno zanimanje, željo sesti za volan ali celo impulzivni nakup na prvi pogled. 
Pri bolj racionalnem pogledu na njegovo lepoto smo našli tudi kašno pomanjkljivost, ki se kaže predvsem pri slabši preglednosti zadaj in malce utesnjenem občutku na zadnji klopi. Nizka strešna linija vzame nekaj davka pri prostoru za glave, zato se več kot 180 centimetrov visoki potniki zadaj ne bodo vozili udobno.   
Pri obliki velja izpostaviti še atraktivno oblikovanje svetlobnih teles, še zlasti odlično delujoča matrična LED žarometa, ki sta del serijske opreme športnega paketa GT. Piko na i postavlja grafično bogatejši logotip s podobo leva.

Karoserija, zgrajena na EMP2 platformi 3. generacije, je za 10,5 cm daljša kot pri predhodniku, za dodatnih 5,5 cm pa so podaljšali tudi medosno razdaljo, ki meri 2,67 metra.

Letalski občutki 

Oblikovna drznost se nadaljuje tudi v notranjosti. Razgibano oblikovana in kakovostno izdelana armaturna plošča je videti precej futuristično in spominja na letalski kokpit. Sedi se nizko, a je sedežni položaj za volanom zelo dober. Značilno Peugeotovo vozniško okolje i-cockpit streže z majhnim volanom, ki sicer lepo sede v roke, a nekateri vozniki imamo pri iskanju idealnega položaja nekaj težav, ker nam zgornji rob volana zakrije del pogleda na merilnike. Digitalni merilniki podatke prikazujejo v tridimenzionalnem načinu, a razmeroma majhen in grafično oziroma podatkovno zelo bogat zaslon merilnikov je v določenih prikazih manj pregleden zaradi majhnih številk in črk. Je pa novi 308 prvi med peugeoti, ki celovito digitalno komunikacijo na merilnikih in osrednjem 10-plačnem zaslonu ponuja v slovenščini. 
Pohvalo si voznikov delovni prostor zasluži tudi za ergonomsko doslednost in uporabna odlagalna mesta, ki vključujejo tudi indukcijsko brezžično polnilno polico za pametni telefon. Ob oblikovnem futurizmu in zelo digitalno zasnovanem okolju so ponudili tudi uporabno orodno vrstico navideznih stikal (na dotik), ki za vse nujne ukaze zaobide izbirnike osrednjega zaslona visoke ločljivosti.

Osrednji zaslon se lahko pohvali z dobro odzivnostjo in zelo uporabnim dodatkom. V spodnjem delu ponuja široko polje, na katerem voznik nastavi niz digitalnih stikal, ki predstavljajo bližnjico do ukazov ali storitev iz menijev osrednjega zaslona. Pohvalo si zasluži tudi stabilna programska oprema, ki omogoča dobro povezavo med avtomobilom in telefonom. 

Pri prostoru ostaja povprečen

Karoserija, zgrajena na EMP2 platformi 3. generacije, je za 10,5 cm daljša kot pri predhodniku, za dodatnih 5,5 cm pa so podaljšali tudi medosno razdaljo, ki meri 2,67 metra. Na zadnji klopi smo zato pričakovali več prostora za kolena. Po prostornosti potniške kabine je avto v bistvu najmanj napredoval, a kljub temu dovolj, da zmore družinski mobilnosti ponuditi to, kar se od 4,36 metra dolgega avtomobila pričakuje. Med drugim tudi uporabno velik prtljažnik, ki je s 361 litri zaradi hibridnega pogona nekoliko plitvejši oziroma 51 litrov manjši kot pri ostalih pogonskih različicah.

Prtljažnik je s polaganjem klopi mogoče povečati na dobrega 1,2 kubična metra prostornine. V deljivih naslonjalih zadnje klopi je tudi uporabna odprtina za prevoz smuči. 

Vozniško odličen

Ko se še čez prve ovinke zapeljemo z lahkotno vodljivim, natančnim in odlično odzivnim priključno-hibridnim GT-jem, hitro pozabimo na prednosti udobnega vstopanja ali višjega sedežnega položaja v vozniško bolj okornih cestnih terencih. Odlične vozne lastnosti tega peugeota zbudijo tiste prijetne občutke za volanom, ko imaš popoln nadzor nad cesto in avtomobilom. Lega na cesti je zelo dobra in to, kar avto obljublja z videzom, uresniči z odlično uravnoteženim podvozjem, ki nadpovprečno dobro skrije tudi precejšnjo maso avtomobila. Avto med ovinki deluje zelo lahkotno, čeprav tehta 1,7 tone. Tudi blaženje predstavlja zelo dober kompromis med vozniško dinamiko in udobjem. Pohvalimo še dobro zvočno zatesnjenost.
Dobre vozne lastnosti dopolnjuje celovita varnostna oprema. Sistem za ohranjanje smeri sicer malo preveč zagnano posega v krmiljenje. Dodatnih 300 evrov vreden aktivni tempomat voznika tudi vpraša, če nastavljeno hitrosti prilagodi omejitvam. Mrtve kote avto nadzira v dolžini 75 metrov za ogledali in voznika pri vzvratni vožnji dosledno opozarja na vozila in kolesarje z boka. 

Odlične vozne lastnosti tega peugeota zbudijo tiste prijetne občutke za volanom, ko imaš popoln nadzor nad cesto in avtomobilom.

Elektrika ga dopolni in poceni bencinske kilometre

Vozne lastnosti odlično oplemeniti zmogljiv priključno-hibridni pogon z 1,6-litrskim turbo bencinskim motorjem, ki mu do nižje porabe goriva in manjšega vpliva na okolje pomagata še električna shramba zmogljivosti 12,4 kWh in elektromotor, ki s konično močjo 81 kW v električnem voznem programu - bencinski motor je tedaj izklopljen - omogoča vožnjo do hitrosti 135 km/h.

Skupna sistemska moč pogona postreže kar s 165 kW in 360 Nm navora. 


Še bolj kot z odzivnostjo hibridni pogon navduši z učinkovitostjo. Na testu smo dosledno uporabljali dodatnih 500 evrov vreden 7,4-kilovatni polnilnik, ki na polnilnici zalogo elektrike obnovi prej kot v dveh urah. Zato smo na testu v povprečju porabili vsega 3,8-litra goriva na 100 kilometrov, ob tem pa naj povemo, da tudi pri dinamičnem uživanju med ovinki in veliko avtocestnimi kilometri poraba bencina nikoli ni presegla 4,5 litra na 100 km. Ta pogon predstavlja dober kompromis tudi za vse, ki živijo v stolpnicah in razmišljajo o električnem avtomobilu. S polno zalogo elektrike smo prevozili 51 kilometrov, kar pomeni, da je v tišini in uglajenosti električnega pogona mogoče opraviti vse dnevne kilometre povprečne slovenske družine. Upoštevajoč popuste, ki jih zastopnik ponuja pri nakupu s financiranjem, je za tako opremljenega peugeota treba odšteti 38.596 evrov. Ni malo, a za ta denar avto ponuja veliko opreme, varnosti, lepote in uporabnosti. Nenazadnje v njem voznik dobi družinski električni avto in športno zmogljivo kombilumuzino, ki porabi manj goriva kot najbolj varčen dizel. 

Tudi na navadni gospodinjski vtičnici je zaloga električne energije z lahkoto povrnjena preko noči, na javnih polnilnicah pa v uri in pol.

Pod črto 

Novi peugeot 308 z zmogljivim priključno-hibridnim pogonom, tehnološko doslednostjo in drznim oblikovanjem predstavlja vse tisto, kar od sodobnega avtomobila zahtevata sodobna mobilnost in zahteven voznik. Je eden najbolj prepričljivih peugeotov vseh časov. 

Všeč nam je +

majhna poraba goriva, uglajen samodejni menjalnik, učinkovit pogon, polnilnik za elektriko, odlične vozne lastnosti, atraktivna podoba

Ni nam všeč -

nepregledni merilniki, visoka cena

S polno zalogo elektrike smo prevozili 51 kilometrov, kar pomeni, da je v tišini in uglajenosti električnega pogona mogoče opraviti vse dnevne kilometre povprečne slovenske družine.

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1598 cm3, največja moč: 132  kW (180  KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 250  Nm pri 1750 vrt./min, sinhroni električni motor: 81 kW (110 KM) in 320 Nm, litij-ionski akumulatorski sklop: 12,4 kWh. Skupna sistemska moč in navor: 165 kW (225 KM) in 360 Nm. Pogon na prednji kolesi, osemstopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: 436,7  cm, širina: 185  cm, višina: 146,5  cm, medosna razdalja: 267,5  cm, masa praznega vozila: 1707  kg, dovoljena skupna masa: 2120 kg, prostornina prtljažnika: 361 – 1272  l, posoda za gorivo: 40 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 235  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8,9 s, normna poraba goriva: 1,2 l/100 km, izpust CO2: 30  g/km, poraba na testu: 3,8  l/100 km.
Cena: P Automobil Import: 41.020 evrov
Demokratizacija najbolj “ljudskega” avtomobilskega razreda - 5-vratnih družinskih kombilimuzin - je zelo pomembna tudi zaradi tega, ker temu razredu vse več kupcev jemljejo kompaktni križanci oziroma športni terenci. 

 

Ključne besede


Test avtaElektrikaPeugeotpriključni hibridhibridni pogonhibridpeugeot 308